لمینت دندان خرگوشی چیست؟ و مناسب چه کسانی است؟ کلینیک ژنیک

لمینت دندان خرگوشی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

لمینت دندان خرگوشی مناسب چه کسانی است؟

لمینت دندان خرگوشی برای افرادی که دندان های جلویی فک بالایی آن ها به شکل بزرگ و بیرون زده از لب هستند و تقارن فک ها بدرستی بر روی هم قرار نمی گیرند، می توانند از لمینت دندان خرگوشی استفاده نمایند.

این افراد به دنبال کوچک کردن دندان های جلویی خود و استفاده از لمینت برای پوشش و از بین بردن نازیبایی بوجود آمده در دندان های خود می گردند.

لمینت دندان خرگوشی یک نوع پوششی مناسب برای کسانی است که از بیرون زدگی دندان های جلویی در فک بالای خود رنج می برند و می خواهند به شکل اصولی و درست و همیشگی این معضل بوجود آمده در دندان خود را از بین ببرند.

برای این که عارضه دندان خرگوشی را اصلاح کرد و به درمان خوبی رسید می توان از روش ها و راه های مختلفی برای اصلاح آن اقدام نمود. مشکل ایجاد شده توسط دندان خرگوشی می تواند از برخی اختلالات بوجود آمده باشد.

در ادامه به بعضی از مراحل و رفع این مشکلات و چرایی بوجود آمدن این معضلات بحث خواهیم کرد و راه های جلوگیری و پیشگیری و اصلاح این قبیل دندان ها را برای شما خواهیم گفت.

لیمینت دندان خرگوشی از طریق وراثت می تواند برای افرادی که درگیر این عارضه هستند ایجاد شده باشد. خیلی از افراد برای رفع این مشکل به روش های مختلفی روی می آورند و در صدد رفع آن می باشند. لمینت دندان خرگوشی نیز یکی از این روش ها درمان این عارضه می باشد.

لمینت دندان خرگوشی

دلایل اصلی بوجود آمدن دندان خرگوشی در افراد چیست؟

از دلایل عمده و اصلی بوجود آمدن دندان خرگوشی در افراد می تواند در عادت ها و رفتارهای بد و غیر اصولی باشد. این عارضه می تواند از دوران کودکی و از زمانی که کودک از پستانک به صورت مداوم استفاده می کند می تواند بوجود آید.

از دیگر موارد می توان به مکیدن انگشت در کودکی و تغییر شکل ظاهری لثه و استخوان فک که در این دوران در حال شکل گرفتن می باشد نیز می تواند باشد.

از موارد دیگر می توان به وجود دندان های نهفته که می تواند فشار حداکثری به دندان های جلویی وارد نماید و باعث خروج آن ها از سر جای خودشان شود و شروع به حرکت به سمت جلو گردند.

وراثت نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد دندان خرگوشی می باشد. تمام این عواملی که گفته شد با استفاده از لمینت دندان خرگوشی قابل درمان و درست شده است. افرادی که دارای این عارضه می باشند با مراجعه به دندانپزشک خود می توانند برای درمان و راه مناسب آن اقدام نمایند.

راه های درمان دندان خرگوشی چیست؟ انواع روش های درمان دندان خرگوشی چیست؟

یکی از راه های درمان دندان خرگوشی لمینت دندان خرگوشی می باشد. برای انجام این روش می توان با مراجعه به دندانپزشک معالج و گرفتن عکس های دیجیتال از دهان و فک و دندان در رفع این عارضه اقدام موثری انجام داد.

عکس های رادیولوژی که از دهان و دندان ها مخصوصاً دندان های جلویی گرفته می شود می تواند در درمان بهتر و قابل قبول تر این عارضه کمک خوبی نماید.

دندانپزشک با بررسی های اولیه با توجه به عکس هایی که از دندان ها گرفته است می تواند برای درمان و تراشیدن و کوتاه کردن دندان هایی که از لب های بالایی بیرون زده اند اقدام نماید.

