اوردنچر دندان چیست؟ قیمت اوردنچر دندان چقدر است؟ کلینیک ژنیک

اوردنچر دندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اوردنچر دندان و قیمت اوردنچر دندان

اوردنچر دندان و قیمت اوردنچر دندان موضوع ما می باشد که قصد داریم به آن بپردازیم. اوردنچر دندان را می توان یک روشی برای ثابت نگه داشتن پروتزهای دندانی دانست که برای کسانی که دندان های خود را بر اثر حوادث و یا تصادف و یا بر اثر گذشت زمان و پیری دچار از دست رفتن دندان های خود شده اند، روش مناسبی باشد.

اوردنچر دندان مصنوعی را در حقیقت باید یک ثابت کننده و فیکسچر خوبی برای پروتزهای دندانی دانست که می تواند شبیه سازی خوبی برای دندان های واقعی باشد.

این نگهدارنده ها که اصول آن بر اساس پایه ایمپلنت دندان ساخته می شوند، می توانند کمک موثری در ثبات و نگهداشت این گونه پروتزها در دهان باشند.

اوردنچر دندان

مزیت اوردنچر دندان در استفاده از پروتزهای دندانی چیست؟

از جمله مزیت هایی که برای اوردنچر دندان متصور است، می توان به ثابت نگه داشتن دندان های مصنوعی که از طریق پیچ های ایمپلنتی، این امکان میسر شده است، می توان اشاره نمود.

راحت صحبت کردن با پروتزهای دندانی که با اوردنچر محکم شده اند می تواند یکی از مزیت های استفاده از اوردنچر دندان باشد.

از دیگر مزیت این ابزار می توان به غذا خوردن بدون هیچ گونه محدودیت و حتی غذاهای سفت و سخت و میوه های با پوست مقاوم دانست. این وسیله کار را برای استفاده کننده گان آسان کرده و پروتزها در دهان هیچ حرکتی نخواهند کرد.

استفاده از اوردنچر برای چه افرادی مناسب است؟

اوردنچر دندان معمولاٌ برای افرادی که حداقل سه تا چهار دندان خود در هر فک از دست داده اند مناسب است. اگر تعداد دندان های بیشتری نیز از دست رفته باشد، می توان از این ابزار برای نگهداشت دندان های مصنوعی که آن ها را در دهان ثابت می کنند، مورد استفاده قرار داد.

معمولاً افراد زیادی به علت کم اطلاعی از این ابزار، اسقبال خوبی برای ثابت کردن پروتزهای مصنوعی در دهان خود، استفاده نمی کنند. این در حالی است که بهترین روش برای نگهداشت دندان های مصنوعی در دهان و ثابت کردن آ ن ها استفاده از اوردنچرها می باشد.

اوردنچر دندان

انواع اوردنچر دندان کدامند؟

1- اوردنچر دندان بر اساس پایه میله ای نصب بر روی استخوان فک

2- اوردنچر دندان بر اساس پایه میله نصب بر روی لثه و اتصال به دندان های نیش

3- اوردنچر دندان بر اساس پایه میله ای ترکیبی نصب بر روی لثه و استخوان فک

اوردنچر دندان بر اساس پایه میله ای نصب بر روی استخوان فک

در روش پایه میله ای ایمپلنتی نصب بر روی استخوان فک با استفاده از چهار رابط پیچی، به صورت منظم که این میله ها در استخوان فک محکم می شوند و به عنوان بخشی از پایه نگهدارنده عمل می کنند و می توانند دندان های مصنوعی وسیع و زیادی را در فک ها نگهدارند.

اوردنچر دندان بر اساس پایه میله نصب بر روی لثه و اتصال به دندان های نیش

با استفاده از روش پایه ایمپلنتی لثه ای که با دو پایه در هر فک و کمک گرفتن از دندان های نیش به عنوان کمکی برای ثابت کردن پروتزهای مصنوعی که می تواند کمک کننده باشد. در این روش می توان دندان ها مصنوعی که ثابت شده اند به صورت موقت و در شب هنگام توسط خود فرد از دهان خارج شود.

