مراقبت های بعد از لمینت دندان | نگهداری از لمینت دندان | ژنیک

مراقبت از لمینت دندان چگونه است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مراقبت های بعد از لمینت دندان

مراقبت های بعد از لمینت دندان و راه ها و روش های مراقبت و نگهداری از لمینت دندان از طریق آموزش هایی که دندانپزشک معالج به ما می دهد قابل انجام است.

ما قصد داریم در این مقاله مراحل و هر آنچه که نیاز است شما پس از انجام مراحل لمینت بر روی دندان های خود بدانید و نیاز به مراقبت و نگهداری از آنها می باشد، به صورت مفید و مختصر توضیح دهیم.

اصولاً وقتی که دندان ها آسیب می بینند و یا ترک می خورند و یا ساییده می شوند افراد به دنبال راهی برای از بین بردن این ناهنچاری ها و یا آسیب ها هستند.

این آسیب ها می تواند بر اثر یک اتفاق و یا تصادف برای دندان ها بوجود آمده باشد و یا اینکه بر اثر کوتاهی در تمیز نگهداشتن و یا حفظ و نگهداری و یا کوتاهی کردن از مراقبت دندان ها و عدم رعایت بهداشت فردی و نزدن مسواک بوجود آمده باشد.

حال اگر ما دچار چنین معظلی شدیم راه های زیادی است تا بتوانیم از این بد ترکیبی خلاص شویم که یکی از این روش ها، استفاده از مراکز تخصصی دندانپزشکی مطمئن و نصب لمینت بر روی دندان ها و مراقبت های بعد از لمینت دندان می باشد.

اطمینان از مرکزی که ما برای نصب لمینت که قرار است بر روی دندان هایمان ایجاد شود یک طرف قضیه می باشد و در طرف دیگر بعد از نصب است که ما چه کارهایی را باید انجام دهیم و یا این که چه کارهایی را نباید پس از نصب لمینت انجام دهیم که در ادامه به آن می پردازیم.

مراقبت های بعد از لمینت دندان | نگهداری از لمینت دندان | ژنیک

یکی از راه های مراقبت از لمینت دندان رعایت بهداشت فردی است

رعایت کردن بهداشت فردی و استفاده از مسواک نرم و مناسب برای دندان هایی که لمینت کرده ایم بعد از صرف هر وعده غذایی می تواند تاثیر زیادی در حفظ و نگهداشت و مراقبت های بعد از لمینت دندان داشته باشد.

استفاده از نخ دندان نیز راه کار خوبی برای از بین بردن مانده غذاها در لابه لای دندان ها می باشد که اگر برطرف نشود می تواند به مرور باعث خرابی دندان ها و لمینت های آن شود.

 

اطلاعات بیشتر
بهترین متخصص لمینت دندان چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ | ژنیک

عدم مصرف دخانیات عامل دیگری برای مراقبت از لمینت دندان

کسانی که از دخانیات استفاده می کنند به جرات می توان گفت که دخانیات عاملی مهم و اصلی برای از بین رفتن لمینت دندان می باشد.

کسانی که از سیگار استفاده می کنند و یا در کل معتاد به دخانیات هستند دارای جرم زیادی بر روی دندان ها و یا روی لمینت دندان های خود می باشند این جرم های به مرور و با گذشت زمان می تواند آسیب جدی به دندان ها برساند و آن ها را از بین ببرد.

مراقبت های بعد از لمینت دندان را باید جدی گرفت و نه به دخانیات هم برای سلامتی جسم مفید است و هم می توانیم دندان های سالم و سفید و تمیزی داشته باشیم.

مراقبت های بعد از لمینت دندان | نگهداری از لمینت دندان | ژنیک

عدم مصرف مواد رنگی و یا سفت و یا نوشابه های صنعتی

موادی که از رنگدانه های مصنوعی و پر ضرر تشکیل و ساخته شده اند و در غذاهای آماده و نیمه آماده وجود دارند می تواند در روند سالم ماندن لمینت دندان ها خلل ایجاد کند و باعث خرابی آن ها گردد.

برای مراقبت های بعد از لمینت دندان حتماً باید از خوردن زیاد این گونه مواد که می تواند زنگ مصنوعی موجود در این نوع غذاها و یا نوشابه های گازدار که دارای اسید و مواد خورنده هستند رنگ لمینت ها را به تیرگی و یا فساد و خرابی بکشاند.

بعضی از میوه ها مثل سیب خیلی سفت هستند و می توانند آسیبی برای دندان های لمینت شده باشند و ما باید دقت داشته باشیم سیب را به صورت رنده شده و یا تکه تکه شده مصرف نماییم تا به لمینت ها آسیبی وارد نشود.

آیا دندان قروچه می تواند لمینت دندان را از بین ببرد؟

یکی دیگر از عوامل آسبب به دندان ها و لمینت دندان، دندان قروچه می باشد.مراقبت های بعد از لمینت دندان که یکی از این مراقبت ها جلوگیری و درمان دندان قروچه می باشد.

به عنوان یکی دیگر از عوامل آسیب به دندان را از بین برد.اگر ما دچار دندان قروچه هستیم حتماً باید به دندانپزشک معالج خود مراجعه نموده و با راه کارهایی که ایشان به ما می کند و راه های درمانی که برای ما می پیچد از آسیب دیدن بیشتر دندان و یا لمینت دندان می تواند راهگشا باشد و پیشگیری نمود.

مراقبت های بعد از لمینت دندان | نگهداری از لمینت دندان | ژنیک

مراجعه دوره ای به دندانپزشک راه دیگری برای مراقبت از لمینت دندان 

کسانی که دندان های خود را لمینت کرده اند، حتماً باید به مراقبت های بعد از لمینت و توصیه پزشک خود عمل کنند.

هر شش ماه یک بار برای معاینات دوره ای و بازدید از لمینت ها و دندان ها نیاز می باشد که اگر مشکل خاصی پیش آمده باشد زودتر از آسیب جدی تر جلوگیری شود تا تمامی لمینت ها از بین نروند.

این مراجعات دوره ای برای مراقبت های بعد از لمینت دندان خیلی لازم و ضروری می باشد و ضامن سلامتی دندان و لمینت دندان شما می تواند باشد.

دندانپزشک با بازدیدی که از دندان ها و لمینت شما می کند می تواند پی به آسیب های احتمالی و یا تجویز هر نوع دارو و یا توصیه به انجام ندادن عاداتی که از قبل داشتید می تواند بر روند سلامتی لمینت دندان شما تاثیرگذار باشد.

چکیده مطالب

در مقاله بالا گفتیم که برای مراقبت های بعد از لمینت دندان چه کارهایی را باید انجانم دهیم که مثل رعایت بهداشت فردی از قبیل مسواک زدن و نخ دندان و شستشوی دندان ها بعد از صرف هر وعده غذایی و در ادامه گفتیم کارهایی که نباید انجام دهیم و دوری کردن از عادت های بدی که داشتیم از قبیل سیگار کشیدن و کلاً استفاده از دخانیات که بر دندان ها و لمینت ها اثر سوئی دارد.

 همچنین پرهیز از خوردن مواد غذایی رنگدار صنعتی و یا سفت که باعث آسیب به لمینت دندان می شود .

در پایان نیز اشاره ای نمودیم به عادت بد غیر ارادی مثل دندان قروچه که معمولاً در خواب اتفاق می افتد.

این کار می تواند آسیب جدی به دندان و لمینت آن بزند و در پایان نیز گریزی زدیم به معاینات دوره ای توسط دندانپزشک معالج خود برای جلوگیری از آسیب جدی تر به دندان ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button