راه های سفید کردن دندان | چگونه می توان دندان های سفیدی داشت | ژنیک

راه های سفید کردن دندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

راه های سفید کردن دندان چیست؟ و چگونه می توانیم دندان های سفیدی داشت؟

راه های سفید کردن دندان به صورت سنتی و یا استفاده از مواد شیمیایی از مواردی است که می توان انجام داد. دیگر نگران زردی و یا تیرگی دندان خود نباشیم. امروزه و در دنیای پیشرفته که علم حرف اول را می زند برای سفید کردن دندان ها نیز توانسته است راه حل های گوناگون و متنوعی را کشف کند و به کار گیرد.

در مطب ها و کلینیک دندانپزشکی نیز شاخه ای به نام سفید کردن دندان ها وجود دارد که در این زمینه فعالیت دارند.

در این گونه از دندانپزشکی ها از مواد سفید کننده برای سفید و براق کردن دندان ها استفاده می کنند.در زمان گذشته که این گونه مواد هنوز کشف نشده بود و وجود نداشت انسان ها به فکر استفاده از مواد طبیعی که در طبیعت وجود داشت افتادند.

 پیش تر این مواد که در دسترس بود توسط دست بشر ساخته نشده بود، مثلاً در کارگاه ساخته نشده بود و از دل طبیعت بیرون می آمد برای سفید کردن دندان های خود استفاده می کردند.

تقریباً 20 درصد از مردم به علت اینکه دندان هایی زرد رنگ و کدر دارند، هنگام خندیدن دندان های خود را پنهان می کنند. در ادامه به برخی از راه های سفید کردن دندان با روش خانگی اشاره می کنیم.

 راه های سفید کردن دندان

استفاده از ترکیب لیمو ترش و نمک یکی از راه های سفید کردن دندان

برای اینکه دندان های سفیدی داشته باشیم، می توانیم از ترکیب یک قاشق چای خوری نمک دریا و دو قاشق چای خوری آبلیموی طبیعی استفاده کنیم.

از مخلوط کردن این دو مواد خمیری به شکل رقیق در می آید که می توانیم مسواک خود را به آن آغشته کرده و صبح زود و ناشتا به مدت هفته ای دو مرتبه به صورت دو تا سه دقیقه آنها را به دندان خودمی می مالیم.

در حقیقت با این مواد خوب مسواک بزنیم که با ادامه این روند به صورت دو ماه می توانیم دندان هایی سفید داشته باشیم این کار را می توان با فاصله هر دو ماه انجام داد و تکرار نمود.

 راه های سفید کردن دندان

 

اطلاعات بیشتر
بلیچینگ یا لمینت، کدام روش برای زیبایی دندان بهتر است؟ ژنیک

استفاده از سرکه سیب یکی دیگر از راه های سفید کردن دندان

یکی دیگر از مواد طبیعی که می توان برای سفید کردن دندان ها در منزل استفاده کرد. استفاده از سرکه سیب می باشد.

طرز استفاده از این مواد نیز به این شکل است که نصف قاشق چای خوری از سرکه سیب طبیعی را در یک فنجان آب ولرم مخلوط کرده و سه بار در هفته صبح ناشتا و قبل از زدن مسواک بر روی دندان های خود می مالیم و خوب ماساژ می دهیم. سرکه سیب به علت داشتن مواد قلیایی و اسیدی بودن بهترین ترکیب برای سفید کردن دندان ها می باشد. این کار باعث از بین رفتن جرم های دندان ها شده و به مرور دندان ها سفید می شوند.

استفاده از زردچوبه دیگر راه های سفید کردن دندان

یکی دیگر از موادی که برای سفید کردن دندان ها کاربرد دارد و جواب خود را پس داده است استفاده از زردچوبه است.نصف قاشق چای خوری زردچوبه را آماده کرده و مسواک خود را مرطوب کرده و به پودر زردچوبه آغشته می کنیم.

