درمان ریشه دندان با لیزر | عصب کشی با لیزر | دندانپزشکی ژنیک

درمان ریشه دندان و عصب کشی دندان با لیزر چگونه انجام می شود؟

درمان ریشه دندان با لیزر

درمان ریشه دندان  با لیزر ، یکی از راه های جدید درمان ریشه دندان و عصب کشی است که با استفاده از روش های جدید و نوین از جمله درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر انجام می شود.

در این روش که دیگر مته ها و یا فرزهای دندانپزشکی که انواع و اقسام مختلف و متفاوتی دارند، خبری نیست و فقط از نور لیزر برای درمان ریشه دندان مورد استفاده قرا مکی گیرد.

روش های سنتی جای خود را به روش های جدید داده و دیگر آن روش های دستی و لایه برداری با مته وجود ندارد و به جای آن از روش جدید که لیزر درمانی دندان نامیده می شود استفاده می شود.

درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر که دندانپزشک با استفاده از پرتوهای لیزر فقط قسمت های پوسیده دندان را تخریب و برمی دارد دیگر کاری به قسمت های سالم ندارد.

در روش قدیمی و سنتی، با استفاده از ابزاری مثل فرز دندانپزشکی هر لحظه امکان تخریب قسمت های دندان سالم وجود دارد.

ولی در لیزر درمانی دندان این خطاها دیگر جایی ندارد و فقط قسمت های خراب و پوسیده تراشیده و توسط لیزر تبخیر می شوند.

لیزر درمانی دندان چیست؟

درباره درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر باید بگوییم، این روش از جدیدترین نوع درمان دندان است که هیچ گونه عوارض و یا درد و خطری ندارد. این روش از با کیفیت ترین نوع درمان در دندانپزشکی می باشد.

وقتی دندان به مرحله پوسیدگی و تخریب رسیده باشد، معمولاً قسمت مرکزی دندان که به پالپ دندان معروف است تخریب و یا عفونی شده است و درد دندان نیز ناشی از این عفونت است.

این قسمت از درد به عصب دندان رسیده است و بعضی از دندانپزشکی های سطح شهر از این تکنولوژی پیشرفته و نوین استفاده می کنند.

بیشتر افراد از این نوع درمان دندان ابراز رضایت دارند. درمان ریشه دندان با لیزر یکی از بهترین روش ها در درمان دندان های پوسیده و خراب است.

افراد بیشتری روی به این نوع درمان می آورند و توانسته اند درمان موفقی را پشت سر بگذارند.

بیشتر کسانی که درمان دندان خود را به تعویق می اندازند، معمولاً ترس از دندانپزشکی دارند و از آمپول بی حسی و یا تراشیدن و دردی که دارد، واهمه دارد. این افراد به همین دلیل به دندانپزشکی نمی روند و اگر هم بروند، از درد شدید دندان مجبور به رفتن به دندانپزشکی هستند.

اما امروزه و با پیدایش لیزر در بیمارستان ها و مراکز دندانپزشکی این مشکل نیز جل گردیده است و دیگر خبری از درد و خونریزی دندان مثل روش سنتی و قدیمی نیست و کار هم با سرعت بیشتر و درد کمتر و با دقت بیشتر انجام می شود.

هزینه عصب کشی ریشه دندان با لیزر چقدر است؟

همان طور که می دانید، هزینه های دندانپزشکی و درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر، یکی از پر خرج ترین درمان ها می باشد و این درمان ها به علت استفاده از مواد دندانپزشکی که اکثراً وارداتی و با ارز آزاد خریداری می شود تاثیر زیادی در گرانی درمان دندان دارد.

از طرفی دست مزد یک دندانپزشک را نیز به مخارج اشاره شده نیز اضافه کنید که یک مبلغ سرسام آور می شود. حال اگر بخواهیم درمان ریشه دندان با لیزر که یک درمان نو و جدیدی است و احتیاج به دستگاه های پیشرفته را نیز ندارد، می تواند در قیمت تمام شده مناسب باشد.

