ضرر جرمگیری دندان چیست؟ | مضرات جرمگیری دندان کدامند؟ | کلینیک ژنیک

ضرر جرمگیری برای دندان ها چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری برای دندان چیست؟

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان به عنوان یک سوال مشترکی است که ذهن همه را به خود مشغول کرده است.

جرمگیری دندان از سالیان دور برای از بین بردن پوسیدگی دندان و همچنین درخشندگی و زیبایی دهان و دندان و صورت انجام می شده است.

در گذشته به علت اینکه وسایل و امکاناتی که امروزه برای جرمگیری دندان استفاده می شود وجود نداشته از ابزارهای ابتدایی و ساده و دست ساز سود می بردند.

 به علت نبود تکنولوژی از خود می پرسیدند ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان چیست؟ این سوالی بود که سالیان سال ذهن هر کسی که کار جرمگیری را انجام می داده است را درگیر خود کرده است.

بعد از گذشت سالیان متمادی و گسترش علم و دانش و فناوری در حوزه دندانپزشکی ابزارها و وسایلی اختراع شد که هم سرعت و هم کیفیت جرمگیری را افزایش داده است.

در اندک زمانی می شود تمامی دندان ها را رسوب زدایی کرد.و در عین حال می توان از طریق عکس ها یی که از طریق رادیولوژی گرفته می شود پی به بی خطر و یا بی ضرر بودن جرمگیری برد و هیچ آسیب با جرمگیری به دندان وارد نمی شود.

 

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان

جرم دندان چیست؟

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان چیست؟ جرم دندان تشکیل شده از رسوبات و موادی که بعد از خوردن غذاها یا میوه جات و یا نوشیدنی های رنگی که دارای مواد قلیایی هستند و می توانند بر سطوح دندان ها نشسته و باعث ایجاد یک لایه ی نازکی از مواد تیره و یا زرد رنگ که ظاهر دندان را بد شکل و با تجمع زیاد آنها حتی باعث پوسیدگی دندان و ایجاد باکتری و بیماری های دهان و دندان و حتی گوارشی می شوند.

آیا جرمگیری دندان ضرر دارد؟ که در جواب باید گفت خیر هیچ ضرری ندارد.

چه عواملی باعث ایجاد جرم در دندان ها می شود؟

ضرر جرمگیری دندان چیست؟ از عوامل موثر و تاثیر گذار در ایجاد جرم و رسوب در دندان ها عدم مراقبت های بهداشتی دهان و دندان روزانه و عدم مسواک زدن و استفاده نکردن از نخ دندان می باشد.وجود رسوب و جرم ها از اثرات مصرف زیاد چای و قهوه و یا دخانیات می تواند باشد.

اگر در همان موقع بعد از خوردن غذا یا نوشیدنی های رنگی دندان ها را تمیز نکنیم رنگ زرد و یا تیره بر روی دندان ها ی ما ماندگار می شود و باعث ایجاد رسوب و جرم می گردد.

هر چه فضای دهان قلیایی تر باشد وجود جرم بیشتر می شود و تنها باید بعد از هر وعده غذایی به سرعت دندان ها را شستشو دارد و دهان را با دهان شویه تمیز کرد.

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان

آیا وجود جرم بر روی دندان ها بر لثه ها هم تاثیر می گذارد؟

ضرر جرمگیری دندان چیست؟ وجود جرم بر روی دندان ها بر اثر بی توجهی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند لثه ها را هم درگیر کند.

وجود پلاکت ها رفته رفته به انتهای دندان که لثه ها وجود دارند نفوذ کرده و باعث خونریزی و امراض لثه ای می گردد و لثه ها بعد از مدتی ملتهب شده و درد زیادی ایجاد می کند که باید با متخصص دندانپزشکی جهت رفع این جرم ها و درمان لثه اقدام کرد.

ضرر جرمگیری دندان چیست؟ که در جواب باید گفت خیر هیچ ضرری ندارد.

آیا جرمگیری دندان، درد به همراه دارد و برای انجام آن به بی حسی نیاز هست؟

ضرر جرمگیری دندان چیست؟ و آیا برای انجام این کار دردی احساس می کنیم؟ برای جرم گیری دندان هیج گونه دردی در دهان احساس نمی شود و یک لایه خیلی نازکی که همان جرم و رسوبات است از روی دندان برداشته می شود و کار بسیار ساده و راحتی می باشد و به بی حسی نیز نیازی نیست.

