9 روش برای مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک چیست؟| ژنیک

مراقبت های پس از عمل جراحی دهان و فک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

 روش های اصولی برای مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک

 برای مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک روش های متعددی وجود دارد که متخصص فک و دهان با بررسی های اولیه و با استفاده از عکس های دیجیتالی و یا رادیوگرافی پی به نوع عمل و اصلاح فکین خواهد برد.

ما فقط به 9 مورد اصلی که حتماً باید مراقبت های پس از عمل جراحی دهان و فک انجام گیرد اشاره خواهیم کرد و مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

معمولاً کسانی که در فک و یا در دهان خود جراحی انجام می دهند، کلاً نیازمند به کوتاه و یا بلند کردن فک خود هستند.

این افراد کسانی هستند که به صورت مادرزادی دچار این معضل می باشند که باید این کار را انجام دهند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که دو فک با هم تقارن نداشته باشند و نیاز به جراحی فک باشد.

برای مشاوره در خصوص جراحی فک شما عزیزان می توانید با مجموعه بزرگ دندانپزشکی تخصصی ژنیک با کارشناسان ما در تماس تلفنی باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک

روش های اصولی مراقبت های پس از عمل جراحی دهان و فک

برای اینکه بعد از عمل دچار مشکل نشویم باید مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک را که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد رعایت نموده و آن ها را مد نظر قرار دهیم.

1-پس از عمل جراحی فک از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن و فشار دارد حداقل تا دو هفته باید خودداری گردد و از غذاهای میکس شده که به صورت مایع غلیظ درآمده است مصرف گردد.

2-در هنگام خواب حتماً باید سر بیمار در حدود بیست سانتی متر از بدن بالاتر قرار گیرد و این کار را می توان با گذاشتن دو بالش زیر سر این موضوع را رعایت کرد.

3-بیمارانی که جراحی فک انجام داده اند از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی تا حداقل یک ماه و تا بهبودی وضعیت جراحی و جوش خوردن بخیه ها به علت جلوگیری از عفونت باید خودداری گردد.

4-بیمار بعد از جراحی فک خود از خوردن داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و وارفامین حتماً باید خودداری نمایند تا از خونریزی جلوگیری شود.

5-برای تمیز کردن دندان ها از مسواک تا یک هفته استفاده نگردد و فقط با یک دستمال تمیز و مرطوب سطح دندان ها را به آرامی تمیز نمایید.

6-داروهایی که پزشک جراح معالج تجویز نموده است به صورت کامل و سر وقت خورده شود و مراجعات دوره ای به پزشک خود برای معاینه مجدد و بررسی جهت عدم عفونت را حتماً انجام دهید.

7-برای کاهش درد ناشی از جراحی و برای مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک باید از کمپرس یخ بر روی فضای بیرون دهان و روی محل تورم استفاده نمود.

8-از مصرف مایعات سرد پس از عمل جراحی دهان و فک خود جداً بپرهیزید و دوری نماید تا دچار عفونت محل جراحی نشوید.

9-تعویض پانسمان جای زخم  و روی صورت را به صورت هر سه روز یک بار انجام داده و بعد از سه روز می توانید حمام رفتن را شروع کنید.

مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک

چه کسانی نیاز به عمل جراحی دهان و فک دارند؟

به صورت کلی کسانی که فک پایین آن ها کوتاه است و مشکل در جویدن غذا و یا صحبت کردن دارند و یا اینکه دندان هایشان تقارن خوبی با همان ندارند و روی هم قرار نمی گیرند.

این امر باعث عدم جویده شدن غذا و مشکل در غذا خوردن می شود.در ادامه ایجاد سوء هاضمه در فرد می گردد نیاز به جراحی فک و مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک هستند.

بعضی از کسانی که نیازمند جراحی فک خود هستند از جمله افرادی می باشند که بعضی از دندان های طبیعی خود را از دست داه اند و نیازمند کاشت دندان هستند.

این افراد قبل از این کار باید حتماً فک خود را جراحی و ترمیم و بر روی هم به صورت یکنواخت قرار داده شود و بعداً نسبت به ایمپلنت و کاشت دندان اقدام نمایند.

این افراد باید به سرعت نسبت به جراحی فک خود نزد جراح فک و دهان اقدام نماید.عدم جراحی فک، بعدها می تواند آسیب ها و عوارض وخیم تری برای فرد بیمار داشته باشد و در دراز مدت می تواند حرکات فک و صورت را محدود و مشکلات بدتری برای بیمار ایجاد کند.

