ارتودنسی قسطی در بهترین کلینیک دندانپزشکی | کلینیک تخصصی ژنیک

ارتودنسی قسطی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ارتودنسی قسطی در بهترین کلینیک دندانپزشکی

ارتودنسی قسطی در بهترین کلینیک دندانپزشکی (کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک) که دارای بهترین دندانپزشکان متخصص ارتودنسی می باشند را می خواهیم به شما معرفی نماییم.

ارتودنسی قسطی برای کسانی که از نظر مالی در تنگنا هستند و نمی توانند هزینه آن را یک جا تامین نمایند، یکی از بهترین گزینه ها برای این دسته از افراد می باشد.

ارتودنسی قسطی در بهترین مرکز و کلینیک تخصصی دندانپزشکی که این شاخه از دندانپزشکی را به صورت تخصصی و علمی در کلینیک خود ارائه خدمات می نمایند، می تواند هم برای بیماران و هم برای کلینیک ها دارای سود باشد.

برای کلینیک ها ارتودنسی قسطی، می تواند مشتری بیشتری را به ارمغان بیاورد و در نتیجه مشتری بیشتر مساوی است با سود بیشتر و قسطی بودن ارتودنسی در این مراکز نیز برای مشتریانی که توان مالی مناسبی ندارند و توان مالی انجام ارتودنسی دندان خود به صورت یک جا را ندارند، می تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد.

بیشتر بدانید: کامپوزیت دندان چه مزایایی دارد؟

ارتودنسی قسطی

عواملی که باعث افزایش قیمت ارتودنسی می شود، چیست؟

از عمده دلایل افزایش قیمت ارتودنسی دندان که همه روزه شاهد رشد قیمت آن می باشیم، می توان به افزایش روز افزون قیمت ارز خارجی اشاره نمود.

به علت اینکه براکت ها و سیم های مورد استفاده در ارتودنسی تماماً وارداتی می باشد، افزایش ارز خارجی بر قیمت تمام شده آن تاثیر مستقیم می گذارد.

گران شدن هزینه ارتودنسی دندان، خیلی ها را به این فکر انداخته است که از روش ارتودنسی قسطی استفاده نمایند. افزایش هزینه ها که هر ماهه شاهد آن هستیم و تورم نقطه به نقطه و ماهانه تاثیر زیادی در افزایش هزینه های زندگی افراد گذاشته و ارتودنسی دندان ها نیز از این امر مستثنی نیست.

آیا بیمه ها هزینه ارتودنسی دندان را می پردازند؟

بعضی از بیمه ها هزینه ارتودنسی دندان را می پردازند و بعضی دیگر از این مورد شانه خالی کرده و به نوعی این هزینه ها را تقبل نمی کنند. به علت این که هزینه ارتودنسی، بالا و نجومی می باشد بیمه ها معمولا زیر بار پرداخت این گونه هزینه ها نمی روند.

بیمه های تکمیلی نیز از جمله بیمه هایی هستند که نسبت به بیمه پایه هزینه بیشتری برای ارتودنسی دندان ها می پردازند و در قبال آن هزینه بیشتری از بیمه گذار به علت پوشش این گونه خدمات طلب می نمایند.

یکی از مهمترین دلایل اصلی که هر فردی به دنبال ارتودنسی قسطی می روند قبول نکردن هزینه ارتودنسی توسط بیمه ها می تواند باشد.

نبود متولی مشخص و قانون ویژه تقبل هزینه ها، به طور کلی در دندانپزشکی و به طور اخص در درمان ارتودنسی دندان ها، مشکلات روز افزونی برای اکثر افراد یک جامعه به وجود می آورد.

بیشتر بدانید: مزایای ایمپلنت دندان

ارتودنسی قسطی

آیا ارتودنسی دندان برای یک فک هم به صورت قسطی انجام می شود؟

بعضی از کلینیک های دندانپزشکی که از متخصصان ارتودنسی در مراکز دندانپزشکی استفاده می کنند، می توان ارتودنسی قسطی برای یک فک نیز استفاده نمود. در این کلینیک ها مهم درمان بیماران خود است و دو فک و یا یک فک برای ارتودنسی برای این گونه کلینیک ها معنایی ندارد.