اوردنچر بر اساس پایه میله ای ترکیبی نصب بر روی لثه و استخوان فک

در روش سوم که به روش ترکیبی نیز معروف است با استفاده از پایه های ایمپلنتی در لثه و همچنین در فک توسط پیچ های محکم کننده در لثه باقی خواهند ماند و جدایی آن فقط توسط دندانپزشک معالج باید انجام شود و قابل حرکت و جابجایی توسط خود فرد نیست.

اوردنچر دندان

معایب اوردنچر دندان چیست؟

از معایبی که در استفاده از اوردنچرها متصور است زمانبر بودن نصب و درمان با استفاده از این روش می باشد. از دیگر موارد معایب این روش می توان به هزینه بالا و نگهداری و مراقبت دقیق و خاص این گونه دانست. و دیگر اینکه نیاز به جراحی در استفاده از این روش از معایب این روش می تواند باشد.

رضایت کسانی که از اوردنچر استفاده نموده اند چقدر است؟

کسانی که از روش تثبیت دندان های مصنوعی و یا پروتزهای مصنوعی که از طریق اوردنچرها تثبیت شده اند و توانسته اند بعد از تجربه دندان مصنوعی متحرک این نوع دندان ها را نیز تجربه کنند، خیلی رضایت بخش و قابل قبول بوده است.

خیلی از استفاده کننده گان از این روش غیر قابل مقایسه بودن این روش با روش دندان مصنوعی متحرک را بیان نموده اند و ابراز رضایت حداکثری در این روش حاصل شده است.

مقایسه استفاده از روش اوردنچر دندان نسبت به موارد مشابه دندان های ثابت مصنوعی چیست؟

اگر بخواهیم در استفاده از روش اوردنچر با دیگر روش های مشابه که دندان های مصنوعی و یا همان پرتزهای دندانی که در دهان ثابت می شوند را داشته باشیم، می تواند از لحاظ قیمتی مناسب تر و ارزان تر تمام شود.

به عنوان مثال روش ایمپلنت دندان نسبت به روش اوردنچر دندان قیمت بیشتری دارد و کسانی که توان مالی محدودتری دارند به سمت نصب به روش اوردنچر می روند.

اگر چه طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به اوردنچر دندان بیشتر است و دوام و استحکام طولانی تر و طول عمر بیشتری دارد، ولی از لحاظ هزینه و قیمت، ایمپلنت دندان نسبت به این روش کمی گرانتر است و شاید افرادی زیادی نتوانند از ایمپلنت دندان استفاده نمایند.

هر چند که ایمپلنت دندان از لحاظ کارکرد و طول عمر محاسن بیشتری دارد ولی به علت محدودیت مالی افراد زیادی به استفاده از این روش متمایل نیستند.

اوردنچر دندان

تفاوت زیبایی دندان های مصنوعی با روش اوردنجر کردن دندان های مصنوعی چیست؟

از جمله مواردی که بیشتر علاقه و خواهان نصب اوردنچر بر روی دندان های متحرک مصنوعی هستند، ایجاد یک نوع زیبایی و استقرار کامل دندان بر روی لثه ها می باشد.

هر چه دندان های مصنوعی ثابت تر باشند و حرکت نداشته باشند میتواند در حفظ زیبایی و پر کردن لثه ها و لب ها تاثیر مثبت خوبی بگذارد.

ثابت بودن دندان های مصنوعی به روش اوردنچر می تواند اعتماد به نفس از دست رفته کسانی که از پروتزهای دندانی استفاده می کنند را برگرداند.

ایجاد نشاط و زیبایی در دندان و دهان استفاده کننده گان، روحیه و حس پیری و میانسالی را از استفاده کننده گان آن می گیرد و حس جوانی را به آن ها هدیه می دهد.

اطلاعات بیشتر
پروتز متحرک چیست و چه کاربردی دارد؟ عملکرد پروتز متحرک چیست؟ | کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button