به آرامی  و به مدت دو تا سه دقیقه روی دندان های خود می کشیم و بعد از آن دهان را با خمیر دندان و مسواک به خوبی تمیز می کنیم این کار به علت خواص ساییدگی زردچوبه دندان ها را  تمیز و براق می کند.

 راه های سفید کردن دندان

استفاده از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو  از دیگر راه های سفید کردن دندان

استفاده از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو نیز می تواند یکی دیگر از راه های سفید کردن دندان می باشد.

روش استفاده بدین شکل است که در ابتدا یک قاشق چای خوری پودر جوش شیرین و یک قاشق چای خوری آبلیمو را با هم مخلوط می کنیم و با مسواک شخصی به مدت دو تا سه دقیقه و به مدت سه روز در هفته صبح به صورت ناشتا بر روی دندان های خود می کشیم این ترکیب نیز تاثیر زیادی در سفید کردن داندان ها دارد.

استفاده از روغن پوست پرتقال برای سفید کردن دندان

روغن پرتقال به علت داشتن مواد عالی و ضد قارچی بودن آن تاثیر باورنکردنی یکی دیگر از راه های سفید کردن دندان دارد.

این روغن را در ابتدا بر روی مسواک خود مالیده و بعد خمیر دندان را روی مسواک می ریزیم و شروع به مسواک زدن به صورت معمولی می نماییم این کار را به صورت هر روز و به مدت دو هفته تکرار می کنیم و بعد از دو هفته می توانیم تاثیر آن را بر روی دندان های خود ببینیم.

 راه های سفید کردن دندان

روغن نارگیل یکی دیگر از مواد طبیعی از راه های سفید کردن دندان می باشد

استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها مفید می باشد و تجربه ثابت شده ای دارد.روش کار نیز به این صورت است که می توانیم یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان ریخته و به صورت قرقره کردن به مدت پنج دقیقه در دهان خود نگه داریم و بعد آن را بیرون بریزیم.

از دیگر روش برای استفاده از روغن نارگیل نیز می توانیم از گوشه حوله تمیز که به روغن نارگیل آغشته کردیم بر روی دندان ها کشیده و آثار آن را ببینیم و یا اینکه روغن نارگیل را بر روی مسواک خود مالیده و با مسواک به آرامی این کار را انجام دهیم.

از دیگر روش های غیر طبیعی از راه های سفید کردن دندان

اگر حوصله استفاده کردن از روش های خانگی را ندارید و یا این کار را فراموش می کنید که انجام دهید و یا اینکه می خواهید به سرعت و با ماندگاری بیشتر دندان های خود را سفید کنید می توانید با مراجعه به کلینیک های زیبایی دندان که در سطح شهر وجود دارند مراجعه کنید.

از آنها بخواهید با روش های متعدد و فراخور حال دندان های شما نسبت به سفید کردن دندان خود اقدام نمایید.

از جمله این روش ها می توان در ابتدا به جرم گیری با دستگاه های مخصوص این کار را انجام داد و یا استفاده از روش بلیچینگ دندان که روشی مطمئن و سریع بدون اتلاف وقت و بدون نیاز به مراجعه متعدد و فقط با مراجعه با یک بار می توانید از خدمات سفید کردن دندان با این روش را نیز استفاده نمایید.

 راه های سفید کردن دندان

از دیگر روش ها و راه های سفید کردن دندان، می توان استفاده  از لمینت سرامیکی که دندان شما باید کاندید خوبی برای این نوع سفید کردن همراه با ترمیم نیز باشد می توانید استفاده نمایید.

روش دیگر استفاده از باندینگ و یا ونیر کامپوزیت می باشد که در سفید کردن همراه با ترمیم می تواند تاثیر گذار باشد.روش های متنوع و پیشرفته تری نیز وجود دارد که با پیشرفت علم راه های تازه ای در این زمینه گشوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button