گاهی اوقات نیاز است که جراحی فک بر روی بیمار انجام شود و یا اینکه بعضی مواقع نیاز است که از طریق ارتودنسی دندان برای رفع کجی و یا بیرون زدگی اقدام نمود. تراشیدن دندان های جلویی و لمینت دندان خرگوشی از موارد زیادی است که باعث حذف این عارضه می شود.

لمینت دندان خرگوشی

هزینه درمان لمینت دندان خرگوشی چقدر است؟

هزینه هایی که برای لمینت دندان خرگوشی باید انجام داد با بررسی که دندانپزشک مربوطه از دندان ها و یا فک بیمار به عمل می آورد می تواند قیمت و هزینه آن را مشخص نماید. هزینه های لمینت این گونه دندان ها اگر چه یک مقداری زیاد است ولی در عوض می توان به رفع عارضه دندان خرگوشی امیدوار بود و به طور کلی این معضل حل خواهد شد.

لمینت ها که اغلب از جنس سرامیک پرسلن ساخته می شود می تواند زیبایی خاصی به همراه داشته باشد و در درمان کسانی که می خواهند لمینت دندان خرگوشی انجام دهند یک راه مناسب و قابل درمانی می تواند باشد.

چگونه متوجه شویم که دارای دندان خرگوشی هستیم و آیا لمینت دندان خرگوشی از بهترین های روش های درمان می باشد؟

کسانی که دارای دندان های بزرگ در جلوی دهان و در فک بالا می باشند و به شکلی است که بیرون زدگی آن کاملاً مشخص است و فک ها تقارن خوبی بر روی هم ندارند می توان گفت که به عارضه دندان خرگوشی مبتلا هستند.

این افراد معمولاٌ از زمان کودکی به چنین عارضه ای مبتلا هستند و تنها و مطمئن ترین راه، درمان لمینت دندان خرگوشی می باشد. تقارن نبودن فک ها بر روی هم می تواند برای جویدن غذا و خوردن مشکل و مزاحمت ایجاد نماید.

اگر فک ها و دندان های هر دو فک به صورت مساوی و یکنواخت بر روی هم قرار نگیرند می تواند در بلع غذا و یا حرف زدن نیز مشکلات زیادی ایجاد نماید.

کجی دندان جلویی و بیرون زدگی آن باعث می شود که نتوانیم برخی از کلمات را به خوبی ادا نماییم و مخاطب نمی تواند درکی از صحبت های ما داشته باشد.

لمینت دندان خرگوشی

آیا لمینت دندان خرگوشی با لمینت دندان های معمولی فرق دارد؟

لمینت دندان خرگوشی هیچ فرقی با لمینت کردن دندان های معمولی ندارد و فقط شاید در تراش دندان های خرگوشی مقدار بیشتری نیاز باشد.

به علت این که دندان های خرگوشی بزرگ تر از معمول هستند دندانپزشک اقدام به تراشیدن آن ها در حد زیادتری اقدام خواهد کرد و می تواند با این اقدام نسبت به ترمیم و بهبودی آن مراحل لمینت گذاری را به خوبی انجام داد.

جمع بندی

لیمنت دندان خرگوشی یکی از بهترین و موثرترین روش ترمیم و اصلاح دندان های خرگوشی به حساب می آید. برای اینکه از معضل دندان های خرگوشی راحت شویم در ابتدا دندانپزشک معالج با بررسی اولیه و با استفاده از عکسی که از دندان ها و فک می گیرد می تواند درمان مناسب برای افرادی که دچار این عارضه هستند اقدام نماید.

کسانی که احساس بدی از دندان های بزرگ خود در جلوی دهان خود دارند و اگر این دندان ها خراب شده اند و یا اینکه دیگر نتوانیم این دندان ها را در دهان خود نگه داریم می توانیم با کشیدن این دندان ها و نصب پروتز دندانی اقدام نمود.

این روش از پروتز گذاری را می توان دربهترین مرکز ایمپلنت دندان انجام داد و از نصب آن ها لذت غذا خوردن را با آن ها تجربه نمود.

اطلاعات بیشتر
عمر لمینت دندان چقدر است؟ | لمینت فوری دندان در کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button