روکش اسنپ اسمایل دندان چیست؟ | کلینیک دندانپزشکی ژنیک

روکش اسنپ اسمایل دندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روکش اسنپ اسمایل دندان

روکش اسنپ اسمایل دندان به چه معنی است و طریقه استفاده از روکش اسنت اسمایل چگونه است و در چه زمان هایی از این روکش استفاده می شود. این روکش را در کدام مرکز دندانپزشکی نصب می شود؟

این موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم و کسانی که به دنبال اطلاعات کاملی در این خصوص هستند، می توانند با مطالعه این مقاله استفاده کامل را ببرند.

روکش اسنپ اسمایل دندان که البته تلفظ صحیح تر آن اسنپ آن اسمایل (snap on smile) می باشد، ولی در عموم مردم به اسنپ اسمایل شناخته می شود، یک نوع روکش دندان فوری و زیبایی و متحرک از جنس رزین دندانپزشکی به صورت اختصاصی برای هر شخص ساخته  می شود. 

کاربردی که این نوع روکش لمینتی دندان دارد، می تواند به صورت فوری و به صورت خیلی نازک ساخته و بر روی دندان ها نصب و مورد استفاده قرار گیرد.

روکش اسنپ اسمایل دندان

قیمت روکش اسنپ اسمایل دندان جقدر است؟

قیمت روکش اسنپ اسمایل دندان، به علت این که به صورت اختصاصی ساخته می شود و روکش هر شخصی با دیگری فرق دارد، می تواند در قیمت تمام شده نیز تفاوت داشته باشد.

قیمت ها در بازار بر اساس مواد اولیه ای که این گونه روکش ها را با آن می سازند، متفاوت است. مواد اولیه این روکش ها به علت وارداتی بودن و وابستگی آن به ارز خارجی به علت نوسانات بازار ارز، هر روزه در حال تغییر است.

برای اطلاع از قیمت این گونه روکش ها می توانید با قسمت تماس با ما در سایت ما مراجعه و از قیمت بروز این مدل روکش ها باخبر شوید.

طریقه استفاده از روکش اسنپ اسمایل دندان چگونه است؟

طریقه استفاده از روکش اسنپ اسمایل ، خیلی آسان و بدون هیچ گونه درد یا آسیبی می باشد. وقتی شما به دندانپزشک خود مراجعه می کنید و درخواست ساخت اسنپ اسمایل می دهید، به راحتی و در کمتر از نیم ساعت از دندان های شما قالب گیری می شود.

بعد از قالب گیری و فرستادن نمونه قالب دندان شما به لابراتوار دندانپزشکی و ساخته نمونه اولیه آن که از جنس رزین می باشد، بعد از یک هفته و آماده شدن نهایی، شما به راحتی می توانید از این ابزار و یا روکش و لمینت دندان فوری و متحرک استفاده خوبی نمایید.

اغلب از این روکش های متحرک برای زیبایی دندان ها استفاده زیادی می شود و قابلیت خارج کردن از دهان در هر زمانی را دارد. این مدل روکش ها قابلیت خارج کردن از دهان و شستشو و دوباره نصب کردن را دارد و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

روکش اسنپ اسمایل دندان

مراقبت از روکش اسنپ اسمایل دندان چگونه است؟

مراقبت هایی که برای روکش اسنپ اسمایل دندان باید انجام داد، یکی بحث نظافت و تمیز کردن آن است که هر روز و قبل از خواب باید این مدل روکش ها از دهان خارج و به خوبی توسط مسواک تمیز و پاکیزه گردند.

در مرحله بعد بابد از فشار بیش از حد به این مدل روکش ها خودداری گردد. به عنوان مثال این روکش ها خیلی ظریف هستند و نباید تنقلات سفت و سخت مثل پوست پسته و یا فندوق را با این روکش ها شکست.

این کار آسیب جدی و زیادی بر این مدل روکش های دندانی  وارد می کند و می تواند باعث شکستن آن ها گردد.