اگر دندان ها جرم کمی داشته باشند با ابزارها و فرچه معمولی دندان پزشکی که مخصوص این کار است انجام می شود و یا اگر سطح رسوب و جرم زیاد باشد نیاز به جرم زدایی عمیق هست و باید از ابزار و وسایل ویژه که سطوحی که عمق بیشتری درگیر جرم شده اند از آنها استفاده کرد که کمی برای دندانپزشک سخت تر و زمانبرتر است.

بعد از جرمگیری دندان چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان چیست؟ بعد از عمل جرمگیری چون مینای دندان ها حساسیت پیدا کرده اند و احتمالاً لثه ها نیز بر اثر تراشیده شدن جرم ها از روی دندان یک مقدار کمی خراشیده شده اند و کمی دردناک شده اند باید در روزهای ابتدایی از خوردن غذاها و یا میوه های سفت خودداری کرد.

همچنین از مصرف چای پر رنگ و یا قهوه نیز در روزهای ابتدایی باید پرهیز کرد به علت اینکه دندان های جرم گیری شده مستعد جذب این گونه رسوب ها هستند.

ضرر جمگیری دندان چیست؟ که در جواب باید گفت خیر هیچ ضرری ندارد.

بهتر است بعد از جرمگیری دندان ، دهان را با محلول آب ولرم و نمک کم که مایعی رقیق شده درست کردیم روزی سه مرتبه در دهان خود بچرخانیم که این کار باعث ضد عفونی دهان می شود و هم لثه ها محکم می گردند.

بعد از این کار باید تا چند روز از مسواک نرم و به صورت ملایم در مدت زمان دو تا جهار دقیقه استفاده نماییم.ممکن است بعد از جرمگیری دندان های ما به سردی و گرمی مواد غذایی و یا نوشیدنی که می خوریم و یا به شیرینی و ترشی حساسیت پیدا کرده باشد و باعث درد در دندان های خود داشته باشیم که این یک امر طبیعی است و خود به خود این موضوع مرتفع می گردد.

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان

هر چند وقت یکبار نیاز به جرمگیری دندان ها می باشد؟

ضرر جرمگیری دندان و مضرات جرمگیری دندان کدامند؟ زمان جرمگیری دندان ها بسته به نوع عملکرد و استفاده از مواد غذایی که رسوب بیشتری در دندان ها باقی می گذارد و یا اینکه فرد از دخانیات و سیگار استفاده می کند یا نه و همچنین مسئله وراثت می تواند در زمان جرمگیری افراد دخیل باشد.

مثلاً افرادی که سیگار مصرف می کنند بالطبع جرم زیادی بر روی دندان های آنها می نشیند و زود به زود باید به مراکز دندانپزشکی و جرم زدایی مراجعه کنند و یا افرادی که عادت به نوشیدن قهوه و یا چای پررنگ زیاد دارند نیز مستعد این هستند که دندان های آنها نیز زود به زود جرم گیری شود.

در آخر جنس دندان ها که به نوعی می توان گفت که عامل وراثت در آن دخیل می باشد نیز یکی دیگر از عواملی است که دندان آنها به جرمگیری نیاز پیدا می کند. در مجموع و به صورت کلی باید حداقل سالی یک بار به صورت عموم نسبت به جرمگیری اقدام نمود تا دندان هایی سالم و به دور از پوسیدگی و خرابی داشته باشیم.

در پایان توصیه می شود با مراجعه به کلنیک تخصصی ژنیک از خدمات متنوعی که در این مجتمع درمانی ارائه می شود استفاده نموده و برای جرمگیری دندان خود نیز استفاده نمایید.

آیا دندان های جایگزین شده را می توان جرمگیری کرد؟

برای کسانی که ایمپلنت دندان آن ها دارای جرم است می توان با جرم گیری ایمپلنت دندان از طریق لیزر و جراحی اقدام به از بین بردن جرم روکش و یا پایه ایمپلنت دندان نمود. و از این روش به خوبی می توان این گونه دندان ها را پاکسازی نمود.

کسانی که می پرسند ضررجرمگیری دندان و مضرات جرمگیری کدامند؟ این سوال برای دندان های ایمپلنتی نیز آیا صادق است این موضوع را می توان از زبان متخصص ایمپلنت شنید که گفته است راه های جرمگیری ایمپلنت فرق دارد و هیچ ضرری ندارد.

 

اطلاعات بیشتر
آموزش جرمگیری دندان | راه جرمگیری پشت دندان چگونه است ؟ ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button