عدم جرم گیری به موقع دندان ها چه عواقبی خواهد داشت؟ | ژنیک

عواقب عدم جرم گیری دندان ها چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عدم جرم گیری به موقع دندان ها عواقب و ضررها

عدم جرم گیری به موقع دندان ها می تواند سلامت دندان ها را به خطر بیاندازد و از این بی اهمیتی و بی خیالی، ضررها و خسارات های زیادی در اثر پوسیدگی و از بین رفتن دندان خود خواهیم دید.

اگر چه کسانی هستند که رعایت بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کنند و پس از هر وعده غذایی مسواک می زنند ولی شاید این روش نیز کفایت نداشته باشد و به خوبی دندان ها را آن طور که مطلوب است تمیز نگه ندارد.

اگر ما به دنبال دتدانی سالم و عاری از پوسیدگی هستیم حتماً باید به صورت دوره ای و هر شش ماهع یک بار به دندان پزشک خود مراجعه داشته باشیم و اگر دندان ما دارای جرم شده بود و با مسواک برطرف نشده بود با جرم گیری آن را برطرف نماییم.

عدم به موقع جرم گیری دندان ها می تواند به آرامی و طوری که ما اصلاً متوجه خرابی دندان های مان نشویم، آن ها را پوسانده و از بیبن ببرند.

جرم ها به آرامی و کم کم از سطح بیرونی دندان ها به قسمت پایین دندان و قسمتی که با لثه تلاقی دارد می رساند و در آنجا باعث لک های سیاه و جایی برای تجمع میکروب ها و باکتریهای مخرب می شوند.

لازمه داشتن دندانی سالم و عاری از پوسیدگی رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن و کشیدن نخ دندان و مراجعات دوره ای به دندانپزشک خود می باشد.

دندانپزشکان متخصص در مراکز برزگ دندانپزشکی به خوبی می دانند که اگر جرمی بر روی دندان ها باقی مانده است به سرعت آن ها را از روی دندان ها برطرف نمایند تا باعث پوسیدگی دندان ها نشوند.

عدم جرم گیری و بروساژ به موقع دندان ها

آیا یک بار جرم گیری دندان ها در طول عمر کافی است؟

عدم جرم گیری به موقع دندان ها چه عواقبی دارد؟ این سوال را مطرح کردیم که در باره آن توضیحاتی مفید و قابل تامل در زمینه عدم جرم گیری به موقع دندان ها که چه عواقب و نتایج نامناسب و بدی بر روی دندان ها می تواند داشته باشد.

بعضی ها فکر می کنند که یک بار دندان های خود را جرم گیری و یا بروساژ کرده اند و دیگر نیاز به انجام دوباره این کار نیست.

این دقیقاً خطای راهبردی آن کسانی است چنین تفکری در خصوص جرم گیری دارند و اطلاعی از رسوب دوباره جرم ها ندارند.

این افراد فکر می کنند که یک بار جرم گیری دندان هایشان را انجام داده اند و مرتب مسواک نیز می زنند و از قسمت های داخلی دندان خود که دیده نمی شود و مسواک زدن به آن قسمت ها نیز سخت است نیز دسترسی و دید کافی ندارند.

لاجرم قسمت های داخلی دندان که گفتیم در دید ما قرار ندارند مرکز و محل خوبی برای جرم و رسوب می شوند و به آرامی خود را به ریشه دندان رسانده و باعث از بین رفتن دندان ها می شوند.

تنها راه رهایی از جرم قسمت های داخلی دندان ها مراجعه به دندانپزشک و بروساژ و رسوب زدایی و جرم گیری به صورت اصولی و بهداشتی می باشد.

پس در این قسمت از مقاله متوجه شدیم که یک بار جرم گیری در طول عمر کافی نیست و هر بار که به دندانپزشک خود مراجعه کردیم و پزشک تشخیص به جرم گیری داد، حتماً باید این کار انجام شود تا از بین رفتن دندان های خود جلوگیری کنیم.