چه عواملی در قیمت و هزینه های ارتودنسی تاثیرگذار است؟

عوامل مختلفی می تواند هزینه های ارتودنسی را بالا و پایین کند و در افزایش یا کاهشی بودن آن تاثیر مستقیم داشته باشد. که در ادامه به عمده ترین این دلایل اشاره خواهیم کرد.

قیمت ارز

قیمت ارز خارجی در قیمت تمام شده ارتودنسی دندان تاثیر مستقیم و غیر قابل انکاری دارد. به دلایلی که در ابتدای مقاله ذکر شد و گفتیم که به خاطر وارداتی بودن ابزارهای ارتودنسی و مواد اولیه ای که برای انجام ارتودنسی نیاز است، با افزایش نرخ ارز به بی ثباتی رسیده و افزایش روز افزونی را می توان تجربه کرد.

اگر چه در بعضی کلینیک ها ارتودنسی قسطی را مهیا کرده اند و می توان با این روش مقداری از هزینه ها را به صورت چکی و ماهانه پرداخت کرد، ولی در کل هزینه های اضافه شده می تواند معضل بزرگی برای بیمارانی که قصد ارتودنسی دارند، در بر داشته باشد.

بیشتر بدانید: قیمت ایمپلنت دندان چقدراست؟

ارتودنسی قسطی

آیا میزان به هم ریختگی و شدت ناهنجاری های دندان در قیمت ارتودنسی تاثیر  دارد؟

یکی دیگر از عوامل دخیل در افزایش قیمت ارتودنسی می تواند شدت به هم ریختگی و ناهنجاری های دندانی باشد. هر چه دندان های افراد به هم پیچیدگی زیادی داشته باشد، می تواند هزینه اصلاح آن ها را زیادتر نماید.

به خاطر افزایش زمان ارتودنسی برای این قبیل دندان ها و میزان وقت و کاری که دندانپزشک ارتودنسی باید صرف اصلاح این دندان ها بنماید در افزایشی بودن قیمت برای این دندان ها موثر است.

آیا سن افراد نیز در افزایشی و یا کاهشی بودن هزینه ارتودنسی موثر است؟

افرادی که با سنین بالاتر اقدام به ارتودنسی می نمایند، ممکن است هزینه بیشتری نسبت به کسی که سن کمتری دارد بپردازد.

هر چه سن برای ارتودنسی بالا باشد سختی کار برای ارتودنسی دندان وی بیشتر می شود و هزینه ها نیز بالطبع زیادتر می شود.

به عنوان مثال ارتودنسی برای دندان کودکان نسبتاً خیلی راحت تر از ارتودنسی دندان بزرگسالان می باشد. برای کم کردن هزینه های ارتودنسی می توان آن را شرایطی پرداخت کرد و با ارتودنسی قسطی می توان مقداری از بار هزینه ها در یک زمان خاص را کم کرد.

بیشتر بدانید: ایمپلنت ارزان چیست؟

ارتودنسی قسطی

آیا روش های ارتودنسی از دلایل و علل کاهشی و یا افزایش شدن قیمت ارتودنسی می تواند باشد؟

به علت این که ارتودنسی دندان ها به روش های مختلفی انجام می شود و انتخاب یکی از این روش ها توسط افراد می تواند در کم و یا زیاد شدن قیمت های ارتودنسی تاثیر گذار باشد.

مثلاً ارتودنسی لینگوال نسبت به نوع ارتودنسی معمولی به علت پنهان بودن این نوع ارتودنسی می تواند قیمت بیشتری داشته باشد.

اگر چه ارتودنسی قسطی برای روش ارتودنسی لینگوال نیز فعال است ولی شاید یک مقدار هزینه ها را بالا ببرد و افراد مجبور باشند هر ماهه مبلغی بیشتر قسط پرداخت نمایند.

آیا با ارتودنسی قسطی توان پرداخت بیماران افزایش می یابد؟

ارتودنسی قسطی یکی از بهترین راه های ارتودنسی برای کسانی است که محدودیت مالی دارند و نمی توانند به صورت یک جا، تمامی هزینه های ارتودنسی خود را پرداخت نمایند. ارتودنسی قسطی راهی مطمئن و قابل قبول برای افرادی که توان مالی خوبی ندارند می تواند باشد.

اطلاعات بیشتر
تاثیر ارتودنسی بر روی بینی | تغییر وضعیت بینی با ارتودنسی؟ ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button