مراحل عصب کشی دندان | هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ | ژنیک

مراحل عصب کشی دندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مراحل عصب کشی دندان و هزینه عصب کشی دندان

مراحل عصب کشی دندان و درد ناشی از آن یکی از سوالاتی که برای هر شخصی ممکن است در طول زندگی خود پیش بیاید، این مسئله همیشه به عنوان یک سوال در گوشه ذهن کسی که هنوز به دندانپزشکی مراجعه نکرده است، ممکن است بی جواب باشد.

این باور غلط که آیا مراحل عصب کشی دندان درد دارد؟ دلیلی شده است که بعضی اشخاص به دندانپزشک مراجعه نکنند و این خود می تواند در پوسیدگی و خرابی دندان ها تاثیر بگذارد و درد دندان ها تشدید گردد. این دردها می تواند از عفونی شدن  ریشه دندان و لثه های متورم شده ایجاد گردیده باشد.

با مراجعه به دندانپزشک معتبر می توان با تجویز داروی چرک خشک کن و ضد التهاب مقداری از درد دندان را کاهش داده و تورم و چرک دندان خشک گردد، تا نسبت به درمان دندان و مراحل عصب کشی دندان آن اقدام نمود.

مراحل عصب کشی دندان

 

مراحل عصب کشی دندان به چقدر زمان نیاز دارد؟

در ابتدا و مراجعه به دندانپزشک شخصی که احساس درد در دندان خود دارد از پزشک خود سوالاتی در خصوص مراحل عصب کشی دندان می پرسد.

بیمار از از پزشک خود می خواهد هر چه سریع تر درد وی را تسکین دهد. دندانپزشک با بررسی و عکسی که از دندان مریض می اندازد نسبت به درمان آن اقدام می نماید.

به احتمال خیلی زیاد دندان بیمار سوراخ شده و یا شکسته و بر اثر رسیدن هوا و یا آب به کانال ریشه موجب چرک و التهاب گردیده که این التهاب بر روی عصب دندان تاثیر می گذارد و باعث ایجاد درد می گردد.

دندانپزشک پس از بررسی اولیه از دندان و عکسی که از دندان انداخته نسبت به درمان اقدام می کند و با استفاده از پانسمان مخصوص دندان موقتاً روی دندان را می بندد که این کار در دندانپزشکی به پانسمان دندان معروف است تا از هوا کشیدن و رسیدن آب سرد و گرم به عصب دندان در امان بماند.

بعد از پانسمان پزشک بسته به میزان التهاب و یا درد بیمار از داروهای چرک خشک کن یا همان کپسول های آنتی بیوتیک به همراه قرص مسکن پروفن برای بیمار تجویز می نماید که به مدت پنج روز باید از آن استفاده نماید تا التهاب و چرک دندان التیام یابد.

پس از رفع تورم و درد و با خشک شدن چرک دندان مریض باید با مراجعه به دندانپزشکی نسبت به ادامه درمان اقدام نماید.

دندانپزشک در ادامه با باز کردن پانسمان دندان، بیمار را آماده ادامه درمان می نماید در ابتدا دکتر دندانپزشک از تزریق آمپول بی حسی موضعی استفاده نموده و نسبت به بی حس کردن و سر نمودن دندان مورد نظر اقدام می نماید و بعد از آن مراحل عصب کشی دندان آغاز می گردد.

دندانپزشک با استفاده از مته های مخصوص خود نسبت به تخلیه کانال های دندان پوسیده و از بین بردن عصب دندان اقدام می کند بعد از اینکه عصب دندان تراشیده شد و از بین رفت اقدام برای جای گذاری و پر کردن دندان با مواد رزین کامپوزیت یا آمالگام می نماید.

بعد از این کار اگر دندان خیلی پوسیده باشد و بر اثر تراشیده شدن ناشی از پوسیدگی کوچک شده باشد در این جا نیاز به روکش می باشد.

با قالب گیری نسبت به نصب روکش اقدام می نمایند و یا اگر فقط یک سوراخ کوچک باشد با پر کردن دندان اقدام به ترمیم کرده و همین کار کفایت می نماید.

