رنگ لمینت دندان بر چه اساسی انتخاب می شود؟ | دندانپزشکی ژنیک

رنگ لمینت دندان

زمان مطالعه: 6 دقیقه

رنگ لمینت دندان را چگونه انتخاب کنیم؟

رنگ لمینت دندان بر چه اساس رنگ پوست چهره و معمولاً یک درجه بالاتر انتخاب می شود. رنگ لمینت دندان  بر اساس نظر مشتری و پیشنهاد دندانپزشک معالج انتخاب می شود و برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ لمینت دندان در مدل ها و چیدمان و رنگ بندی متفاوتی وجود دارد و پزشک با نظر بیمار در تنظیم و انتخاب رنگ لمینت دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً رنگ لمینت دندان را بر اساس رنگ پوست هر شخص تنظیم و مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت برای انتخاب لمینت دندان اغلب یک درجه رنگ دندان باید بالاتر و روشن تر باشد.

رنگ لمینت نباید خیلی روشن تر از پوست صورت باشد اگر چنین باشد لمینت دندان ها خیلی مصنوعی به نظر می رسند و اصلاً فیدبک خوبی ندارد.

رنگ لمینت دندان

انتخاب رنگ لمینت دندان بر چه اساسی باید استفاده شود؟

معمولاً لمینت دندان را بر اساس رنگ پوست صورت و جنسیت و سن و سال و رنگ چشم و گردی و یا بیضی بودن صورت انتخاب می شود. مثلاً لمینت برای دندانی که پوست صورت سفید است باید یک درجه سفیدتر انتخاب شود که به چشم بیاید و یا به اصطلاح خوب دیده شود.

رنگ پوست

برای پوست تیره و گندمی به هیچ عنوان نباید لمینت سفید انتخاب کرد زیرا این رنگ خیلی مصنوعی به نظر می رسد و اصلاً زیبایی به چهره فرد نمی دهد. برای این تیپ پوست باید حتماً لمینت یک درجه روشن تر از پوست صورت انتخاب شود که همخوانی خوبی با پوست داشته باشد و همه چیز طبیعی جلوه نماید.

رنگ چشم

رنگ چشم ها نیز در انتخاب رنگ لمینت دندان بی تاثیر نیست. مثلاً برای رنگ چشمان خیلی مشکی لمینت خیلی سفید مورد استفاده قرار نمی گیرد و حتماً باید یک قرابت و نزدیکی بین رنگ چشم و رنگ لمینت دندان وجود داشته باشد.

سن و سال

سن و سال نیز یکی دیگر از فاکتور های انتخاب رنگ لمینت دندان می باشد. اغلب افراد کهنسال و پیر از رنگ خیلی سفید برای لمینت گذاری دندان خود استفاده نمی کنند. این افراد به طور کلی چیزی شبیه پوست خود و یا نیم درجه بالاتر از رنگ پوست خود برای لمینت دندان گذاری انتخاب می کنند و این رنگ مناسب حال آن ها می باشد.

جنسیت

جنسیت افراد نیز یکی دیگر از موارد انتخاب رنگ لمینت دندان می باشد. معمولاً خانم ها از رنگ لمینت سفیدتری نسبت به آقایان استفاده می کنند. خانم ها به علت این که همیشه دوست دارند بیشتر دیده شوند و علاقه خاصی به زیبایی در صورت خود می باشند بیشتر به دنبال رنگ سفیدتری برای لمینت دندان های خود هستند.

رنگ لمینت دندان

رنگ لمینت دندان در چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

رنگ لمینت دندان به طور کلی در چهار دسته اصلی A تا D تقسیم بندی می شوند و هر کدام نیز دارای 11 مدل کد رنگ هستند که در زیر مجموعه های A تا D تقسیم بندی و جداسازی می شوند که در مجموع چیزی حدود 44 کد رنگ از روشن یا سفید خیلی شفاف تا تیره وجود دارند.

این رنگ بندی ها بر اساس رنگ پوست بدن افراد کاربرد زیادی دارد و می توان انتخاب های متنوعی از روشن به سمت تیره با درجه های کم و مناسب داشته باشیم.

رنگ بندی ها که برای افراد با رنگ پوست های متفاوت ساخته شده اند کار را برای افراد مختلف راحت کرده اند و هر شخصی می تواند در این انتخاب ها مختار بوده و به دلخواه رنگ مناسب لمینت دندان خود را انتخاب و نصب نماید.

انواع رنگ لمینت دندان

انواع رنگ لمینت دندان بر اساس سفیدی و تیرگی پوست هر فرد انتخاب می شود و دندانپزشک با پیشنهاد رنگ انتخابی و تایید فرد استفاده کننده اقدام به نصب لمینت دندان می گردد.

