قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟ |هزینه ارتودنسی با بیمه | ژنیک

قیمت ارتودنسی دندان چگونه محاسبه می شود؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

قیمت ارتودنسی دندان

قیمت ارتودنسی دندان بستگی به حجم تخریب و یا کج بودن و بهم ریختگی دندان های هر فرد دارد و برای هر فرد متفاوت خواهد بود. این قیمت ها پس از بررسی و معاینه دانپزشک مربوطه معلوم می شود و در نهایت به فرد بیمار اعلام می گردد.

بعضی از دندانپزشکان شاید در ابتدا برآورد و قیمت درستی از قیمت ارتودنسی دندان بیمار نداشته باشند و بعد از مشخص شدن عکس دندان های بیمار و اینکه چه مقدار زمان و یا کار باید برای ایجاد هماهنگی و ایستایی و در کنار هم قرار دادن دندان فرد بیمار لازم است، می تواند قیمت ارتودنسی دندان را متغیر و متفاوت کند.

در ابتدا باید  معنی و تعریفی مختصر، مفید و تحت الفظ در یک جمله از ارتودنسی دندان داشته باشیم که این کلمه عبارتست از:

<<وجود ناهنجاری و بهم ریختگی در دندان ها و اصلاح درست و اصولی به صورت علمی و کاربردی >>

این تعریف می تواند در حال سادگی خیلی گسترده و در حال گستردگی خیلی ساده به نظر برسد. اما باید گفت که ایجاد هماهنگی در دندان ها با ابزار و وسایل پیشرفته ارتودنسی می تواند کمک بزرگی در ایجاد یک دندان مرتب و تمیز و ایده آل برای ما داشته باشد.

چرا قیمت ارتودنسی دندان رو به افزایش است؟ و آیا ارتودنسی یک درمان محسوب می شود؟

قیمت ارتودنسی دندان امروزه به علت افزایش قیمت ارز خارجی همواره رو به صعودی بوده و افزایش زیادی داشته است.

برای رهایی از این بهم ریختگی های دندانی اولین چیزی که فکر و ذهن ما را درگیر خود می کند بها و قیمتی است که ما در قبال اصلاح مرتب کردن دندان خود می پردازیم.

با استفاده از ابزار و وسایل خاص و گرانقیمت و در عین حال متخصص دندانپزشک ارتودنسی وقت زیادی را باید صرف این عمل و اصلاح دندان ما باید بگذارد در نتیجه هزینه ای که ما باید پرداخت کنیم افزایش می یابد.

شاید در توان مالی خیلی از افراد جامعه نباشد و افراد خاص و کسانی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند سراغ ارتودنسی می روند و کسانی هم هستند که توان مالی خوبی ندارند.

ولی به دلایل مختلف از جمله وجود درد و یا عدم توان در خوردن غذا مجبور به ارتودنسی می شوند که دیگر از فاز فانتزی خارج شده و بحث درمان و رفع درد در دهان پیش می آید و این امر دیگر گریز ناپذیر است و باید حتماً درمان صورت گیرد خواه در این زمینه تمکن مالی داشته باشید یا نداشته باشید.

قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟ | هزینه ارتودنسی با بیمه چقدر است

قیمت ارتودنسی دندان در سال 1401 چقدر است؟

قیمت ارتودنسی دندان در سال 1401 چقدر است؟ اگر بخواهیم قیمت ارتودنسی در سال پیش رو را بدانیم باید بگوییم قیمت ها بر اساس تعداد دندان های قابل اصلاح و یا اینکه چند دندان باید کشیده شود، متغیر است.

ولی اگر بخواهیم یک قیمت کف و سقف قیمت ارتودنسی دندان در سال 1401 را اعلام نماییم می تواند از 10 میلیون تومان شروع و تا 50 میلیون تومان با استفاده از ابزار های خاص و مختلف، می تواند متغیر باشد.

این قیمت ها بر اساس تورم سالانه و شاید ماهیانه تفاوت بسیاری دارند و اصلاً ثابت نیست و هر کلینیک و واحد دندانپزشکی مختلف در سطح شهر می تواند قیمت های متفاوتی را اعلام نمایند و متغیرهای دیگری از جمله ابزار و وسایل استفاده شده و تعداد دندان های نامرتب در افزایش و یا کاهش قیمتها متفاوت می باشد.

هزینه قیمت ارتودنسی دندان برای هر فک بالا یا پایین می تواند از 6،500،000 تومان شروع شود و برای دو فک و سن بیمار و اینکه نیاز به کشیدن چند دندان باشد تا مبلغ 22،000،000 تومان قیمت دارد. مثلاً برای دستگاه فانکشنال متحرک از 15،000،000 تومان شروع می شود و یا هزینه ارتودنسی ثابت برای هر فک نیز می تواند از 15،000،000  تومان شروع شود.

گرانترین قیمت ارتودنسی دندان نیز مربوط به ارتودنسی شفاف و یا نامرئی می باشد که از مبلغ 45،000،000 تومان تا 50،000،000 میلیون تومان می تواند با توجه به شدت و یا کمی خرابی دندان ها تفاوت داشته باشد.

قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟ | هزینه ارتودنسی با بیمه چقدر است

انواع ارتودنسی دندان کدامند؟

ارتودنسی معمولاً به شش قسمت متفاوت تقسیم می شوند که می تواند قیمت ارتودنسی دندان را نیز از انواع آن مشخص می شود که عبارتند از :1- ارتودنسی ثابت 2-ارتودنسی متحرک 3-ارتودنسی ثابت سرامیکی 4-ارتودنسی شفاف 5- ارتودنسی لینگوال یا پشت زبانی  6- ارتودنسی دیمون یا تنظیم خودکار.

در توضیح هر کدام به صورت خلاصه می توان گفت ارتودنسی ثابت که از براکت هایی استفاده می شود که به صورت ثابت بر روی دندان ها چسبانده می شود و با فشاری که به دندان ها می آورد باعث تنظیم و مرتب شدن دندان ها می شود.

در ارتودنسی متحرک همان طور که از نامش پیداست می توان هر از چندی آنها را خارج کرد و یا روزهای خاصی وصل نمود.برای ارتودنسی لینگوال نیز از براکت هایی استفاده می شود که از درون دندان ها بیشترین استفاده را می کنند.

در حقیقت ما سیم ارنودنسی را نمی بینیم و فضای داخلی دندان ها را به هم متصل می کند که از معایب آن این است که ممکن است به زبان آسیب برساند و آن را زخم کند.

ارتودنسی دیمون نیز از براکت های قابل تنظیم خودکار استفاده شده و کار را برای استفاده کننده راحت کرده است و در آخر ارتودنسی شفاف که  بی رنگ و شفاف است و طرفداران خاص خود را دارد و چیزی به صورت فیزیکی در دهان معلوم نیست ولی قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارد.

آیا ارتودنسی دندان به صورت اقساطی نیز وجود دارد؟

در بعضی از کلینیک های سطح شهر و دندانپزشکی های معتبر قیمت ارتودنسی دندان و پرداخت آن به شکل اقساط نیز انجام می شود و برای کسانی که شرایط مالی خوبی ندارند این مسئله می تواند کمک کننده باشد.

معمولاً شرایط ماه های اقساط بین سه تا دوازده ماه می باشد و هر کسی می تواند این شرایط را انتخاب و استفاده کند. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک نیز شرایط قسطی قیمت ارتودنسی دندان فراهم است و علاقه مندان می توانند از این مزیت و شرایط استفاده نمایند.

قیمت ارتودنسی دندان

آیا ارتودنسی برای کودکان نیز انجام می شود؟

بعضی کودکان که دندان شیری آنها افتاده و دندان ثابت دارند و نیاز به ارتودنسی دارند کاندید خوبی برای استفاده از ارتودنسی می باشند این کودکان به علت اینکه دندان های روی هم دارند و یا اینکه دندان های کج و نامرتب دارند بهترین گزینه برای ارتودنسی می باشند.

این کودکان برای اینکه دندان های صاف و مرتبی داشته باشند حتماً لازم است تا فک و دندان ها محکم نشده اند برای انجام ارتودنسی اقدام نمایند معمولاً قیمت ارتودنسی دندان برای کودکان کمتر از بزرگسالان می باشد و دندانپزشکان کار راحت تری برای انجام کار بر روی دندان کودکان دارند.

هدف از ارتودنسی بیشتر برای کدام قسمت از دندان ها است؟

ارتودنسی معمولاً برای یکنواختی و صاف و مرتب کردن دندان های جلویی بالا و پایین که نمای دندان ها را نشان می دهد کاربرد فراوانی دارد. قیمت ارتودنسی دندان می تواند در استفاده و در ایجاد لبخند و طرح زیباتر لبخند نقش مهمی داشته باشد.

هرچند پزشکان تمامی دندان ها را سیم کشی و یکنواخت می کنند ولی در حقیقت دو دندان جلویی بالا و پایین از اهمیت خاصی برخوردار است.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک از واحدی مجزا و مخصوص کودکان و اطفال برخوردار است که کار ارتودنسی کودکان را نیز انجام می دهد این کلینیک دارای اتاق های زیبا و تزئین شده برای کودکان دارد که جوی مناسب برای کودکان ایجاد می کند.

آیا دندان هایی که جایگزین شده اند نیز نیاز به ارتودنسی می باشد؟

دندان هایی که جایگزین دندان های افتاده و کشیده شده اند را قبل از اینکه این گونه دندان ها را بکارند، قبلاً دندان های فرد ارتودنسی می شوند و بعدا اقدام به کاشت دندان دائمی می شود. در حقیقت باید بگوییم قبل از ارتودنسی دندانی کاشته نمی شود و وقتی دندان های به یکنواختی کامل برسند، کار ایمپلنت دندان دائمی آغاز می شود.

پس به این نتیجه رسیدیم که ارتودنسی برای دندان های ایمپلنت شده کاربردی ندارد و این روند قبل از کاشت این گونه دندان ها انجام می شود. به شما عزیزان پیشنهاد می شود اگر ارتودنسی دندان انجام داده اید ولی هنوز در دهان خود جای دندان خالی دارید به بهترین مرکز ایمپلنت دندان در غرب تهران مراجعه کنید و می توانید از بهترین نوع ایمپلنت دندان در آن مرکز استفاده نمایید.

 

اطلاعات بیشتر
ارتودنسی نامرئی چیست؟ (هزینه در سال 1402، مزایا، معایب) ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button