بلیچینگ دندان در منزل به چه شکلی انجام می شود؟ | کلینیک ژنیک

چگونه دندان ها را در منزل سفید کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ دندان در منزل چگونه انجام می شود؟ و بهترین روش سفید کردن سفید کردن دندان در خانه چیست؟ این موضوعی است که قصد داریم در خصوص آن توضیحات و آموزش ها و روش های مفید استفاده از آن را برای شما بازگو نماییم.

همیشه افراد زیادی هستند که به دنبال سفید کردن دندان های خود برای زیبایی بیشتر و لبخندی زیباتر می گردند. این افراد راه های مختلف و گوناگونی را محک زده و به دنبال بهترین راه و کم هزینه ترین روش می گردند.

شاید برای یک عده ای هزینه ی بالای سفید کردن دندان ها برایشان مهم نباشد و از پس هزینه های گزاف آن برآیند ولی عده ای دیگر به علت محدودیت در مسائل مالی همیشه به دنبال راهی برای کم کردن این هزینه ها می گردند.

یکی از روش ها، بلیچینگ دندان در منزل یا سفید کردن دندان ها در خانه می باشد که می توان گفت هزینه ای پایین تر نسبت به سفید کردن دندان ها در مطب و یا کلینیک ها دارند.

در روش بلیچینگ دندان در منزل با آموزش هایی که از طرف دندانپزشک مربوطه داده می شود، می تواند در کمتر از دو هفته به نتایج خوب و قابل قبولی در قبال سفید شدن دندان ها رسید.

قبل از انجام بلیچینگ دندان در منزل این را باید به خاطر داشته باشیم که دندان هایی که لمینت دندان شده اند و یا عمل کامپوزیت بر روی آن ها انجام شده و یا از ایمپلنت دندان در تعدادی از دندان ها استفاده شده است، نمی توان آن ها را سفید کرد و محدودیت وجود دارد.

بلیچینگ دندان در منزل

طریقه انجام بلیچینگ دندان در منزل

برای انجام بلیچینگ دندان در منزل در ابتدا به ساکن باید یک مراجعه ای به دندانپزشک خود داشته باشیم تا با بررسی و معاینات لازم و اولیه نسبت به جرم گیری و تمیزکردن دندان ها اگر نیاز بود انجام شود و برای اقدامات اولیه دندان ها را آماده نماید.

در گام بعدی و با گرفتن عکس و قالب گیری مناسب نسبت به ساخت تری های مخصوص بلیچینگ، مربوط به دندان های همان شخص بر اساس قالب گرفته شده در لابراتوار دندانپزشکی سفارش گذاری و ساخته می شود.

بعد از ساخت قالب های تری بلیچینگ که به رنگ شفاف و مخصوص دندان های هر فرد می باشد، بعد از آماده شدن توسط دندانپزشک مربوطه تست های الیه توسط این تری ها بر روی دندان ها انجام می شود.

این تست اولیه کمک بزرگی به ادامه روند موفقیت آمیز بودن و سفید کردن دندان ها می کند. دندانپزشک با قرار دادن تری های مخصوص بلیچینگ، از قرار گیری مناسب این تری ها بر روی دندان ها اطمینان حاصل می گردد.

بعد از اطمینان از ساخت صحیح و درست تری ها آن ها را تحویل شخصی که قصد سفید کردن دندان هایش را دارد می دهد و طریقه استفاده و قرار دادن مواد سفید کننده یا پراکسید هیدروژن به میزان لازم درون تری ها که میزان آن به مقدار یک قطره در داخل هر واحد از تری ها که قرار است بر روی هر دندان قرار گیرد، به بیمار آموزش داده می شود.

در ادامه باید از بیرون نزدن مواد بریچ به بیرون از تری و ریخته شدن بر روی لثه ها اطمینان حاصل کنیم و اگر این اتفاق افتاد، حتماً آن مواد را تمیز و پاک نماییم.

برای سفید کردن دندان ها باید هر تری که مربوط به یک فک می شود در مدت دو ساعت بر روی دندان ها قرار داد و از قرار دادن دو تری بر روی دو فک به طور همزمان باید جداً خودداری نمود.

