هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ | قیمت عصب کشی دندان | ژنیک

هزینه عصب کشی دندان و مراحل و زمان آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هزینه عصب کشی دندان

هزینه عصب کشی دندان و قیمت روت کانال دندان بستگی به تعداد کانال و ریشه هر دندان دارد. هزینه عصب کشی دندان برای یک دندان دارای چهار کاناله می تواند دوبرابر یک دندان دو کاناله باشد.

اصولاً بعضی افراد قبل از این که دندان هایشان درد بگیرد، اصلاً سراغی از دندان های خود نمی گیرند. این افراد در رعایت بهداشت دهان و دندان خود کوتاهی می کنند.

 این اشخاص معمولاً برای مسواک زدن و رعایت بهداشت فردی وقت ندارند و زمانی را برای این کار اختصاص نمی دهند. وقتی درد کم کم در درد دندان پدیدار می شود، این افراد تازه به یاد دندان های خود می افتند و به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می نمایند.

در این زمان تازه متوجه شده اند که دندانشان پوسیده و خراب شده و باید عصب کشی کنند که بابت این کار باید هزینه قابل توجهی بپردازند همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است چه از نظر اینکه اعضاء بدن ما که اینجا بحث دندان ها است آسیب نبیند.

مورد بعدی بحث مادی و هزینه این کار است و هر دو مورد می تواند برای ما حائز اهمیت باشد اولی میتواند با کوتاهی نکردن ما در تمیز نگهداشتن و رعایت بهداشت فردی از پوسیدن دندان جلوگیری کرد و یا در بحث مالی و هزینه ای می تواند برای ما صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.

برای ترمیم و یا عصب کشی هزینه ای در این زمینه نکنیم حال با این مقدمه کوتاه سراغ این که چه زمانی باید عصب کشی کرد و هزینه عصب کشی دندان که در این زمینه باید متقبل شویم چقدر است. خیلی ها می پرسند هزینه های عصب کشی دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان برای هر دندان بسته به تعداد کانال و یا این که در عقب دهان باشد و یا در دندان های جلویی، قیمت ها متفاوت هستند.

تعداد کانال های دندان نیز بر افزایش قیمت عصب کشی دندان ، نیز متاثر و قابل افزایش است.این هزینه ها در سال 1401 برای دندان های یک کاناله مبلغ 1،000،000 تومان و برای هر کانال اضافی مبلغ 300،000 تومان به آن اضافه می شود.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ | قیمت عصب کشی دندان و پر کردن

چه زمانی باید عصب کشی دندان انجام دهیم؟

زمانی که پالپ دندان یا قسمت نرم و درونی و مرکزی دندان که اعصاب دندان و رگ های خونی که کارش تغذیه و رشد و تکامل دندان ها هستند وقتی بر اثر پوسیدگی آسیب ببینند در حقیقت مرگش فرا رسیده  و چاره ای جز تخلیه و عصب کشی کردن نیست و باید نزد دندانپزشک معتبر و کلینیک های دندانپزشکی خوب رفت و از آن ها برای این کار کمک خواست.

این اتفاق وقتی رخ می دهد که ما احساس درد در دندان خود داریم و پزشک با عکسی که از دندان آسیب دیده ما می اندازد متوجه عمق آسیب و مقدار پوسیدگی دندان ما می شود و با ابزارهای خاص دندانپزشکی نسبت به تخلیه بخش نرم دندان که همان پالپ است اقدام می نماید.

با بیرون کشیدن و ار بین بردن قسمت عصب دندان درد دندان آرام می شود و ما دیگر در آن قسمت دردی احساس نمی کنیم و دنداپزشک با استفاده از مواد کامپوزیت و یا آمالگام، دندان های عصب کشی شده و تخلیه شده را پر می کند.

قیمت ترمیم دندان عصب کشی و هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

اگر بخواهیم هزینه عصب کشی دندان را بدانیم باید حتماً به مراکز و کلینیک های معتبر در سطح شهر از جمله کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک مراجعه نماییم.

این مرکز علاوه بر عصب کشی دندان در زمینه ایمپلنت دندان و لمینت دندان و بلجینگ و در واحد تخصصی کودکان فعالیت گسترده ای دارد و می تواند گزینه مناسبی برای همه همشهریان خوب تهرانی و مخصوصاً برای شمال و شمال غرب شهر تهران باشد.

این مجموعه با استفاده از کادر پزشکی مجرب می تواند با قیمت های رقابتی در زمینه عصب کشی و کاشت دندان کمک بزرگی به شما عزیزان داشته باشد.

حال از بحث اصلی خود بهتر است خارج نشویم و در خصوص قیمت ترمیم در حال بحث بودیم که در ادامه به آن می پردازیم بعد از اینکه دندانپزشک تشخیص به تخلیه دندان و به اصطلاح عصب کشی کرد نوبت به پر کردن دندان می رسد.

در اینجا پزشک از مواد گوناگونی برای پرکردن دندان ها می تواند استفاده نماید. این مواد از قبیل رزین های شیمیایی می توان به آمالگام و یا مواد کامپوزیتی که در ترمیم و پر کردن دندان ها مرسوم است، اشاره کرد.

در ادامه که ممکن است آسیب وسیعی به دندان رسیده باشد و دندانپزشک مجبور به تراشیدن قسمت زیادی از دندان بشود که در این جا به تشخیص پزشک مربوطه برای نصب روکش دندان اقدام خواهد شد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ | قیمت عصب کشی دندان و پر کردن

آیا بیمه ها هزینه عصب کشی دندان را تقبل می کنند؟

بسیاری از بیمه ها، هزینه عصب کشی دندان را متقبل می شوند و جزء قرارداد خود قرار می دهند. اکثراً از 80 درصد تا 100 درصد این هزینه ها را پرداخت می کنند و معمولاً بعضی از آن ها تا 20 درصد فرانشیز قرار می دهند.

این هزینه ها معمولاً سقف مشخصی برای یک سال دارد و اگر این مبلغ بیشتر از حد و یا تعداد بیشتری از دندان ها عصب کشی شود، ممکن است از سطح قرارداد بالاتر برود و بیمه ها فقط تا سقف قرارداد را پرداخت می نمایند.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ | قیمت عصب کشی دندان و پر کردن

مراقبت های بعد از عصب کشی دندان چیست؟

بعد از هر عصب کشی و با توجه به هزینه عصب کشی دندان که متقبل می شویم، باید مواظب دندان های عصب کششی شده خود باشیم.

این دندان ها به علت این که از داخل خالی شده اند و با مواد مصنوعی و کامپوزیت ها پر شده اند دیگر مثل دندان اولیه و سالم قبلی نیستند و خیلی شکننده هستند و نباید فشار زیادی به این دندان ها آورد.

این دندان ها به علت این که از عصب و رگ های خونی جدا شده اند، ممکن است بر اثر فشاری که به آن ها می آوریم، متوجه مقدار فشار آن نشویم.

این به دلیل این است که عصبی در این دندان ها وجود ندارد که درد در آن بوجود آید و ما متوجه فشار بیش از حد گردیم و به همین علت باید رعایت حداکثری و مواظبت در این دندان ها بیش از پیش باشد.

حتی ممکن است ترک و شکستگی در این دندان ها ایجاد شده و به علت اینکه عصب دندان قطع شده ما متوجه این موضوع نشویم.در پایان این توصیه را باید به آن عمل کنیم که حتماً  و به صورت دوره ای و در مدت هر شش ماه یکبار برای پشگیری حتماً چکاب دندان انجام شود.

اطلاعات بیشتر
مراحل عصب کشی دندان | هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button