دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی | کلینیک ژنیک

درمان دندان کودکان را چگونه انجام دهیم؟

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی انجام دهیم؟

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی، کدام روش بهتر است؟ برای اینکه جواب این سوال را بگوییم در ابتدا باید از وضعیت و خلق و خوی کودکانی که از روی ترس از دندانپزشکی بی قراری می کنند و از آغوش والدین خود برای انجام کار بر روی دندان هایشان جدا نمی شوند.

برای خیلی ها این سوال پیش آمده است که دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی ، کدام را برای فرزند خود انجام دهند بهتر است. باید به این نکته توجه داشت که انتخاب بی هوشی و یا بدون بیهوشی بستگی به خلق و خوی و رفتار کودکان ما دارد.

ما با شناخت از اخلاق و رفتار کودک خود در برخورد با مقوله دندانپزشکی می توانیم در انتخاب روش دندانپزشکی خود انتخاب درستی داشته باشیم.

در مواردی پیش آمده است که کودک با احساس کمی درد در هنگام ترمیم دندان خود توسط دندانپزشک اطفال در مراکز بزرگ دندانپزشکی، دیگر برای ادامه کار ممانعت می کند و در اینجا اگر کودک مجاب به ادامه روند ترمیم دندان خود نشد دندانپزشک مجبور به استفاده از روش بیهوشی اقدام خواهد کرد.

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی

عوارض و خطرات بی هوشی کودکان برای انجام دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی کودکان ، با بی هوشی یا بدون بیهوشی .در مواردی که نیاز به بیهوش کردن کودکان برای ترمیم دندان هایشان هست دندانپزشک اطفال با کمک گرفتن از متخصص بیهوشی اطفال و در اتاق مخصوص عمل از داروی بیهوشی برای این کار استفاده می کند.

بعضی از کودکان به علت اینکه از بی حسی موضعی می ترسند و ممانعت می کنند و اصولاً به خاطر ترسی که از دوران کودکی و خردسالی خود از واکسن و آمپول و روپوش سفید پزشکان و یا از اتاق تزریقات و دردی که از واکسن زدن خود کشیده اند یک ترس نهفته درون وجودشان به صورت همیشگی وجود دارد.

خدمات دندانپزشکی برای این قبیل کودکان مگر با بیهوشی به صورت صورت عمومی راه دیگری نیست و باید از این طریق کارهای مربوط به دندان های پوسیده کودکان درست شود.

حال اینجا سوال پیش می آید که بیهوشی کامل برای کودکان خطر و یا عوارض منفی در پی دارد که باید بگوییم تا کنون هیچ خطر و یا عوارضی که کودکان را تهدید کند نه گزارش شده و نه جایی ثبت گردیده است.

داروهای بی هوشی کودکان جزء بی خطرترین داروهای شناخته شده ی بیهوشی می باشد که میزان دوز برای هر کودک با توجه به میزان ساعتی که دندان ها کار می برد فرق می کند.همچنین این میزان به وزن و توانمندی بدن کودک نیز بی ارتباط نیست.

والدین کودک اگر تا الان شک داشتید که دندانپزشکی کودکان، بابی هوشی یا بدون بیهوشی برای دلبندتان انجام دهید و به دلیل عوارض جانبی بیهوشی درمان دندان شیری خود را به تعویق انداخته اید ما به شما این اطمینان را می دهیم که با خیال راحت نسبت به ترمیم دندان کودک خود اقدام نمایید.

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی

اولین تجربه ای که کودک را به دندانپزشکی می بریم چگونه باید باشد؟

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی . اولین باری که کودک پا در دندانپزشکی کودکان می گذارد باید با محیطی کاملاً کودکانه همراه با اسباب بازی های متنوع و زیاد با دیوارهای نقاشی شده با رنگ های شاد و دلپذیر که کودک را از فضای بیمارستان و یا مطب دور نماید و خاطره ای خوش و به یاد ماندنی در ذهن کودک نقش ببندد.

کودکی که این محیط شاد و لذت بخش را ببیند بیشتر ترغیب می شود که کارهای مربوط به دندانپزشکی خود را انجام دهد. لباس دندانپزشک معالج نیز تاثیر زیادی در ارتباط گیری کودک با پزشک خود دارد.

