دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟ | دندانپزشکی ژنیک

ماندگاری بلیچینگ دندان و سفید کردن آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

  ماندگاری بلیچینگ دندان

 ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟ 

سفید کردن دندان ها چه مقدار زمانی بر روی دندان ها ماندگاری دارد؟

چگونه از مزیت سفید ماندن آن استفاده نمود؟

دلیل محدودیت زمانی ماندگاری بلیچینگ برای چیست؟

این تمامی سوالاتی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان بستگی به نوع رفتار و عادت هایی خوب و یا بد که هر شخصی با دندان های خود دارد، تعیین کننده ماندگاری بلیچینگ دندان خود است.

به عنوان مثال کسی که از روش بلیچینگ استفاده کرده است، اگر عادت به زدن مسواک و یا نگهداری اصولی و تمیز نگه داشتن دندان های خود نداشته باشد، باید مطمئن باشید تا قبل از یک سال، دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان وی ادامه نخواهد داشت و به زودی باید دوباره برای سفید کردن دندان خود اقدام نماید.

ماندگاری بلیچینگ دندان به نوع رفتار و چگونگی نگداشت و استفاده از مسواک، به صورت منظم و پس از صرف غذا و یا چای و قهوه که دارای مواد رنگی هستند بستگی زیادی دارد.

خیلی ها گله مند هستند که چرا بعد از یک سال که دندان خود را بلیچینگ و سفید کرده اند از ماندگاری بلیچینگ دندان خود راضی نیستند.

در ابتدا باید از این افراد پرسید که آیا در نگهداری و بهداشت دندان های خود تمام تلاش خود را کرده اید یا نه؟ اگر دیدید که گفتند: بعضی اوقات مسواک می زنم و بعضی اوقات به علت این که فراموش می کنم و یا بی اهمیتی از زدن مسواک باز می مانم، پس باید مقصر اصلی را خود این شخص بدانیم.

 یکی از دلایل عدم ماندگاری بلیچینگ دندان، رفتار خود ما است و باید در عدم نظافت دندان های خود، دلیل عدم ماندگاری بلیچینگ را جستجو نمود.

دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان

از عوامل و دلایل کم شدن ماندگاری بلیچینگ دندان چیست؟

از مهمترین دلایل کم شدن ماندگاری دندان را می توان در رفتار هر شخصی جستجو کرد. به عنوان مثال کسانی که عادت به کشیدن سیگار و استعمال دخانیات دارد، بی شک این کارشان در کم شدن عمر و ماندگاری بلیچینگ دندان ها تاثیر زیادی دارد و می تواند در کوتاه شدن عمر بلیچینگ و عدم سفید ماندن دندان آن ها بیانجامد.

عدم رعایت بهداشت فردی دندان ها نیز یکی دیگر از دلایل کوتاه شدن عمر ماندگاری بلیچینگ دندان می باشد. از دیگر موارد می توان به جنس دندان ها و عدم توانایی دندانپزشک معالج نیز اشاره نمود.

البته به مواد پراکسید هیدروژن مصرفی برای سفید کردن دندان نیز باید اشاره کنیم که از مواد مورد اطمینان و استاندارد باشد که این موضوع نیز در ماندگاری بلیچینگ دندان نقس بسزایی دارد.

مدت زمان استاندارد ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟

مدن زمان استاندارد ماندگاری بلیچینگ دندان 3 سال است و اگر کمتر از این مدت زمان طول بکشد، مطمئناً باید عوامل بیرونی و عدم رعایت بهداشت دندان توسط خود فرد را در کم شدن مدت زمان بلیچینگ دندان دخیل دانست.

پس از هر سه سال یک بار باید برای بلیچینگ و سفید کردن مجدد دندان ها اقدام نمود. این زمان زمانی استاندارد به حساب می آید و بیشر از این زمان را نباید برای سفید ماندن دندان، انتظار داشت.