کسانی که برای عمل جراحی دهان و فک خود اقدامی موثر و خوبی داشته باشند پس از جراحی و در ادامه برای مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک خود باید دستوالعمل های تجویز شده از طرف پزشک خود را به خوبی رعایت نمایند تا در سریع ترین زمان ممکن به بهبودی کامل برسند.

دوران نقاهت پس از عمل جراحی دهان و فک چقدر است؟

پس از عمل جراحی دهان و فک که در بیمارستان توسط پزشک جراح صورت می گیرد معمولاً فرد بیمار پس از دو روز اگر مشکل خاصی نداشته باشد، می تواند مرخص، و در منزل خود به استراحت بپردازد.

این جراحی به علت اینکه عمل خیلی سنگینی نیست و به سرعت می توان فک را جراحی نمود و عمل سبکی است، پس نیاز به استراحت مطلق در بیمارستان و یا در منزل نمی باشد.

فرد با رعایت و مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک می تواند به امور روز مره خود برسد.

این را هم نباید فراموش کرد که حتماً در انجام کارهای روزانه از بلند کردن وزن زیاد، به عنوان مثال بیش از پنج کیلو تا دو هفته جداً خودداری نمود که اگر این موضوع رعایت نشود میتواند باعث خونریزی و عوارض بدتر برای بیمار شود.

از ورزش های سنگین در دوران پس از جراحی حداقل یک ماه باید خودداری گردد و ورزش کردن در حد پیاده روی مشکلی ندارد.

مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک

بعد از جراحی فک، صحبت کردن پس از چه مدتی امکان پذیر است؟

کسانی که می خواهند فک خود را جراحی کنند، ترس از این دارند که تا چند روز نتوانند صحبت کنند که به این عزیزان باید گفت نگران این مورد نباشند.

کسانی که عمل جراحی دهان و فک انجام می دهند هیچ گونه محدودیتی برای صحبت کردن و حرف زدن ندارند و می توانند به صورت عادی و با رعایت حرکت فک به صورت نرم و آرام به صحبت کردن خود بپردازند و هیچ محدودیتی نیست.

فقط مراقبت های پس از عمل جراحی دهان و فک را باید مد نظر قرار داده و مراقبت نمایند.

چه مراقبتی بعد از عمل جراحی دهان و فک و صورت از نظر تغذیه ای مهم است؟

هر شخصی که عمل جراحی دهان و فک و صورت انجام می دهد بعد از اتمام جراحی و گذراندن روزهای اولیه جراحی باید مراقبت ویژه ای در خوردن غذاها داشته باشد.

به طور کلی مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک و پس از جراحی در امر تغذیه بستگی به نوع و گستردگی عمل و دستوراتی که پزشک جراح به بیمار ابلاغ می کند دارد.

ولی در خوردن غذا باید مراعات غذاهای سفت و سخت که فشار زیادی بر روی فک جراحی شده می آورد مد نظر قرار دهد.

مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک

 

اطلاعات بیشتر
جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها چیست؟ | کلینیک ژنیک

آیا بعد از عمل جراحی دهان و فک و صورت چهره فرد تغییر می کند؟

بعضی افراد برای این که چهره خود را زیباتر کنند نسبت به جراحی فک خود اقدام می کنند و از نظر زیبایی چهره تغییراتی را شاهد خواهند بود.

در این جا باید بگوییم افرادی برای درمان اقدام به عمل جراحی دهان و فک خود می کنند و باید این کار را انجام دهند تا از معضلات و عوارض ناشی از بد قرار گرفتن فک ها بر روی هم رهایی یابند.

حالا این عارضه یا به صورت مادرزادی بوده و یا اینکه بر اثر تصادف و حادثه اتفاق افتاده است و راه گریزی نیست و برای بهبودی باید این جراحی انجام شود.

اما کسانی هستند که می خواهند ظاهری بهتری پیدا کنند و زیباتر شوند که اصلاً بحث درمان مطرح نیست و نیازی هم به این کار ندارند.

فقط می خواهند از جراحی فک خود به زیباتر شدن فیس چهره خود برسند که این قضیه مربوط می شود به جراحی زیبایی صورت و فک که برخی افراد به دنبال آن هستند.

این افراد نیز باید مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک را رعایت نمایند.مراقب های پس از عمل جراحی دهان و فک یکی از اصولی ترین روش های است که نیازمند بیماران و کسانی که عمل جراحی فک انجام داده اند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button