نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ | زمان دندان درآوردن نوزاد | کلینیک ژنیک

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ و زمان رویش اولین دندان نوزادان 

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ و رویش اولین دندان نوزان چه موقعی است؟ این سوالی است که هر پدر و مادری پس از به دنیا آمدن فرزند خود به دنبال آن می گردد.

اگر فرزند اول شان باشد و تجربه بچه داری هم نداشته باشند خیلی اصرار دارند که بدانند نوزادشان چند ماهگی دندان در می آورد و اولین دندان بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای پدر و مادر هاست.

معمولاً اولین جوانه ها و رویش دندان نوزاد از چهار تا شش ماهگی شروع و تا دو سالگی تمامی دندان ها ظاهر می شوند و رویش دندان های شیری کامل می شود.

این دندان ها موقتی هستند و پس از مدتی معمولاً از پنج یا شش سالگی شروع به افتادن می کنند و شاید تا تا دوازده تا سیزده سالگی این ریزش دندان ها ادامه داشته باشد و جای خود را به دندان های اصلی و ثابت که دارای ریشه محکم تری هستنددر فک ها بوجود می آیند.

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ وقتی دندان نوزاد ما شروع به ریزش می کند بعضی ها به یاد خاطراتی می افتد که از خود می پرسیدند نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند و این خاطرات با بزرگ تر شدن بچه ها سوالات قدیمی جای خود را به سوالات جدیدنر می دهد این چرخش و تحول زندگی را نشان می دهد.

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟

چرا وقتی نوزاد دندان در می آورد احساس درد دارند و شاید حالت مریض بودن داشته باشند؟

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ علت اینکه نوزادن هنگام در آوردن اولین دندان نوزاد خود که با احساس درد و گریه و ریزش آب از دهان و کم و بیش حساسیت و همچنین در آخر به اسهال می انجامد طبیعی است و مسئله جدی و خاصی نیست و این موضوع پس از چند روز به صورت خود به خود رفع می گردد و نیاز به مراجعه به دکتر نمی باشد.

وقتی نوزادان دندان در می آورند چه علائمی از خود نشان می دهند؟

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ وقتی دندان نوزاد در می آورند علائمی از قبیل حساسیت و گاهی سرفه و ریزش آب از دهان و برای کم کردن حساسیت و درد ناشی از جوانه زدن دندان ها دوست دارند که دست خود و یا هر جسم خارجی را بر روی لثه خود بکشند تا احساس بهتری داشته باشند و درد کمتر شود.

از دیگر موارد علائم می توان به بی خوابی یا بد خوابی که همراه با گریه زیاد است و یا تب و حالت سرماخوردگی که با آبریزش همراه است می تواند باشد که این یک امر طبیعی است و جالی نگرانی برای مادران ندارد.معمولاً برای کاهش درد و حساسیت دندان درآوردن از یک شی پلاستیکی و نرم برای کشیدن بر روی لثه بچه ها استفاده می شود.

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟

چطور درد ناشی از در آوردن دندان نورزاد را کم کنیم؟

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ برای تسکین درد ناشی از در آوردن دندان نوزاد معمولاً مادران باید یک تکه پارچه تمیز را بر روی لثه بچه گذاشته تا نوزاد آن را گاز بگیرد و لثه خود را به آن بکشد.

راه دیگر ماساژ لثه با استفاده از انگشت مادر است. مادران باید در ابتدا دست خود را به خوبی شسته و با انگشت سبابه خود اقدام به ماساژ و مالش بر روی لثه فرزند خود کنند تا مقداری از درد و حساسیت آن کاسته شود.

از دیگر راه ها می توان به کمپرس یخ و یخ درمانی که آن را درون یک پارچه تمیز پیچیده و روی لثه بچه گذاشت تا به اصطلاح کمپرس یخ شود و درد کاهش یابد.

کدام دندان کودک ما زودتر پدیدار می شود و به اصلاح در می آید؟

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ معمولاً دو دندان مرکزی پایین در پنج یا شش ماهگی جوانه زده و خود را از زیر لثه فرزندمان بیرون می آید.