استفاده از روکش اسنپ اسمایل دندان برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از روکش اسنپ اسمایل دندان برای کسانی که دارای دندان هایی شکسته و یا لب پر شده هستند به صورت موقت می تواند گزینه مناسبی باشد.

دندان های فاصله دار و یا آن گونه دندان هایی که دارای لک هستند و هیچ گونه نمی شود این لک ها و کدری ها را از بین برد و یا اگر بشود، هزینه زیادی دارد، گزینه مناسبی می تواند باشد.

این مدل روکش ها به علت متحرک بودن و استفاده در زمان های مورد لزوم، می تواند با قیمت مناسبی که دارد برای کسانی که توانایی مالی لازم برای استفاده از روکش های دائمی و یا برای کسانی که قیمت ایمپلنت دندان برای شان به صرفه نیست و مقدور نمی باشد، اسنپ اسمایل گزینه مناسبی می باشد.

روکش اسنپ اسمایل دندان

مزایای استفاده از روکش اسنپ اسمایل دندان چیست؟

از چمله مزایایی که برای روکش اسنپ اسمایل دندان متصور است، می توان به کم هزینه بودن این روش با توجه به همپوشانی خوب و صحیح دندان هایی که دچار شکستگی و یا ترک های جزئی هستند، می تواند گزینه مناسبی باشد.

از دیگر مزایا می توان به ساخت سریع و نصب آسان و ترمیم موقت برای زیبایی دندان ها که از آن در مراسم ها و یا مناسبت ها از این روش لمینت دندان سریع با قیمت کم مورد استفاده قرار داد.

مزایای دیگر آن، نگهداری و تمیز کردن آسان، در استفاده در هر زمان و یا متحرک بودن آن و استراحت دادن به دندان ها در هر زمانی که نیاز به این گونه روکش ها نباشد، می تواند یکی از مزایای مهم در این روش محسوب گردد.

معایب استفاده از روکش اسنپ اسمایل دندان چیست؟

اگر از معایب روکش اسنپ اسمایل دندان بخواهیم صحبت بکنیم، شاید بتوان به تزئینی بودن آن اشاره کرد. این مدل روکش های دندان چون بیشتر و در کل برای ویترین دندان ها کاربرد دارد، نمی تواند مقاومت بالایی داشته باشد و احتیاج به مواظبت خاصی دارد.

شاید در مواردی نیز طبیعی نبودن شکل ظاهر آن را بتوان از معایب این روکش ها دانست. این روکش ها به علت این که موقتی هستند نمی توانند از مواد عالی و گرانقیمت استفاده نمایند و در حقیقت جنس مواد اولیه آن ارزان و بالطبع کیفیت آن نیز افت پیدا می کند.

روکش اسنپ اسمایل دندان

عمر روکش اسنپ اسمایل دندان چقدر است؟

عمر روکش اسنپ اسمایل دندان بستگی به طرز استفاده و نحوه نگهداری آن، با توجه به مصرف کننده آن دارد.

این روکش در حالتی که شخص استفاده کننده مراقبت خوبی از آن نکند و استفاده های نادرستی داشته باشد، شاید یک الی دو ماه دوام بیاورد، و برای شخص دیگر که مراقبت های خوب و شستشوی به موقع و در کل نگهداری مناسبی از این روکش ها داشته باشد، می تواند ده تا پانزده سال ماندگاری داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله که موضوع ما روکش اسنپ اسمایل دندان بود، که تلفظ صحیح تر آن اسنپ آن اسمایل (snap on smile) می باشد، در خصوص نحوه استفاده و مراقبت هایی که از این روکش لازم است.

مزایا و معایبی که این مدل روکش دارد، و عمر این مدل روکش های دندان صحبت کردیم. در کل این مدل روکش را به عنوان تزئینی که قیمت مناسبی هم دارند، مورد استفاده بعضی ها قرار می گیرد.

اطلاعات بیشتر
راز سلامت دندان ها در چیست؟ | کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button