دستگاه واترپیک چیست؟ و نقش واترپیک در جرمگیری دندان | ژنیک

دستگاه واترپیک چگونه جرم دندان را از بین می برد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگاه واترپیک

دستگاه واترپیک یا واترجت دستگاهی است جدید در دندانپزشکی که برای رفع جرم های بین دندانی استفاده کاربردی و زیادی در مطب و کلینیک دندانپزشکی و یا در منزل دارد.

این روش تمیزکردن دندان ها به نوعی شبیه کشیدن نخ دندان می باشد، ولی در حقیقت در حد 50 درصد کارایی و نتیجه بالاتری نسبت به نخ دندان دارد.

خیلی افراد از واترپیک چیزی نمی دانند و شاید اصلاً به دندانپزشکی مراجعه نکرده اند تا با کارایی این دستگاه آشنا باشند و یا اگر مراجعه ای هم به دندانپزشکی داشته باشند از پزشک خود درخواست خدمات با دستگاه واترپیک را نداده اند.

در ادامه مشخصات و ویژگی ها و مراحل انجام کار با دستگاه واترپیک را برای شما عزیزان خواهیم گفت و شما می توانید از کم و کیف و عملکرد این دستگاه اطلاعات کافی و قابل توجهی برای آشنایی هر چه بیشتر با این دستگاه پیدا کنید.

دستگاه واترپیک

 

مشخصات دستگاه واترپیک چیست؟

دستگاه واترپیک که در مدل WP – 70 ساخته شده است، با میزان فشار 1400 پالس در هر دقیقه و دامنه فشار متغیر آب از 10 تا 90 PCI است.

این دستگاه از حجم مخزن 1000 میلی لیتری برخوردار است و دارای 4 سری متفاوت که 2 سری کلاسیک و یک سری زبان شور و یک سری پیک پاکت می باشد. هر کدام از این سری ها عملکردهای مخصوص به خود را به خوبی می توانند انجام دهند.

از مزایای سری های این دستگاه چرخش 360 درجه ای آن می باشد که می تواند تمامی قسمت های دندان را که دارای جرم هستند را به خوبی تمیز نمایند.

ویژگی های دستگاه واترپیک چیست؟

از ویژگی های دستگاه واترپیک ، می توانیم به 100 درصد موفقیت در جرم گیری بین دندانی در این دستگاه اشاره کنیم که با استفاده از این روش بهتر از نخ دندان می باشد و می توان این روش را از ویژگی های خاص دستگاه واترپیک نام برد.

از دیگر ویژگی های این دستگاه استفاده همزمان آن هم در مطب دندانپزشکی و هم استفاده در منزل است که هیچ گونه منعی ندارد و کسانی که می خواهند از این دستگاه در منزل استفاده نمایند، می توانند این دستگاه را خریداری و پس از آموزش طرز استفاده، آن را در خانه مورد بهره برداری قرار دهند.

دستگاه واترپیک از جمله دستگاه های جرمگیری می باشد که بدن هیچ گونه آسیبی به دندان و یا لثه می تواند در کمتر از بیست دقیقه جرم های بین لثه ای و یا جرم های پاکت لثه را از بین برده و از خرابی دندان ها جلوگیری نماید.

این دستگاه وسیله بسیار مناسبی برای از بین بردن جرم های دندانی که در دسترس و قابل مشاهده نیز نیستند می باشد.

با استفاده از این دستگاه می توان در کمترین زمان ممکن هر آنچه که بر روی دندان ها و در بین آن آن ها قرار دارد را به صورت مفید و موثر پاکسازی نماید.

دستگاه واترپیک

کاربردهای مفید و موثر برای دستگاه واترپیک چیست؟

از جمله کاربرد هایی که دستگاه واترپیک دارد می توان به پاکسازی و رفع هر گونه جرم دندانی و یا باقیمانده غذا در لابه لای دندان ها که دسترسی با مسواک و یا نخ دندان به آن جا مشکل است با استفاده از دستگاه واترپیک برای تمیزکردن و جرم زدایی برا یان قسمت های غیر قابل دسترسی اقدام نمود.

از دیگر موارد قابل استفاده از دستگاه واترپیک برای تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده که ممکن است باقیمانده غذاها در لابه لای سیم وبراکت ارتودنسی مانده باشد و با مسواک از بین نرود.

استفاده از دستگاه واترپیک می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن جاهای غیر قابل دسترسی به این مکان را تمیز کرد.

در مورد کسانی که از ایمپلنت دندان استفاده می کند این دستگاه گزینه مناسبی برای تمیز کردن این گونه دنداها می باشد.

خیلی از افرادی که از عوارض ایمپلنت دندان با شستشو با دستگاه واترپیک پرسیده اند و از سشتشوی دندان ایمپلنت خود با این دستگاه ترس دارند باید بگوییم که این دستگاه هیچ گونه تاثیر منفی و یا عوارض و ضرری جهت شستشو با این دستگاه ندارد.

دستگاه واترپیک

چرا استفاده از دستگاه واترپیک را به عنوان بی ضررترین روش پاکسازی و تمیزکاری دندان ها می دانند؟

استفاده از دستگاه واترپیک که بدون استفاده از هیچ مواد شیمیایی و یا خمیردندان هایی که شاید از مواد غیر اصولی ساخته شده باشند، استفاده نمی کند و فقط با استفاده از فشار زیاد آب برای کندن و زدودن جرم های دندان که قابل مشاهده نیستند استفاده موثر می گردد.

با این روش چون هیچ عامل دیگری غیر از روش فشار زیاد آب استفاده نمی گردد، در نتیجه هیچ آسیب و زیانی متوجه دندان ها نمی شود.

استفاده از دستگاه واترپیک را می توان به عنوان روشی موثر و مفید بدون عوارض و غیر تهاجمی دانست و نوع خانگی آن می تواند جایگزین مناسبی برای مسواک و خمیر دندان باشد.

دستگاه واترپیک

آیا از دستگاه واترپیک برای تمیزکردن پروتزها و دندان های مصنوعی نیز می توان استفاده نمود؟

خیلی ها این سوال را می پرسند که آیا از دستگاه واترپیک می توان برای تمیز کردن و پاکسازی دندان های مصنوعی چه متحرک و چه ثابت استفاده نمود؟

در جواب این عزیزان باید بگوییم که برای تمیز کردن دندان های مصنوعی ثابت و متحرک با استفاده از دستگاه واترپیک، هیچ گونه منعی وجود ندارد و می توان به صورت اصولی از این دستگاه برای تمیز کردن این گونه دندان ها سود برد.

چه کسانی بیشتر از دستگاه واترپیک برای جرم زدایی دندان خود استفاده می کنند؟

خیلی از کسانی که از جرم گیری دندان خود با روش های قدیمی ترس دارند می توانند از روش واتر پیک یا وتر جت که هیچ گونه درد و یا عوارض ندارد، استفاده نمایند.

در این روش به علت این که هیچ گونه تماسی بین دندان ها با سری دستگاه واترپیک ندارد و فقط از طریق فشار آب جرم گیری می شود می توان گفت که بیمار نیز هیچ گونه دردی را حس نمی کند.

اطلاعات بیشتر
5 نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان چیست؟ | دندانپزشکی ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button