5 نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان چیست؟ | دندانپزشکی ژنیک

نکات کلیدی پس از جرم گیری دندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

5 نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان

نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان چیست؟ و چرا این نکته خیلی مهم است و باید حتماً به آن عمل نمود. اگر این نکاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، به طور کامل به آن بپردازیم و آن ها را رعایت و مو به مو اجرایی گردد، می توان انتظار داشت که دندان هایی تمیز و سالم و به ندرت دچار درد و پوسیدگی داشته باشیم.

اگر بتوانیم این نکات را شکلی درست و قابل قبول اجرا نماییمف مطمئناً دندان هایی بدون درد و تمیز و بدون رسوبی خواهیم داشت و می توانیم امیدوار باشیم که حداقل برای دو سال آینده دندان های ما نیاز به جرم گیری پیدا نکند.

شاید جرم گیری زود به زود نیز سودمند نباشد و باید حداقل دو سال بین جرم گیری دندان ها فاصله باشد تا دندان ها حساس نشوند.

البته این حساسیت ها به جنس دندان ها نیز باز می گردد و شاید دندان هایی با جنس مقاوم وجود داشته باشند که اگر هر ساله نیز جرم گیری شوند مشکلی برایشان پیش نیاید.

نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان

نکته اول کلیدی پس از جرم گیری دندان

اولین نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان این است که رعایت بهداشت دهان و دندان با استفاده از مسواک و خمیر دندان مناسب است تا بتوان ته مانده غذایی که لابه لای دندان ها باقی مانده اند و یا چربی که روی سطح دندان ها مانده است از روی دندان ها پاک شود و به مرور و گذشت زمان دندان ما جرم نبندد.

دومین نکته کلیدی پس از جرم گیری

دومین نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان استفاده از دهانشویه و آب نمک ولرم برای شستشو و ضدعفونی کردن قسمت هایی از لثه که بر اثر جرم گیری دچار آسیب جزئی شده اند اقدام نمود. این اقدام و روش به محکم شدن بافت لثه که دارارای خونریزی سطحی می باشد کمک شایانی می کند.

سومین نکته کلیدی پس از جرم گیری

سومین نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان این است که از خوردن مواد تحریک زا از جمله ادویه های تحریک کننده مثل فلفل و … خودداری نمایید. این قبیل ادویه ها به علت داشتن مواد تحریک کننده می توانند قسمت هایی از دندان و لثه که توسط جرم گیری حساس شده اند تحت تاثیر قرار دهد و باید حداقل تا دو روز از خوردن آن خودداری نمایید.

چهارمین نکته کلیدی پس از جرم گیری

چهارمین نکته کلیدی پس از حرم گیری دندان نخوردن انواع غذاها و میوه جات سفت و سخت و غذاهایی که باعث فشار زیاد به دندان ها و لثه می آورد باید حداقل برای چند روز خودداری گردد. این غذاها و میوه جات می تواند به علت حساسیت ایجاد شده در دندان هایی که به تازگی جرم گیری شده اند تاثیر گذاشته و تا چند روز به صورت محدود باعث درد گردد.

پنجمین نکته کلیدی پس از جرم گیری

پنجمین نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان این است که از مصرف سیگار و قلیان و مواد دخانیات حداقل در یک هفته اول پس از جرم گیری خودداری گردد. در این یک هفته طلایی که دندان ها حساسیت بالایی دارند و آمادگی زیادی برای جذب رسوبات دود سیگار و یا هر مواد دخانی پیدا می کنند و باعث می شود حداکثر جرم را در این یک هفته جذب خود نمایند.

نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان

آیا جرم گیری دندان می تواند دندان ها را سفید کند و جای بلیچینگ را بگیرد؟

خیلی های برای اینکه بتوانند دندان های سفیدی داشته باشند روی به حرم گیری دندان های خود می آورند و این نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان است که از این طریق می خواهند دندان هایشان سفید شود. همانطوری که از نام جرم گیری معلوم است، نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان این است که این کار فقط جرم های روی دندان ها را پاک می کند ولی جنس دندان ها را نمی تواند با روش جرم گیری عوض کرد.

شاید نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان همین جا باشد که جرم گیری، شاید تمیزی دندان ها را باعث شود، ولی سفیدی دندان ها یک بحث مجزا و مربوط به جنس دندان ها می شود و هر دندانی پس از جرم گیری به رنگ اولیه خود بازمی گردد، مگر اینکه با روش های متعدد، نسبت به سفید کردن دندان ها اقدام گردد.

شاید دندان های بعضی ها از اول و از لحاظ جنس سفید باشد و فقط مقداری جرم روی آن نشسته باشد و با یک جرم گیری ساده بتوان به سفیدی مطلوبی رسید و این مورد مربوط می شود به جنس دندان های آن فرد و در حقیقت سفیدی اولیه در دندان ها وجود داشته و جرم ها وقتی کنار می رود سفیدی دندان ها ظاهر می شود.

اما بلیچینگ دندان و سفید کردن با جرم گیری تفاوت زیادی دارد. در حقیقت سفید کردن دندان ها با استفاده از یک ماده شیمیایی مثل پراکسید هیدروژن که بر روی دندان ها مالیده می شود و با نور دهی به آن ماهیت و جنس دندان تغییر می کند و می تواند به سفیدی دندان منجر شود.

اما جرم گیری برداشتن رسوبات دندانی است که به مرور و به علت عدم رعایت بهداشت دهان، با گذشت زمان روی دندان ها مانده و باعث کدری دندان ها شده است و از بین بردن جرم هیچ رابطه ای با سفید کردن دندان ها ندارد و فقط سطح دندان ها از از رسوبات و جرم پاک می کند.

همانطور که گفتیم مگر اینکه از اول یک شخصی در ابتدا دندان هایی سفید داشته و با جرم گیری به حالت سفیدی اولیه بازگردد.

نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان

چه کنیم تا بعد از جرم گیری دندان ها دچار دندان درد نشویم؟

نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان این است که چرا خیلی ها پس از جرم گیری احساس درد در دندان های خود دارند و نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان این است که پس از جرم گیری از خوردن آب سرد و یا مواد غذایی خیلی شیرین و یا آب داغ، به علت حساسیت در روزهای اولیه باید خودداری نمود.

مواد غذایی شیرین یکی از دلایل درد در دندان هایی است که به تازگی جرم گیری شده اند می باشد. رعایت بعضی از کارهای ساده پس از جرم گیری می تواند ما را از دردی که ممکن است بعد از یکی دو روز پس از جرم گیری برای ما اتفاق بیفتد، می تواند مصون نگه دارد.

خوردن غذاهای مایع و میکس شده  مثل سوپ و آش در روزهای اولیه جرم گیری برای کسانی که دندان هایی حساس دارند و یا بر اثر جرم گیری حساسیت بیشتری در دندان ها ایجاد شده است می تواند مفید و کمک کننده باشد.

نکته کلیدی پس از جرم گیری دندان این است که باید رعایت نظافت و مسواک زدن مرتب بعد از هر وعده غذایی را رعایت کنیم تا دیگر دندان ها دچار جرم گرفتگی نشوند.

اطلاعات بیشتر
مراقبت های بعد از جرم گیری دندان چیست؟ | 6 مورد مراقبت | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button