عدم جرم گیری و بروساژ به موقع دندان ها

زمان جرم گیری و بروساژ دندان ها چقدر طول می کشد؟

عدم جرم گیری به موقع دندان ها چه تاثیری بر کل دندان ها دارد؟ هر مرحله برای جرم گیری و بروساژ دندان ها چیزی حدود نیم ساعت توسط دندانپزشک مجرب و کاربلد به طول خواهد انجامید.

این زمان مناسبی خواهد بود برای این که تمامی دندان ها و یک به یک از جرم و رسوب رهایی یابند.دندانپزشک با استفاده از ابزار و وسایل خاص و فرز و فرچه های مخصوص این کار دندان ها را لایه برداری و تمیز می نمایند.

ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که عدم جرم گیری به موقع دندان ها چه اثرات سوئی می تواند برای لثه ها و دندان هیا ما داشته باشد.

زمان نیم ساعته که ما احتیاج به جرم گیری دندان های مان داریم این ارزش را دارد که به سلامتی دندان هایمان برسیم و از پوسیدگی و خرابی آن ها رهایی یابیم.

خیلی ها عدم جرم گیری به موقع دندان ها را ارتباط می دهند به هزینه ها و بحث مالی آن.  در این جا باید بگوییم اگر جرم گیری دندان ها را به خاطر هزینه و مبلغ آن انجام نمیدهیم و دندان ها بر اثر این اهمیت ندادن و بی توجهی از بین بروند، ناچاراً باید چند برابر آن را برای ایمپلنت دندان و جایگزینی آن با پروتز دندانی هزینه کنیم.

هزینه های جرم گیری و بروساژ دندان ها چقدر است؟

خوشبختانه باید بگوییم که هزینه جرم گیری و بروساژ دندان ها را بیمه ها قبول می کنند و این هزینه ها را حداقل یک بار در سال متقبل می شوند و نباید نگرانی خاصی در این خصوص داشته باشیم.

عدم جرم گیری به موقع دندان ها در مدت بیشتر از یک سال می تواند دندان ها را تحت تاثیر قرار داده و باعث پوسیده شدن آن ها می شود.

اگر کسی هم که بیمه دندانپزشکی ندارد می تواند برای پیشگیری هم که شده یک بار در سال این هزینه را بپردازد و دیگر نگران پوسیدگی دندان های خود نباشد.

اگر ما هزینه جرم گیری را متقبل نشویم و به دندانپزشک مراجعه نکنیم این باعث عدم جرم گیری و بروساژ به موقع دندان ها می شود و با از بین رفتن دندان های خود مجبوریم هزینه گزاف و خیلی بیشتری برای ترمیم و یا کاشت و جایگزینی دندان های طبیعی خود بکنیم.

عدم جرم گیری و بروساژ به موقع دندان ها

 

اطلاعات بیشتر
مسکن قوی دندان درد در منزل | درمان 3 سوته دندان درد | ژنیک

عوارض جرم گیری دندان ها چیست؟

عدم جرم گیری به موقع دندان ها می تواند دندان ها را در خطر پوسیدگی قرار می دهد. بعضی از افراد فکر می کنند جرم گیری و بروساژ دندان ها عوارض و یا آسیبی به دندان های آن ها وارد می کند و به همین خاطر از مراجعه به دندانپزشک برای جرم گیری خودداری می نمایند.

در این جا به این عزیزان باید بگوییم نه تنها آسیبی متوجه دندان های شما بر اثر جرم گیری با دستگاه نمی شود بلکه عدم جرم گیری و بروساژ به موقع دندان ها آسیبی جدی و خطر پوسیدگی و در نهایت شکستگی و از بین رفتن دندان های شما می شود و این چیزی که شما فکرش را می کردید، قضیه عکس دارد و معکوس عمل می کند.

یعنی اینکه شما به خاطر عواقب و ترس از جرم گیری و عوارضی که فکر می کردید جرم گیری برای دندان های شما دارد مراجعه نمی کردید و این دقیقاً برخلاف فکر شماست و عدم مراجعه شما برای جرم گیری باعث تخریب دندان های شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button