جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها چیست؟ | کلینیک ژنیک

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها چه تاثیری دارد؟

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها خیلی اثرگذاری زیادی می تواند داشته باشد. ژنیوپلاستی (جنیوپلاستی) جراحی بر روی چانه می باشد که می تواند عارضه کوتاهی و یا بلندی چانه را اصلاح کند و دندان ها به صورت قرینه و روبروی هم قرار گیرند.

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها، خیلی می تواند برای هر شخصی، مهم و در عین حال حائز اهمیت باشد.

با جراحی این قسمت از چهره در مراکز بزرگ دندانپزشکی می توان به بهبودی خوبی دست یافت و در حقیقت به 70 درصد از اصلاح تناسب در چهره که نیاز است، خواهیم رسید و 30 درصد باقیمانده نیز می تواند مربوط به بینی و اصلاح آن باشد.

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها

چگونه بفهمیم چهره ما نیاز به جراحی (فک و چانه و یا بینی) دارد؟

برای این که بفهمیم چهره ما برای زیباتر شدن نیاز به عمل جراحی دارد، می توان با یک تست ساده این کار را انجام داد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

برای این که چهره هر کسی از تناسب خوبی برخوردار باشد، باید یک خط فرضی از روی چانه و گذشتن آن از روی لب ها و رسیدن به نوک بینی در یک امتداد و در یک راستا قرار بگیرند.

این آزمایش را می توان با یک ابزار و یا وسیله راست و صاف مثل خط کش و یا یک خودکار انجام داد. به نحوی که با قرار دادن یک سر خط کش بر روی چانه و قرار دادن سر دیگر بر روی بینی باید قسمت میانی خط کش بر روی لب ها احساس شود و قرار گیرد. 

اگر شما این آزمایش را انجام دادید و هر سه قسمت خط کش،(ابتدا، وسط و انتهای خط کش) مناطقی از بینی، لب ها و در انتها، چانه بر روی خط کش احساس شد، می توان گفت که تناسب اندام در صورت شما مناسب است.

 جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها خیلی برای کسانی که چانه ای ریز و داخل رفته دارند و یا این که چانه ای کشیده و برجسته ای دارند، کمک کننده و برطرف کننده نقص های چانه باشد.

وقتی ووضعیت چانه خیلی بلند و یا خیلی کوته باشد، نظم بین دندان های فک بالا با فک پایین را برهم می زند و از لحاظ قرینه و روی هم قرار نگرفتن دندان ها می تواند معضلات و ناهنجاری های خاص خودش را داشته باشد.

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها

اول جراحی چانه انجام دهیم یا ارتودنسی دندان ؟

خیلی از افراد پرسیده اند که علاوه بر بزرگی و یا کوتاهی چانه دندان های نامرتب نیز دارند و عدم قرارگیری دندان های فک بالایی با دندان های فک پایینی، خیلی نامناسب است و روبروی هم قرار نمی گیرند.

سوال این عزیزان این است که ابتدا جراحی چانه را انجام دهیم و یا این که به سراغ ارتودنسی دندان برویم، کدام اولویت دارد؟ و آیا جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها مشهود است و در زیبایی جهره موثر و مشخص است؟

در جواب این عزیزان باید بگوییم که با مشاوره ای که با دانپزشک خود انجام می دهید به شما خواهد گفت که در ابتدا باید وضعیت چانه شما مشخص شود و جراحی آن انجام شود و بعداً سراغ ارتودنسی دندان و مرتب کردن دندان ها بروید.

این موضوع به علت این است که احتمال این که در جابه جایی فک پایین، دندان ها تناسب شان به هم بخورید و جابجایی انجام شود، زیاد است.

به همین علت لازم است که جراحی فک و دهان و چانه و مراقبت های بعد از آن انجام شود و بعداً به امور دیگر دهان از جمله تنظیمات دندان ها پرداخته شود که می توان جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها را به وضوح دید.

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها

دلیل کوتاهی و یا بلندی چانه و عدم تقارن دندان ها برای چیست؟

از مهمترین دلایلی که چانه افراد خیلی کوتاه و یا خیلی بلند است می تواند در درجه اول عامل وراثت تاثیرگذار باشد. وراثت علت اصلی در اندازه اندام های بدن و حتی در خلق و خوی افراد باشد. حتی اگر بروز کند، تاثیر نود درصدی می تواند داشته باشد.

بروز از این لحاظ این که در بدن بعضی ها به دلایل مختلفی به صورت نهفته باقی می ماند و در بدن بعضی دیگر این عوارض بروز می کند و در اصطلاح عامیانه بارز می شود و خود را نشان می دهد.

در درجه دوم می توان به بیماری ها و یا عفونت هایی که فرد در کودکی و یا در ادامه روند رشد استخوان ها به آن مبتلا می شود، باعث توقف رشد و یا ادامه دار شدن بیش از حد در بعضی از استخوان ها گردد.

در مرحله سوم نیز اثرات تصادفات و یا برخوردهای طبیعی و یا غیر طبیعی که با سر و صورت انجام می شود، می تواند در روند بزرگی و یا کوتاهی اعضاء بدن از جمله فک و چانه تاثیر مستقیم بگذارد.

با این تفاسیر، می توان با جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها، روند بهبود و برگشتن زیبایی به چهره را با استفاده از جراحان متخصص در این رشته انجام داد و به کیفیت و موقعیت مناسب فک و چانه و دندان ها دست پیدا کرد.

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها

آیا جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها همیشگی و بلند مدت است؟

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها می تواند همیشگی باشد و تاثیر بلندمدت و غیر قابل برگشت است. با جراح یبر روی چانه و تراز نمودن آن می توان قرینه سازی خوبی برای دندان ها ایجاد کرد.

در ادامه اگر کجی و یا اینکه دندان ها بر روی هم به خوبی قرار نمی گیرند می توان با ارتودنسی مناسب تنظیمات دندان ها را نیز برقرار کرد.

این جراحی خیلی می تواند بر روحیه افراد تاثیر مثبتی داشته باشد و اعتماد به نفس آن ها را برگرداند. با جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها می توان امیدوار بود که سلامتی و پایداری به دندان ها برگردد و از دندان هایی همتراز و زیبا در دهان لذت برد.

جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها

سخن پایانی

در این مقاله که موضوع ما جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها بود در این خصوص راه ها و روش هایی که می توان پی به بزرگی و یا کوچکی چانه و یا بینی و یا این که نیاز به جراح یدر این خصوص می باشد یا نه بحث کردیم و راه های مناسبی را مطرح نمودیم.

امیدواریم که با خواندن این مقاله توانسته باشیم کمی هر چند کوچک در خصوص جراحی زیبایی چانه و تاثیر آن بر دندان ها نموده باشیم. در ادامه اگر نیاز به مشاوره در خصوص دندان و یا تخصص های دندان داشتید، می توانید با مراجعه به سایت ما در قسمت تماس با ما ارتباط خوبی با کارشناسان ما داشته باشید و سوالات خود را بپرسید.

اطلاعات بیشتر
حساسیت دندان چیست؟ 5 مورد از حساسیت های دندانی کدامند؟ ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button