هزینه جرم گیری دندان چقدر است؟ | 2 روش اصلی جرم گیری | ژنیک

هزینه جرم گیری دندان در دو فک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هزینه جرم گیری دندان

هزینه جرم گیری دندان چقدر است؟ برای اینکه دندان هایی سفید و درخشان داشته باشیم چقدر باید هزینه کنیم؟ آیا برای سفید شدن دندان ها، جرم گیری کفایت می کند؟ تفاوت های اساسی جرم گیری با سفید کردن دندان با روش های مختلف چیست؟ و 2 روش اصلی جرم گیری کدامند؟

این سوالاتی است که برای همگان ممکن است پیش بیاید و ما در این مقاله قصد داریم به تمامی این پرسش ها پاسخ مناسبی بدهیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا جواب سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد و یا اینکه بخواهید اطلاعات عمومی خود را در این زمینه بالا ببرید، با خواندن این مقاله به این مهم دست یابید.

به صورت کلی برای انجام جرم گیری دندان ها با هزینه های متفاوتی در هر کلینیک تخصصی دندانپزشکی با آن مواجه هستیم.

دندانپزشکان، یک قواعد کلی و یا بخشنامه و تعرفه مشخصی ندارند و هر پزشکی، قیمت خودش را ارائه می کند. معمولاً این پزشکان متخصص بودن و یا وسایل و امکانات پیشرفته را از عمده دلایل گرانی و قیمت بالای جرم گیری اعلام می کنند.

هزینه جرم گیری دندان بر اساس میزان جرم گرفتگی دندان ها نیز می تواند تاثیر گذار و متفاوت باشد. به عنوان مثال جرم سطحی و یا جرم زیاد بر روی دندان ها نیز در وقت و زمان از بین بردن جرم ها نقش بسزایی دارد و هر چقدر جرم بیشتر باشد باید زمان بیشتری برای از بین بردن آن ها صرف نمود.

هزینه جرم گیری دندان

2 روش جرم گیری دندان ها کدامند؟

از روش هایی که برای جرم گیری دندان ها می توان استفاده نمود، می توان از روش صنعتی و دیگری از روش سنتی یا خانگی نام برد.

روش های صنعتی که از مواد خاصی برای جرم گیری با استفاده از ابزارها و فرچه های مخصوص و خاص استفاده می شود و این کار حتماً در مطب دندانپزشکی و تحت نظر و توسط دندانپزشک مربوطه انجام می شود.

در روش صنعتی به مراتب هزینه ها به علت اینکه یک کار تخصصی و توسط پزشک انجام می شود بالاتر می رود. پزشک با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص جرم گیری برای جرم زدایی در یک جلسه یک ساعته جرم ها را از روی دندان زدوده و باعث درخشندگی و عاری از آلودگی دندان می شود.

در روش سنتی، دیگر پزشک در این روش دخیل نیست و هیچ دخالتی در زمینه جرم گیری ندارد و توسط خود فرد در منزل با استفاده از بعضی از مواد طبیعی که در منزل در دسترس می باشد و یا از بازار خریداری می شود، این کار انجام می گردد.

هزینه جرم گیری دندان به صورت روش صنعتی در مطب

از روش های مرسوم برای جرم گیری دندان که در جای جای شهر و در گوشه و کنار هر خیابانی می توان آن را دید، مطب های دندانپزشکان است.

در این مراکز با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص جرم گیری و با استفاده از ابزار خاص این کار، جرم گیری بر روی دندان مراجعه کنندگان انجام می شود. هزینه جرم گیری دندان در این روش به مراتب بیشتر از دیگر روش است.

به علت اینکه خدمات پزشکی به نسبت گران است و استفاده از این روش یعنی روش صنعتی توسط دندانپزشک هزینه ها را به شدت بالا می برد و باید مبالغی هنگفت صرف جرم گیری نمود. خیلی ها می پرسندکه هزینه جرم گیری دندان توسط بیمه های پایه و یا تکمیلی پرداخت می شود یا نه؟

در جواب این افراد باید بگوییم، اکثر بیمه ها هزینه ی جرم گیری را می پذیرند و خیلی از مراکز دندانپزشکی نیز طرف قرارداد با این بیمه ها هستند و می توان از این مزیت بیمه برای جرم گیری دندان استفاده نمود.

هزینه جرم گیری دندان

هزینه جرم گیری دندان به صورت روش سنتی

از جمله روش های دیگر جرم گیری دندان می توان به روش جرم گیری سنتی اشاره نمود. در این روش با استفاده از مواد طبیعی که در منزل داریم و یا این که می توانیم به راحتی از مغازه ها خریداری کنیم می توان جرم گیری در منزل را انجام داد.

قیمت و هزینه جرم گیری دندان در منزل به مراتب خیلی کمتر از مطب و استفاده از روش صنعتی می باشد. ما می توانیم از موادی که در دسترس داریم ار قبیل زرد چوبه و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و بر روی دندان ها با استفاده از مسواک بمالیم و این مواد خمیری شکل می تواند جرم گیر خوبی باشد.

از دیگر مواد خانگی که می توان برای جرم گیری دندان از آن استفاده نمود، نمک دریا می باشد. نمک دریا را می توان بر روی مسواک ریخت و بر روی سطح دندان ها کشید.نمک به علت داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و داشتن خاصیت لایه برداری می تواند نقش بسیار مهمی در جرم گیری دتدان ها داشته باشد و به مراتب هزینه جرم گیری دندان را پایین آورد.

روش های جلوگیری از جرم گرفتن دندان ها کدامند؟

برای اینکه دندان های سالم و سفید و مرتبی داشته باشیم، لازم است که در حفظ و نگهداری دندان های خود کوشا باشیم. دندان های خود را اگر روزی سه مرتبه و بعد از هر وعده غذایی به خوبی مسواک بزنیم می توان گفتن دیگر دندان های ما دچار جرم نمی شود.

پس متوجه شدیم که تمیز نگه داشتن دندان و شستشوی روزانه می تواند دندان های درخشان و تمیزی را به ما هدیه دهد و این تمیزی در کاهش هزینه جرم گیری دندان به مراتب نقش تعیین کننده ای می تواند داشته باشد.

از دیگر موارد جلوگیری از جرم گرفتن دندان ها، می توان دوری از مصرف دخانیات و یا مواد غذایی رنگ دار صنعتی و همچنین تنقلات و چیس و پفک و یا عدم مصرف نوشابه های گازدار نیز می تواند تاثیر بسزایی در رفع جرم در دندان ها داشته باشد.

هزینه جرم گیری دندان

تفاوت اساسی جرم گیری و سفید کردن دندان ها چیست؟

از عمده تفاوت های جرم گیری دندان با سفید کردن دندان، می تواند استفاده از مواد مخصوصی باشد که در سفید کردن دندان ها استفاده می شود.

جرم گیری عبارتست از لایه برداری با استفاده از فرچه های مخصوص دندانپزشکی که می تواند سخت ترین لایه های جرم، از روی دندان ها برداشته شود.

در حقیقت جرم گیری را می توان مقدمه ای برای سفید کردن دندان ها دانست و گام اول سفید کردن دندان ها جرم گیری می باشد. در ادمه برای سفید کردن دندان ها با استفاده از روش هایی که دندانپزشک تشخیص می دهد دندان ها سفید می گردند.

اطلاعات بیشتر
دستگاه واترپیک چیست؟ و نقش واترپیک در جرمگیری دندان | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button