استفاده از این درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر می تواند به بهبود 99 درصدی و از بین رفتن تمامی باکتری ها در دهان امیدوار بود و درمان موفقی را پشت سر خواهید گذاشت و مبلغی که در این زمینه هزینه می کنید ارزشش را دارد.

درمان ریشه دندان و عصب کشی با لیزر چگونه است؟ | کلینیک ژنیک

درمان ریشه دندان و عصب کشی با لیزر چقدر موفقیت آمیز است؟

با توجه به نو و جدید بودن درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر تمامی مراحل درمان مورد بررسی و تحقیق گسترده قرار گرفته است و موفقیت بالایی در این درمان ثبت و مورد تایید واقع شده است.

در این روش دیگر خبری از درد هنگام عمل با لیزر و یا بعد از عمل وجود ندارد و یا اگر باشد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اثر بخشی در این درمان موفقیت آمیز دیده شده است و ماندگاری نیز خوب و عالی گزارش شده است مگر اینکه بیمار بعد از درمان مسائل مربوط به بهداشت دهان را رعایت نکند و دوباره همان دندانی که با لیزر ترمیم شده است دوباره پوسیده شود و نیاز به درمان پیدا کند.

اگر نتوانیم دندان پوسیده را درمان کنیم و به اصلاح آن را نجات دهیم مجبور به ایمپلنت دندان  و جایگزین کردن آن خواهیم بود که روش موفق و خوبی است.

در روش درمان ریشه دندان با لیزر تعداد جلسات مراجعه نسبت به روش قدیمی و سنتی به علت سرعت در کار به میزان قابل توجهی کاهش دارد.

این مورد به تعداد ریشه دندان خراب بر می گردد که چه تعداد از ریشه یک دندان تخریب شده باشد.

درمان ریشه دندان و عصب کشی با لیزر چگونه است؟ | کلینیک ژنیک

مقایسه درمان ریشه دندان و عصب کشی با لیزر با روش سنتی و قدیمی چیست؟

درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر می تواند مزایای زیادی از جمله عدم آسیب به لثه و یا قسمت سالم دندان که با ظرافت خاصی در این روش انجام می شود. ولی در روش سنتی احتمال آسیب دیدن لثه ها و یا بافت و قسمت سالم دندان زیاد است.

در روش سنتی و قدیمی که با ابزاری همچون فرز دندانپزشکی و یا مته انجام می شود، احتمال خطای دندانپزشک زیاد است و ممکن است قسمت های سالم دندان آسیب ببیند.

ولی با استفاده از درمان ریشه دندان با لیزر این خطاها به صفر می رسد و دقیق تر و کم تهاجمی تر انجام می شود.

در روش قدیمی که از ابزار مکانیکی و سایش یک فلز با سطح دندان برای تراشیدن دندان پوسیده انجام می شود می تواند برای بیمار ناراحت کننده هم از نظر سر و صدا و هم ایجاد تکان های شدید به دندان و فک که می تواند بعد از درمان دردهای ناشی از تراش وجود داشته باشد.

ولی با استفاده از لیزر و درمان ریشه دندان با لیزر یا عصب کشی دندان با لیزر به علت اینکه نور کار تراش دندان را انجام می دهد و هیچ گونه تماس فیزیکی بین دستگاه و دندان اتفاق نمی افتد و بالطبع درد نیز کمتر می شود.

در پایان این مقاله باید یادآور شویم کسانی که ترس از دندانپزشکی دارند، می توانند با مراجعه به دندانپزشکی هایی که از این تکنولوژی برتر استفاده می کنند، از درمان ریشه دندان با لیزر بهره ببرند و به این مراکز مراجعه کنند.

عصب کشی دندان با لیزر از کم خطر ترین و همچنین روشی است که اصلاً دردی احساس نمی کنید و از نظر پزشکی نیز بهترین روش درمان دندان های خراب می باشد.

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی چیست؟ | کلینیک دندانپزشکی ژنیک