به عنوان مثال لباس پزشکان از ان حالت و رنگ همیشگی و سفید رنگ که کودکان خاطره خوبی به علت تزریق واکسن و آمپول در سنین پایین تر از آن ندارند.

به همین علت این پزشکان باید لباسی متفاوت از لباس سفید رنگ بپوشند و سعی کنند لباس های رنگی و شاد داشته باشند تا کودکان با آرامش بیشتری به ادامه کار دندانپزشکی ترغیب شوند.

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی

نقش بیهوشی کودک در از بین بردن ترس از دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی کودکان ، با بی هوشی یا بدون بیهوشی .به طور کلی برای اینکه کودک را ترغیب به انجام دادن کارهای دندانپزشکی کنیم با صحبت کردن و از طریق رفتارهای کودکانه و وانمود کردن و با حرکات بازی، همانطوری که بچه ها دوست دارند باید رفتار نمود.

اگر دیدید کودک همکاری نمیکند و از ادامه انجام کار روی دندان هایش سر باز می زند، پزشک مجبور است که کودک را از طریق بی هوشی درمان کند.

این روش برای خود کودک نیز بهتر است و بعد از بیهوشی دیگر متوجه درد و یا ترس از تزریق مواد بی حسی به لثه خود را نمی شود. در این حالت در دیگر پزشک با لباس سفید و ابزارهای مختلف دندانپزشکی را نخواهد دید و ذهنیت بدی نیز در ذهنش باقی نمی ماند.

آیا اضطراب کودکان از دندانپزشکی را می توان از طریقه آرامبخش و بیهوشی کاست؟

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی .اصولاً اغلب افراد چه کودک و چه بزرگ سال یک ترس درونی از دندانپزشکی دارند و شاید همین موضوع باشد که تا مجبور نباشیم به دندانپزشک مراجعه نمی کنیم.

البته بعضی از موارد عدم مراجعه به دندانپزشک مسائل مربوط به بحث مالی و هزینه های زیادی که دندانپزشکی به همراه دارد و دیگر اینکه مربوط می شود به بحث سواد و علم افراد که این مبحث نیز در حیطه موضوع مقاله ما نیست و ما الان در خصوص دندانپزشکی کودکان، با بیهوشی یا بدون بیهوشی بحث داریم.

طی آمار کلی از مراجعات به دندانپزشکی گرفته شده حال جدای از بحث مالی و سواد افراد جامعه، خیلی از افراد علت عدم مراجعه به دندانپزشک را ابراز ترسی گه از کودکی با این موضوع داشته اند عنوان کرده اند.

پس ترس کودکان از دندانپزشکی یک امری است عادی که ما باید در خصوص آموزش و رفع نگرانی ها و اضطراب و ترس و دلهره خیلی کوشا باشیم.

در مواردی که گفتگو و صحبت و یا رفع نگرانی جوابگو نبود تنها را ممکن را که از طریق آرامبخشی و بیهوشی زیر نظر متخصص بیهوشی و در اتاق عمل مخصوص در کلینیک دندانپزشکی مجهز باید این مهم تحقق یابد می توان بکار برد.

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی

چه کودکانی کاندید برای بیهوشی جهت انجام دندانپزشکی هستند؟

دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی .اصولاً کودکانی که به هر دلیلی ممانعت از انجام دندانپزشکی می کند و سرسختانه در این زمینه مقاومت می کنند.

کودکان زیر دو سال که دندان های خراب و دردناکی دارند ولی درک درستی از دندانپزشکی ندارند و نمی توانند روی یونیت دندانپزشکی بخوابند و مدام بلند می شوند و حرکت می کنند.

از دیگر کودکانی که والدینی آن ها در خصوص دندانپزشکی کودکان، با بی هوشی یا بدون بیهوشی در تضاد و یا تعامل به سر می برند با مشورت با متخصص دندانپزشکی و بیهوشی کودکان می توانند انتخابی درست داشته باشند و تا دیر نشده نسبت به ترمیم دندان کودک خود اقدام نمایند.

پالپوتومی دندان شیری اطفال چیست؟ | هزینه پالپوتومی دندان | ژنیک