برای استفاده از خدمات بهتر بلیچینگ دندان، به کجاباید مراجعه کنیم؟

یکی از دغدغه های اصلی مراجعه کنندگان بلیچینگ دندان استفاده از خدمات مراکز دندانپزشکی تخصصی بلیچینگ می باشد. خیلی از افراد می پرسند که برای این که از خدمات بلیچینگ استاندارد استفاده نماییم باید به کجا مراجعه کنیم؟

بهترین مراکز خدمات تخصصی دندانپزشکی در خصوص بلیچینگ کجاست؟ شاید خیلی از افراد ندانند که برای سفید کردن دندان خود باید به کجا مراجعه نمایند و این خدمات را از کجا باید بگیرند. سفید کردن دندان ها یک کار تخصصی و پیچیده ای است که نیاز به کار تخصصی و علم به این کار نیاز است.

اگر متخصص سفید کردن دندان ها از تخصص کافی برخوردار نباشد بی شک در ماندگاری بلیچینگ دندان و یا عدم ماندگاری آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت و بدون تردید از عمر بلیچینگ دندان های شما کاسته خواهد شد.

دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان

 با توجه به زمان محدود برای ماندگاری بلیچینگ دندان، آیا استفاده از این روش به صرفه است؟

خیلی ها با علم به این که مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان ها محدود است و شاید هم با توجه به عوامل و عدم رعایت بعضی از موارد، این محدودیت به کمترین حد خود نیز برسد، پس چرا داوطلبین برای استفاده از بلیچینگ دندان روز به روز در حال افزایش است.

استفاده از بلیچینگ و سفید کردن دندان ها به علت این که خیلی تاثیر زیادی در بهتر شدن زیبایی افراد دارد و می تواند طرح لبخند فرد را زیباتر و جذابیت خوبی ایجاد کند، اکثراً با علم به محدود بودن ماندگاری بلیچینگ دندان باز هم اقدام به سفید کردن دندان خود می کنند.

ریبایی چهره امروه تاثیر زیادی در زندگی فردی چه زندگی شغلی و چه زندگی روزمره و عادی آن ها دارد و می تواند زیبایی در فیس هر فرد حتی در سرنوشت شغلی و کاری او نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

کسانی که دارای چهره ای زیبا هستند و یا از بلیچینگ و سفید کردن دندان خود استفاده نموده اند گاهاً به درجات شغلی خیلی خوبی رسیده اند.

معمولاً این افراد در گویندگی در تلویزیون و یا بازیگری در سینما ها می توانند داوطلبان خوبی باشند. خیلی ها به علت داشتن تمکن مالی خوب اصلاً میزان ماندگاری سفید ماندن دندان ها برایشان مطرح نیست و می خواهند به هر طریقی که شده دندان های سفید و براقی داشته باشند.

حتی اگر یک سال یک بار هم که شده انجام بلیچینگ بر روی دندان های خود را انجام خواهند داد.

دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان

تاثیرات روانی و اعتماد به نفس در بلیچینگ دندان چقدر است؟

بعضی ها از این که دندانی زرد و یا سیاه دارند، خجالت می کشند و کمتر در جامعه ظاهر می شوند. این افراد به همین علت در گفتگوهای رو در رو و فیس تو فیس نیز به مشکل برمی خورند و نمی توانند از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند.

این افراد همیشه در صحبت با دیگران دستشان را بر روی دهان خود گذاشته و یا با دهان نیمه باز  با دیگران صحبت می کنند و می ترسند که دیگران، دندان های زرد و یا سیاه آن ها را ببینند. این افراد از اعتماد به نفس پایینی به علت زشت بودن دندان های خود برخوردارند.

کسانی که دارای دندان هاتی زرد و سیاه هستند، کاندید خوبی برای بلیچینگ و سفید کردن دندان می باشند و باید برای این که روابط اجتماعی خوبی داشته باشند از روش بلیچینگ استفاده نمایند.

آیا دندان هایی که به صورت پروتز در دهان نصب می شود، می توان بلیچینگ کرد؟

خیلی ها می پرسند که دندان هایی که به صورت پروتز در دهان نصب شده اند و یا اینکه کسانی که ایمپلنت دندان انجام داده اند، این گونه دندان ها را می توان بلیچینگ و سفید کرد که در جواب باید به این عزیزان بگوییم که به هیچ وجه نمی توان اینپروتزها که به جای دندان اصلی در دهان جایگذاری شده اند نمی توان سفید کرد.

اطلاعات بیشتر
سن مناسب بلیچینگ دندان چه زمانی است؟ کلینیک دندانپزشکی ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button