مراحل عصب کشی دندان

 

اطلاعات بیشتر
مراحل عصب کشی دندان کدام است؟ کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک

برای پر کردن دندان عصب کشی شده از چه موادی استفاده می شود؟

برای پر کردن دندان عصب کشی شده و مراحل عصب کشی دندان ، معمولاً از رزین های کامپوزیتی یا آمالگام و یا از طلا استفاده می شود. رزین های کامپوزیتی به رنگ سفید و یا همرنگ دندان می باشند و در ظاهر و زیبایی نقش زیادی دارند ولی مدت ماندگاری آن نسبت به آمالگام مقداری کمتر است.

آمالگام به رنگ تیره است و تشکیل شده است از فلز، آلیاژ قلع و مس و 50 درصد نیز جیوه می باشد از معایب آن این است که به رنگ تیره می باشد و برای دندان های جلویی نمی توان استفاده کرد و نسبت به گرما و سرمای زیاد حساسیت دارد و منقبظ و منبسط زیادی ایجاد می کند.

ممکن است در این مراحل زود کنده شده و از بین برود. فلز طلا نیز که از آن برای روکش استفاده می شود، به علت گرانی که قیمتی ده برابر قیمت آمالگام است، یکی از معایب این روکش می باشد. در این مورد همه نمی توانند از این روکش استفاده نمایند.

ولی اگر از محاسن آن بخواهیم بگوییم با دوام بودن و عدم فرسایش بر اثر گرما و یا سرما و ضد سایش بودن می تواند از محاسن آن باشد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان و مراحل عصب کشی دندان می تواند به عوامل مختلفی متغییر باشد. تا به دندانپزشک خود مراجعه نکنید و مورد معاینه قرار نگیرید قیمت عصب کشی دندان مشخص نمی شود.

به عنوان مثال اگر دندانی دارای چند ریشه و کانال باشد و همه ریشه ها نیاز به روت کانال یا تراشیدن و از بین بردن عصب آن نیاز داشته باشد قیمت ها نیز افزایش خواهد بود.

ولی معمولاً تمامی دندانپزشکان از یک قیمت مصوب که در صنف دندانپزشکی، هر ساله اعلام می شود، تبعیت می کنند. اگر قیمتی بالا یا پایین تر باشد متغیرهایی از قبیل تعداد کانال تخلیه شده و پر شده می تواند دخیل باشد.

مراحل عصب کشی دندان

 

اطلاعات بیشتر
عصب کشی دندان کودکان چگونه انجام می شود؟ کلینیک تخصصی ژنیک

علت درد در دندان عصب کشی شده چیست؟

 بعضی مواقع بعد از انجام مراحل عصب کشی دندان دردی در نواحی و اطراف محل عمل احساس می شود و ممکن است چند روزی ادامه داشته باشد.

این درد ناشی از التهاب دندان عصب کشی شده و تحریک عروق و عصب آن می باشد علت بعدی می تواند ایجاد التهاب یا جراحت به لثه فرد مریض باشد که یکی دیگر از عوامل شناخته شده است.

این موارد معمولاً بعد از دو تا سه روز از بین می رود و با تجویز دکتر از مسکن ها می تواند روند بهبود حاصل گردد. این دردها اگر بیش از پنج روز به طول انجامید حتماً باید به دندانپزشک مربوطه مراجعه نمود و پیگیر این مورد شد.

یکی از علت های تشدید درد و ادامه آن ممکن است عصب کشی و رفع عصب دندان مورد نظر به خوبی انجام نشده باشد و با عکس انداختن از آن می توان متوجه این موضوع شد.

 در پایان باید یادآور شویم که آیا مراحل عصب کشی دندان درد دارد؟ عصب کشی دندان هیچ گونه درد و ترسی ندارد و باید نسبت به درمان آن هر چه زودتر اقدام نمود.

با مراجعه به کلنیک های دندانپزشکی هر چه سریعتر آن را درمان نمود تا موجب بدتر شدن و رسیدن التهاب به دیگر دندان و یا آسیب به فک و لثه ها جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button