بلیچینگ دندان در منزل

چه مدت زمانی لازم است تا بلیچینگ دندان در منزل کامل شود و به نتایج قابل قبولی برسد؟

پس از قراردادن تری هایی که داخل آن را از مواد بریچ به میزان جای هر دندان یک قطره می ریزیم و بر روی دندان ها قرار می دهیم و باید به مدت دو ساعت این تری ها از دهان خارج نشود و در دهان ثابت نگه داریم.

این کار را برای هر فک به صورت جداگانه به طور هر دو ساعت یکبار باید تکرار کنیم و پس از خارج کردن تری ها از دهان حتماً باید دهان با مسواک و خمیر دندان مناسب شستشوی کامل گردد و از نخ دندان نیز استفاده شود.

زمان دو هفته ای که پزشک معالج تجویز می نماید، می توان با انجام آن در منزل به نتایج قابل قبول و خوبی رسید. در این دو هفته حداقل روزی چهار ساعت برای هر فک لازم است که تری ها بر روی دندان ها قرار گیرد و عمل بلیچینگ دندان کامل شود.

میزان اثر گذاری بلیچینگ در منزل و ماندگاری آن چقدر است؟

میزان اثر گذاری بلیچینگ در منزل بستگی به میزان زردی دندان ها دارد. معمولاً می توان امیدوار بود که اثر گذاری سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ در منزل به میزان 40 تا 50 درصد بهبودی برای سفید شدن حاصل شود. میزان ماندگاری این روش نیز از شش ماه تا یکسال متغیر می باشد و باید هر ساله انجام شود.

بلیچینگ دندان در منزل

مزایای بلیچینگ دندان در منزل چیست؟

از مزایایی بلیچینگ دندان در منزل می توان به صرف هزینه کم نسبت به بلیچینگ آفیس نام برد.

در دیگر موارد مزایا این است که نیاز نیست سر ساعت مشخصی به مطب و یا جای خاصی مراجعه نمود و در منزل هر زمانی که وقت آزاد داشته باشید می توان از روش سفید کردن دندان ها استفاده نمود.

از موارد دیگر در این روش می توان به کم آسیب زا بودن به علت استفاده خیلی کم از مواد سفیدکننده و مدت زمان بیشتر برای سفید کردن می باشد که طول ماندگاری را زیاد می کند.

معایب بلیچینگ دندان در منزل چیست؟

اگر بخواهیم از معایب بلیچینگ دندان در منزل بگوییم می توان به امکان بیرون زدگی مواد پراکسید هیدروژن از تری دندان ها اتفاق بیفتد و ما متوجه آن نشویم و ممکن است به بافت لثه و یا لب ها آسیب بزند.

از دیگر موارد معایب می توان به زمان دو هفتگی درمان اشاره کرد، هر چند که این میزان در نهایت می تواند نتایج بهتری داشته باشد، ولی بعضی از افراد حوصله دو هفته و هر روز چهار ساعت استفاده از تری را ندارند و می خواهند در یک جلسه و در زمان یک ساعته به نتایج دلخواه برسند.

بلیچینگ دندان در منزل

موارد منع شده بعد از بلیچینگ دندان در منزل

از مواردی که نباید بعد از بلیچینگ دندان در منزل از آن ها استفاده شود می توان در درجه اول به مصرف دخانیات و مخصوصاً سیگار اشاره نمود که اگر از این مواد  استفاده شود بی شک زردی دندان ها برخواهد گشت و زمان زیادی برای سفید ماندن دندان ها را نمی توان انتظار داشت.

از موارد دیگر، استفاده نکردن از مواد خوراکی که با رنگ های صنعتی که برای دندان ضرر دارند و یا اگر این مواد مصرف می شود بلافاصله با مسواک رسوب های مانده از این مواد بر روی دندان ها را باید به سرعت پاک نمود.

اطلاعات بیشتر
بلیچینگ دندان در دوران بارداری | مضرات بلیچینگ دندان در دوران بارداری | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button