بلیچینگ یا لمینت، کدام روش برای زیبایی دندان بهتر است؟ ژنیک

بلیچینگ یا لمینت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بلیچینگ یا لمینت، کدام روش برای زیبایی دندان بهتر است؟

بلیچینگ یا لمینت، کدام روش برای زیبایی دندان بهتر است؟ این سوالی است که در ذهن شما و یا خیلی ها نقش بسته است که برای زیبایی دندان ها و داشتن یک لبخند خوب و مناسب به سراغ چه روشی برویم که بهترین و مناسب ترین روش برای زیبایی دندان های ما باشد بلیچینگ یا لمینت؟

خیلی ها فرق بین بلیچینگ با لمینت را نمی دانند و مدام با خود کلنجار می روند و انتخاب روش های بلیچینگ یا لمینت را برای زیباسازی دندان های خود که کدام بهتر است را نمی دانند. البته این عزیزان درک درستی از این دو روش ندارند و نمی دانند که این دو روش مقوله ای جدا از هم هستند و هر کدام برای موقعیت خاصی باید استفاده شود.

اصولاً کسانی که از لمینت استفاده می کنند معمولاً به دنبال سفیدکردن نیستند و یا الان لااقل بدنبال لمینت دندان خود نیستند و اگر می خواستند دندان های خود را سفید کنند به دنبال روش بلیچینگ می رفتند.

لمینت را می توان یک نوع درمان دندان های لب پر شده و یا ترک خورده که جرم لا به لای ترک های آن رسوب کرده که با روش لمینت و نصب روکش پوست پیازی بر روی این گونه دندان ها، نسبت به بهبودی وضع دندان های خود و درمان آن که همراه با سفیدی خاصی است، می توان استفاده نمود.

با روش های بلیچینگ یا لمینت، اگر چه هر دو مورد، زیبایی خاصی به دندان ها می دهد ولی هر کدام از این دو روش مقوله ای جدا از هم دارند و برای موارد خاص خود باید مورد استفاده قرار گیرد. اگر بخواهیم به صورت ملموس تر این موضوع را برای شما به صورت موشکافانه بیان نماییم در ادامه و در ذیل به معنی و مفهوم هر کدام از این روش ها شرح مختصری خواهیم داد.

به طور کلی اگر می خواهید دفقط دندانی سفید داشته باشید و قیمت نیز برای تان مهم نیست و فقط از سفیدی دندانها به دنبال زیبایی ماندگار هستند می توانید از لمینت دندان به عنوان زیبایی خاص و ماندگاری زیاد استفاده نمایید.

بلیچینگ یا لمینت

بلیچینگ دندان چیست و آیا تنها راه زیبایی دندان ها روش بلیچینگ کردن است؟

بلیچینگ در معنی و مفهوم لغوی آن این است که دندان های سالمی که در دهان داریم را با استفاده از روش های خاص از جمله با استفاده از ماده شیمیایی پروکسید هیدروژن یا پروکسید کاربامید که میزان استفاده و غلظت آن برای بلیچینگ در منزل باید بین 3 تا 20 درصد و برای بلیچینگ کردن دندان در مطب باید غلظتی در حدود 15 تا 40 درصد داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد و اقدام به سفید شدن دندانئمی گردد.

در اینجا شاید برای شما سوال پیش بیاید و بگویید که خب این تعریفی بود از بلیچینگ دندان، بالاخره برای زیبا سازی دندان از کدام روش استفاده کنیم بلیچینگ یا لمینت. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام روش بهتر است البته این را هم بگوییم که بلیچینگ فقط برای سفید کردن دندان ها کاربرد دارد.

کسانی که دندان های سالمی در دهان خود دارند و فقط نیاز به سفید کردن می باشد، باید از روش بلیچینگ دندان استفاده نمایند.

اگر بدنبال سفید کردن دندان ها هستید و دندانی سالم دارید یعنی دندانی عاری از به ریختگی و بدون شکستگی و یا بدون ترک خورده دارید و فقط کدری و یا زرد بودن آن ها شما را آزرده خاطر کرده است، مطمئناً تنها راه سفید کردن این دندان ها استفاده از روش بلیچینگ دندان می باشد.

