آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ و عصب کشی دندان چقدر طول می کشد؟ | کلینیک ژنیک

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟یکی از سوالاتی که برای هر شخصی پیش می آید آین است که آیا عصب کشی دندان درد دارد و این همیشه به عنوان یک سوال در گوشه ذهن هر شخصی که هنوز به دندانپزشکی مراجعه نکرده است باقی می ماند.

این باور غلط که عصب کشی دندان ها درد دارد به همین علت بعضی اشخاص به دندانپزشک مراجعه نمی کنند و این خود می تواند در فساد و خرابی دندان های بیشتر کمک کند و درد دندان ها تشدید گردد.این دردها می تواند از عفونتی که در ریشه دندان و لثه های متورم شده ایجاد گردیده باشد با مراجعه به دندانپزشک معتبر می توان با تجویز داروی چرک خشک کن و ضد التهاب مقداری از درد دندان را کاهش داده و تورهم و چرک دندان خشک گردد تا نسبت به درمان دندان تخریب شده اقدام نمایند.

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ و عصب کشی دندان چقدر طول می کشد؟

مراحل انجام عصب کشی به چه صورت می باشد؟

در ابتدا و مراجعه به دندانپزشک شخصی که احساس درد در دندان خود دارد از پزشک خود می خواهد هر چه سریع تر درد وی را تسکین دهد دندانپزشک با بررسی و عکسی که از دندان مریض می اندازد نسبت به درمان آن اقدام می نماید به احتمال خیلی زیاد دندان مریض سوراخ شده و یا شکسته و بر اثر رسیدن هوا و یا آب به کانال ریشه موجب چرک و التهاب گردیده که این التهاب بر روی عصب دندان فشار وارد کرده و باعث ایجاد درد می گردد.

عمر دندان عصب کشی شده چقدر است؟ | مراقبت از دندان عصب کشی - ژنیک

دندانپزشک پس از بررسی اولیه از دندان و عکسی که از دندان انداخته نسبت به درمان اقدام می کند و با استفاده از پانسمان مخصوص دندان موقتاً روی دندان را می بندد که این کار در دندانپزشکی به پانسمان دندان معروف است تا از هوا کشیدن و رسیدن آب سرد و گرم به عصب دندان در امان بماند.

بعد از پانسمان پزشک بسته به میزان التهاب و یا درد بیمار از داروهای چرک خشک کن یا همان کپسول های آنتی بیوتیک به همراه قرص مسکن بروفن برای بیمار تجویز می نماید که به مدت پنج روز باید از آن استفاده نماید تا التهاب و چرک دندان التیام یابد.پس از رفع تورم و درد و با خشک شدن چرک دندان مریض باید با مراجعه به دندانپزشکی نسبت به ادامه درمان اقدام نماید.

دندانپزشک در ادامه با باز کردن پانسمان دندان، بیمار را آماده ادمه درمان می نماید در ابتدا دکتر دندانپزشک از تزریق آمپول بی حسی موضعی استفاده نموده و نسبت به بی حس کردن و سر نمودن دندان مورد نظر اقدام می نماید و بعد از آن مراحل عصب کشی دندان آغاز می گردد.

دندانپزشک با استفاده از مته های مخصوص خود نسبت به تخلیه کانال های دندان پوسیده و از بین بردن عصب دندان اقدام می کند بعد از اینکه عصب دندان تراشیده شد و از بین رفت اقدام برای جای گذاری و پر کردن دندان با مواد رزین کامپوزیت یا آمالگام می نماید.

بعد از این کار اگر دندان خیلی پوسیده باشد و بر اثر تراشیده شدن ناشی از پوسیدگی کوچک شده باشد در این جا نیاز به روکش می باشد که با قالب گیری نسبت به نصب روکش اقدام می نمایند و یا اگر فقط یک سوراخ کوچک باشد با پر کردن دندان اقدام به ترمیم کرده و همین کار کفایت می نماید.

آیا دندان آبسه کرده را می توان عصب کشی کرد؟ | کلینیک تخصصی ژنیک

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ و عصب کشی دندان چقدر طول می کشد؟

برای پر کردن دندان عصب کشی شده از چه موادی استفاده می شود؟

برای پر کردن دندان عصب کشی شده معمولاً از رزین های کامپوزیتی یا آمالگام و یا از طلا استفاده می شود.رزین های کامپوزیتی به رنگ سفید و یا همرنگ دندان می باشند و در ظاهر و زیبایی نقش زیادی دارند ولی مدت ماندگاری آن نسبت به آمالگام مقداری کمتر است.

آمالگام به رنگ تیره است و تشکیل شده است از فلز، آلیاژ قلع و مس و 50 درصد نیز جیوه می باشد از معایب آن این است که به رنگ تیره می باشد و برای دندان های جلویی نمی توان استفاده کرد و نسبت به گرما و سرمای زیاد حساسیت دارد و منقبظ و منبسط زیادی ایجاد می کند.

ممکن است در این مراحل زود کنده شده و از بین برود.فلز طلا نیز که از آن برای پر کردن و روکش استفاده می شود به علت گرانی که ده برابر قیمت آمالگام است یکی از معایب این روکش می باشد که همه نمی توانند از آن استفاده نمایند ولی اگر از محاسن آن بخواهیم بگوییم با دوام بودن و عدم فرسایش بر اثر گرما و یا سرما و ضد سایش بودن می تواند از محاسن آن باشد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان می تواند به عوامل مختلفی متغییر باشد به عنوان مثال اگر دندان دارای چند ریشه باشد و همه ریشه ها نیاز به روت کانال یا تراشیدن و از بین بردن عصب آن داشته باشد قیمت ها نیز کم و زیاد خواهد بود ولی معمولاً تمامی دندانپزشکی ها از یک قیمت مصوب که صنف دندانپزشکان هر ساله اعلام می کنند تبعیت می کنند و اگر قیمتی بالا یا پایین تر باشد متغییرهایی از قبیل تعداد کانال تخلیه شده و پر شده می تواند دخیل باشد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ | قیمت عصب کشی دندان و پر کردن | کلینیک ژنیک

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ و عصب کشی دندان چقدر طول می کشد؟

علت درد در دندان عصب کشی شده چیست؟

بعضی مواقع بعد از انجام عصب کشی دندان دردی در نواحی و اطراف محل عمل احساس می شود و ممکن است چند روزی ادامه داشته باشد و این درد ناشی از التهاب دندان عصب کشی شده و تحریک عروق و عصب آن می باشد علت بعدی می تواند ایجاد التهاب یا جراحت به لثه فرد مریض باشد که یکی دیگر از عوامل شناخته شده است.

این موارد معمولاً بعد از دو تا سه روز از بین می رود و با تجویز دکتر از مسکن ها می تواند روند بهبود حاصل گردد این دردها اگر بیش از پنج روز به طول انجامید حتماً باید به دندانپزشک مربوطه مراجعه نمود و پیگیر این مورد شد یکی از علت های تشدید درد و ادامه آن ممکن است عصب کشی و رفع عصب دندان مورد نظر به خوبی انجام نشده باشد و با عکس انداختن از آن می توان متوجه این موضوع شد.

در پایان باید یادآور شویم که عصب کشی هیچ گونه ترسی ندارد و باید نسبت به درمان آن هر چه زودتر اقدام کرد و با مراجعه به کلنیک های دندانپزشکی هر چه سریعتر آن را درمان نمود تا موجب بدتر شدن و رسیدن التهاب به دیگر دندان و یا آسیب به فک و لثه ها جلوگیری کرد.