ما شاید در ابتدا متوجه آن نشویم و گاهی با برخورد این دندان های تازه بیرون زده با نعلبکی و یا قاشق فلزی که با آن غذا می خورد از خود صدا تولید کند و ما متوجه درآمدن و بیرون زدن اولین دندان های کودک خود باشیم.

بعد از این دو دندان پایینی نوبت به درآمدن دو دندان مرکزی بالایی می شود که سر از لثه ها در می آورند و دقیقاً روبروی دندان های پایینی خودنمایی می کنند.

در ادامه نوبت به درآمدن دندان های آسیابی و نیش و مابقی دندان ها می شود و تا دو سالگی رویش دندان ها کامل می شود و بعد از دوسالگی دیگر نیاز به شیر مادر نیست و غذا خوردن فرزتدان کامل می شود و کلاً با غذای سر سفره تغذیه می شوند.

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟

تاخیر دندان در آوردن نوزادان معمولاً تا چه سنی طبیعی می باشد؟

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ یکی از نگرانی های والدین مخصوصاً مادران از دیر درآمدن دندان های فرزند خود می باشد. دیر بیرون آمدن دندان نوزاد بین ده تا پانزده درصد از آنها را شامل می شود و شاید تا نه ماهگی ادامه داشته باشد و این قضیه می تواند وراثتی و ژنتیکی باشد و جای نگرانی وجود ندارد.

بعد از نه ماهگی حتماً باید با متخصیص دندانپزشکی از جمله مرکز کلنیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک که واحدی تخصصی و مخصوص و مختص ویزیت و درمان کودکان در آن جا دایر می باشد مراجعه نمایند تا مشکل این عزیزان نیز مرتفع گردد.

زمان افتادن دندان های شیری کودکان از چه زمانی شروع می شود؟

تا الان برای ما سوال بود، نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ اما الان که آن زمان را پشت سر گذاشته ایم می پرسیم؟ زمان افتادن دندان نوزاد ما چه موقع هست؟افتادن دندان های شیری معمولاً از سن ینج یا شش سالگی شروع می شود و شاید تا سن دوازده و یا سیزده سالگی ادامه دشته باشد.

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ شروع اولین دندان نوزاد که لق می شود و می افتد معمولاً دندان های پیشین میانی فک پایین است و بعد به ترتیب دندانهای جلویی فک بالا در اولویت افتادن قرار می گیرند.

بعد نوبت به دندان های نیش و بعد آسیاب می رسد.نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ اگر این موارد جابه جا یا زود و یا دیر شد جای نگرانی نیست.

ولی باید دقت داشت که اگر دندان نوزاد دیرتر از زمان ممکن و معمول خود بیرون بیاید و رشد کند ممکن است دندانهای کناری آنها به علت اینکه فضای خالی در کنارشان وجود دارد به مرور گج می شود و حتماً بعدها این افرا به اورتدنسی نیاز پیدا می کنند.

نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟

در آخر این مقاله که موضوع ما نوزادان چند ماهگی دندان در می آورند؟ بود به صورت جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که شروع رشد و درآمدن دندان های شیری کودکان معمولاً از پنج یا شش ماهگی شروع می شود.

در ادامه تا دوسالگی به اتمام می رسد و تمامی دندان ها از لثه بیرون آمده و کامل می شوند و مادران می توانند مراحل شیردهی را در دوسالگی کودک خود به اتمام رساند.

کودک می تواند تمام تغذیه خود را از سفره تامین کند و نیازی به شیر خوردن از مادر خود ندارد. و در ادامه گفتیم شروع ریزش دندان های شیری معمولاً از سن پنج یا شش سالگی آغاز و تا سن دوازده یا سیزده سالگی به اتمام می رسد و دندان های همیشگی خود را می توانند داشته باشند.

اطلاعات بیشتر
عفونت دندان چگونه اتفاق می افتد؟ | 3علائم عفونت دندان | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button