ولی اگر دندان هاییتان ترک دار هستند و گوشه ای از آن ها لب پر شده، شما را کاندیدی مناسب برای لمینت دندان می دانیم که در این روش، هم دندان های شما با روکش های لمینت ترمیم می شود و هم به سفیدی خاصی می رسد.

بلیچینگ یا لمینت

لمینت دندان چیست؟ و آیا فقظ با روش لمینت دندان سفیدی دندان حاصل می شود و یا شامل درمان نیز می شود؟

لمینت دندان را در ابتدا باید یک نوع درمان دانست تا روش برای سفید کردن دندان ها. شاید کسانی ندانند که لمینت کردن دندان نوعی درمان است که برای استفاده از این روش برای دندان هایی که لب پر شده اند و یا اینکه دچار شکستگی جزئی و یا ترک خورده اند که با روش لمینت پرسلین یا سرامیکی که جنس خیلی نازک اما مقاومی که دارد، برای روکش این قبیل دندان ها و برای درمان آن ها از این روش استفاده می گردد.با استفاده از این روش، زیبایی و سفیدی مناسبی به دندان ها می دهند.

پس متوجه شدیم که اگر شک داشتید برای زیباسازی دندان برای استفاده کردن از لمینت یا بلیچینگ، اگر چه یکی از اهدافشان که سفیدی دندان و زیبایی آن، در هر دو مشترک است ولی در عمل هر کدام مسیری متفاوت را در پیش رو دارند و هیچ سنخیتی با هم ندارند.

آیا تعدادی از دندان های پروتزی که در دهان داریم را می توان سفید کرد؟

سوال بعضی ها که با ما در میان می گذارند این است که آیا یک و یا دو دندانی که در دهان کاشته ایم و به مرور زمان زرد شده اند را می توانیم سفید کنیم و اگر می شود، از کدام روش استفاده کنیم بلیچینگ یا لمینت؟

بهترین متخصصین مرکز ایمپلنت غرب تهران جواب سوال شما را این گونه می دهند که دندانی که در دهان شما کاشته می شود، اصلاً نیاز به سفید کردن ندارد و چون جنس تاج ایمپلنت ها مصنوعی هستند اصلاً نیاز به سفید کردن نیست، پس با مسواک زدن و یا شستن آن با نمک و خمیر دندان سفید کننده کفایت می کند و مانند روز اول درخشنگی خود را باز می یابد.

بلیچینگ یا لمینت

برای دندان های عقب دهان استفاده از کدام روش برای زیبایی مناسب است بلیچینگ یا لمینت؟

برای زیبا سازی دندان ها، مخصوصاً دندان های عقب دهان از کدام روش بهتر است استفاده نماییم بلیچینگ یا لمینت؟ ما در جواب به شما می گوییم که اگر شکستگی و یا ترک در دندان های عقب دهان خود ندارید حتماً از روش بلیچینگ استفاده نمایید.

دلیل این کار مربوط می شود به قیمت مناسب روش بلیچینگ برای زیباسازی دندانها. بلیچینگ به علت این که درمان محسوب نمی شود و فقط یک نوع زیباسازی در دهان است پس قیمت مناسب تری نسبت به لمینت دارد.

پس اگر کسی از دوستان شما و یا از خانواده شما خواستند دندانی زیبا داشته باشند و ندانند از کدام روش استفاده کنند از بلیچینگ یا لمینت، شما برایشان چکیده مطالب این مقاله را توضیح دهید و یا در یک جمله بگویید، اگر دندانی شکسته یا ترک خورده دارید، از روش لمینت که هم ترمیم کننده است و هم سفید کننده و هم زیبا کننده، ولی اگر دندانی سالم دارید و فقط می خواهید سفیدی خاصی به آن بدهید از روش بلیچینگ دندان استفاده نمایید.

اطلاعات بیشتر
بهترین مرکز تخصصی بلیچینگ دندان در تهران کجاست؟ کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button