رنگ لمینت دندان A1

رنگ لمینت دندان در مدل A1 روشنترین و زیباترین رنگ لمینت دندان می باشد و درخشندگی خاصی به دندان ها می دهد. این رنگ دندان بیشتر به رنگ دندان هالیوودی معروف است و برای کسانی که رنگ پوستشان خیلی سفید  است و به اصطلاح بلوند هستند مناسب است و مورد استفاده گسترده در این افراد قرار می گیرد.

رنگ لمینت دندان A2

رنگ لمینت A2 که لمینتی با رنگی سفید در درجه دو قرار دارد. یعنی این مدل لمینت کمی مات تر از لمینت A1 می باشد و در درجه دوم از لحاظ رنگ بندی هستند. این مدل لمینت مناسب حال کسانی است که رنگ پوستشان کمی تیره نر از نوع A1 هستند مناسب می باشد.

رنگ لمینت دندان A3

رنگ لمینت A3 که به ترتیب کمی تیره تر از مدل لمینت A2 از سفیدی آن کاسته شده و رو به تیرگی رفته است ولی به این شکل نیست که تیره شده باشد ولی از مدل A2 کمی تیره تر است.

رنگ لمینت دندان A4

رنگ لمینت A4 کمی تیره تر از A3 می باشد و در جه آخر مدل های گروه A قرار دارند و هر چه از A1 به سمت A4 می رویم از سفیدی محض درجه آن کم کم کاسته شده و رو به تیره شدن می رود.

رنگ لمینت دندان B1 الی B4

در این مدل لمینت B1 الی B4 که به رنگ لمینت درجه دو نیز معروف است از روشنی درجه دو به تیره تر در درجه های B2 و B3 و B4 تقلیل می بابد و مناسب حال کسانی است که در درجه های بعدی از سفیدی درجه دوم به بعد هستند.

رنگ لمینت دندان C1 الی C4

رنگ لمینت دندان C1 الی C4 که به رنگ لمینت درجه سه نیز معروف است برای رنگ پوست سفیدی بعد از درجه بندی B قرار  و به ترتیب هر چه از B1 به سمت B4 می رویم رنگ تیره تر می شود.

رنگ لمینت دندان D1 الی D4

رنگ لمینت دندان D1 کمتر مدل های B می باشد هر چه به سمت D2 و D3 و D4 جلوتر می رویم بر تیرگی این مدل لمینت ها افزوده می شود.

رنگ لمینت دندان

رنگ لمینت دندان چقدر در جوانی و ظاهر مناسب تاثیر دارد؟

رنگ لمینت دندان هر چه به سوی روشنی برود می تواند صورت افراد را جذابتر نماید. البته این را نباید فراموش کرد که روشنی لمینت باید یک تناسبی با پوست صورت داشته باشد. یعنی برای یک سیاه پوست سفیدترین رنگ لمینت اصلاً گزینه مناسبی نیست و مصنوعی جلوه می کند.

ولی اغلب کسانی که از لمینت برای ترمیم و سفید کردن دندان خود استفاده می کنند به نظر می رسد که در حدود پنج تا ده سال جوان تر شده اند و سن آن ها کاهش می یابد. این افراد به علت مرتب شدن دندان های خود و رنگ روشنی که دندان ها به خود می گیرند باعث این می شود که سن به صورت کاهشی جلوه کند.

رنگ لمینت دندان

رنگ لمینت دندان چقدر در جوانی و ظاهر مناسب تاثیر دارد؟

رنگ لمینت دندان هر چه به سوی روشنی برود می تواند صورت افراد را جذابتر نماید. البته این را نباید فراموش کرد که روشنی لمینت باید یک تناسبی با پوست صورت داشته باشد. یعنی برای یک سیاه پوست سفیدترین رنگ لمینت اصلاً گزینه مناسبی نیست و مصنوعی جلوه می کند.

ولی اغلب کسانی که از لمینت برای ترمیم و سفید کردن دندان خود استفاده می کنند به نظر می رسد که در حدود پنج تا ده سال جوان تر شده اند و سن آن ها کاهش می یابد.

این افراد به علت مرتب شدن دندان های خود و رنگ روشنی که دندان ها به خود می گیرند باعث این می شود که سن به صورت کاهشی جلوه کند.

رنگ لمینت دندان

آیا دندان هایی که به عنوان پروتز ثابت در دهان کار گذاشته شده است را می توان لمینت کرد؟

شاید برای شما هم این سوال باشد که دندان هایی که جای دندان های نداشته ما را گرفته اند و به ایمپلنت دندان دائمی معروفند را می توان لمینت کرد؟ که در پاسخ باید بگوییم که این کار ممکن نیست و ما نمی توانیم این کا را انجام دهیم.

اطلاعات بیشتر
همه چیز در مورد لمینت دندان | لمینت دندان چگونه انجام می شود؟ | کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button