روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ 2 روش | ژنیک

روکش دندان را با چه روش و موادی انجام دهیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ در این مقاله بحث و گفتگو در خصوص روکش کردن دندان ها با استفاده از روش های لمینت و یا باندینگ خواهیم پرداخت و مزیت ها و معایب هر کدام را خواهیم گفت.

بعضی از افراد روکش دندان را نه برای درمان بلکه به عنوان یک ابزار زیبایی می بینند و برای زیبا شدن دندان و داشتن یک لبخند زیبا به دنبال روکش های زیبایی دندان می روند.

روکش های دندانی اغلب برای برطرف نمودن شکستگی های دندان ها مخصوصاً دندان های جلویی مورد استفاده زیادی قرار می گیرد. البته دندانپزشکی معتبر و شناخته شده و با تجربه نیز یکی از شاخصه های اصلی برای نصب روکش دندان محسوب می شود.

مقایسه بین روکش ها و ترمیم های مرسوم از جمله بحث هایی است که بین افراد مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرد و شک و تردیدهای زیادی را بوجود می آورد.

گاهی افراد بین روکش با لمینت دندان و یا اینکه از روش باندینگ برای ترمیم دندان خود استفاده کنند در شک و تردید به سر می برند و از خود می پرسند روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ این سوال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و ندانید کدام روش بهتر است.

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟

روکش دندان با استفاده از لمینت

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ روکش دندان با استفاده از روش لمینت می تواند به دندان ها زیبایی و قوام بیشتری دهد و یک لبخند زیبا و ظاهری متفاوت در صورت ایجاد نماید.

لمینت که از جنس سرامیک و پرسلن می باشد مقاومت خوبی در برابر ضربه و همچنین رنگ سفید آن ظاهری خوبی به دندان می دهد.

لمینت را به جرات می تواند به زیبایی دادن دوچندان به دندان ها کمک کند که برای نصب لمینت باید مقداری از مینای دندان تراش داده شود و قالب دندان ها نیز گرفته شود و بر اساس نیاز دندان های هر شخص ساخت لمینت آغاز گردد.

لیمنت هایی که در لابراتوارهای دندانپزشکی ساخته می شوند برای نصب بر روی دندان ها به زمان زیادی نیاز ندارد و در اندک زمانی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.بیشتر لمینت ها را برای دندان های جلویی استفاده می کنند و کاربرد زیادی دز جلوی دهان دارد.

به علت اینکه دندان های جلویی بیشتر در معرض دید هستند لمینت در آن ها استفاده زیادی دارد و جدای بحث زیبایی که در ظاهر افراد دارد یک استحکام و قوام خوبی هم به دندان ها می دهد.

روکش دندان استفاده از روش باندینگ

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ روکش های باندینگ در حقیقت روکش محسوب نمی شوند و از آن ها می توان به ترمیم با استفاده از رزین های کامپوزیت دندان نام برد.

سوالی که روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا با باندینگ؟ در این جا می توان گفت که باندینگ اصولاً به ترمیم سطوح شکسته شده و ریخته شده دندان که بیشتر در قسمت های جلویی در اندازه های محدود و کم کاربرد فراوانی دارد.

استفاده از روش باندینگ که با استفاده از مواد رزین کامپوزیتی انجام می شود می توان پاسخ خوبی برای ترمیم دندان های با آسیب کم مورد استفاده قرار گیرد.

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟

مزیت های استفاده از لمینت دندان نسبت به باندینگ چیست؟

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ از جمله مزیت هایی که برای لیمنت نسبت به باندینگ می توان عنوان کرد طول عمر بیشتر لمینت می باشد که چون از جنس سرامیک و پرسلن ساخته شده مقاومت خوبی نسبت به باندینگ که از مواد رزین کامپوزیتی ساخته شده اند، دارد.

مواد سرامیکی به علت مستحکم بودن و ضربه پذیر بودن در برابر خوردگی ها و اسیدهایی که در دهان به علت خوردن مواد قلیایی و عدم شستشوی دندان ها بعد از هر وعده غذایی ایجاد می شود می تواند مزیت خوبی در برابر باندینگ داشته باشد.

از دیگر مزیت های لمینت بر باندینگ درخشندگی و ماندگاری لمینت نسبت با باندینگ می باشد که مورد توجه خیلی از استفاده کنندگان قرار گرفته است.زیبایی منحصر به فردی که در لمینت وجود دارد و به چشم می آید مشتریان خاص خود را جلب می نماید.

معایب روکش لمینت دندان نسبت و باندینگ

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ از عمده معایبی که برای روکش لمینت نسبت به باندینگ مورد توجه واقع شده است، می توان به قیمت بالاتر و درمان گرانتر آن نسبت به باندینگ اشاره کرد.

مبلغی که برای نصب لمینت بر روی دندان ها باید هزینه شود به مراتب خیلی بیشتر از باندینگ است و این را شاید یکی از معایب روکش لمینت نسبت به باندینگ برای قشر متوسط جامعه دانست.

از دیگر موارد معایب روکش لمینت را می توان به میزان تراش مینای دندان برای نصب لمینت دانست که میزان زیادی از آج دندان یا همان مینای دندان باید برداشته شود تا بتوان لمینت را بر روی دندان سوار کرد.

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟

روش کار با باندینگ به چه صورت است؟

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ باندینگ دندان زمانی اتفاق می افتد که قسمتی کمی از دندان که پوسیده و یا شکسته شده است با استفاده از این روش ترمیم و بازسازی می گردد.باندینگ از مواد رزین کامپوزیتی همرنگ ساخته و بر روی بیماران به کار می رود.

باندینگ کردن دندان ها یکی از روش های بدون درد و فوری است که توسط دندانپزشک حاذق بدون بی حسی و با کمی تراشیدن قسمت های پوسیده دندان و پر کردن همان قسمت ها با مواد رزین، دندان ها را بازسازی می نمایند.

نتیجه کار روکش دندان ها با لمینت زیباتر است یا با باندینگ؟

اصولاً زیبایی در دندان ها یکی از جذابیت هایی است که افراد زیادی را که حتی دندان خراب و یا ناهنجاری ندارند را به سوی خود می کشاند.ولی در کل روکش های لمینت را باید سردمدار و یا به قولی پرچم دار در روکش دندان ها دانست.

هنوز افرادی تردید دارند و می گویند، روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ که ما از منظر یک مشاور باید بگوییم لمینت جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد و می تواند پاسخ گوی نیاز یک فردی که به دنبال زیبایی دندان و یا ترمیم آن باشد نسبت به باندینگ ارجعیت بیشتری دارد.

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟

برای روکش کردن دندان خود با روکش لمینت دندان و یا باندینگ باید به کجا مراحعه کنیم؟

روکش دندان را با لمینت انجام دهیم یا باندینگ؟ اگر در سطح شهر محل زندگی خود کمی در اینترنت به جستجو بپردازیم می توانیم مراکز و کلینیک های بزرگی را پیدا کنیم که در بحث روکش لمینت و یا باندینگ مشغول به خدمات دهی می باشند که یکی از این مراکز، مرکز کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک می باشد که دارای بهترین دندانپزشکان و مرکز بزرگی برای پذیرش بیماران می باشد.

اطلاعات بیشتر
درد دندان بعد از روکش و 4 علت این درد و روش درمان آن | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button