سفید کردن دندان با لیزر | نور لیزر و سفید کردن دندان | ژنیک

چگونه دندان ها را با لیزر سفید کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روش سفید کردن دندان با لیزر

روش سفید کردن دندان با لیزر از جمله روش هایی است که روز به روز در حال گسترش است و می توان گفت از جدیدترین روش های حال حاضر می باشد.

استفاده از روش لیزر می توان برای سفید کردن دندان ها مزایا و فایده هایی داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

بعضی ها فکر می کنند سفید کردن دندان با لیزر برای دندان ها ضرر دارد ولی این را باید بگوییم استفاده از لیزر برای سفید کردن بدون درد و ایمن ترین روش درمان و سفید کردن دندان ها می باشد.

استفاده از این روش به علت اینکه زمان کمتری نیاز دارد و همچنین به سرعت عمل و نتایج خوبی که از این روش بدست آمده است می توان گفت در حال و آینده جایگزینی برای آن پیدا نخواهد شد.

روش سفید کردن دندان با لیزر

محاسن استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان چیست؟

 روش سفید کردن دندان با لیزر از برتری و محاسن زیادی برخوردار است و می توان گفت در این روش که از نور متمرکز قوی با استفاده از خمیر پراکسید هیدروژن سفید کننده که بر روی دندان ها مالیده می شود می توان در کمترین زمان ممکن بیشترین نتایج را بدست آورد و هیچ گونه آسیب و یا دردی فرد احساس نخواهد کرد.

در خصوص ماندگاری سفیدی دندان در این روش می توان گفت استفاده از لیزر نسبت به دیگر روش ها ماندگاری بهتر و بیشتری دارد.

لیزر به علت اینکه تکنولوژی نو و به روز و جدیدی است حساسیت دهان و دندان و ایجاد درد و یا آسیب به بافت لثه و یا بافت های نزدیک دندان ها  اصلاً وجود نخواهد داشت و روشی ایمن و مطمئن می باشد.

از جمله کسانی که استفاده از روش سفید کردن دندان با لیزر، منع شده اند می توان به خانم های باردار اشاره کرد و این کار را باید به بعد از وضع حمل موکول نمایند.

از دیگر افرادی که در این زمینه منع شده اند می توان به افرادی که بیماری لثه دارند و یا افرادی که دندان های شکسته و یا خراب دارند که این افراد باید بعد از ترمیم و رفع خرابی و پوسیدگی نسبت به سفید کردن دندان خود اقدام نمایند.

کسانی که از ایمپلنت دندان و یا لمینت دندان و بریچ استفاده کرده اند نیز نمی توانند از لیزر برای سفید کردن دندان خود استفاده کنند و ممنوعیت در این زمینه دارند.

نور لیزر چگونه می تواند دندان ها را سفید کند؟

لیزرها دستگاه هایی هستند که با متمرکز کردن نور خود می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد از بریدن فلزات تا سفید کردن دندان ها می توان از این منبع پر قدرت استفاده بهینه کرد.

انرژی که لیزرها می توانند از خود ساطع کنند با توجه به اینکه برای چه نیازی ساخته شده اند متفاوت هستند و کاربرد متمایزی با یگدیگر دارند و در نیرو و انرزی که صرف و یا ایجاد می کند فرق دارند.

می توان گفت لیزرها در انجام کارهای متفاوت قدرتی یکسانی ندارند و با تنظمات خاصی که بر روی آن ها انجام می شود انرژی مورد نیاز از آن ها گرفته و مورد استفاده قرار می گیرد.

 برای سفید کردن دندان با لیزر نیاز است که از یک ماده ای خاص به نام پراکسید هیدروژن نیز استفاده گردد تا فرآیندی که لیزر با کمک این ماده بر روی دندان انجام می دهد می تواند عمق نفوذپذیری یبیشتری در دندان ها ایجاد کرده که این انرژی کنترل شده باعث سفید شدن بهتر دندان ها گردد و ماندگاری بیشتری ایجاد نماید.

روش سفید کردن دندان با لیزر

هزینه سفید کردن دندان ها با لیزر چقدر است؟

هزینه ای که با روش سفید کردن دندان با لیزر باید پرداخت شود نسبت به دیگر روش ها مقداری بالاتر و بیشتر است و شاید افرادی این مورد را از معایب این روش بدانند ولی در جواب این افراد باید بگوییم که اگر هزینه ی بیشتر در این مورد باید داد در عوض میزان ماندگاری سفیدی دندان بیشتر است و زمان انجام این درمان بسیار اندک و کم است که می توان این را از برتری نسبت به دیگر روش ها دانست و هزینه ای که برای انجام این روش پرداخته می شود نتایج بهتر و قابل قبول تری را برای استفاده کننده دارد.

زمان مورد نیاز برای سفید کردن دندان چقدر است؟

یکی از مزایای استفاده از روش سفید کردن دندان با لیزر را می توان از زمان خیلی کم و مراجعه یک بار برای این مورد دانست که می تواند صرفه جویی وقت و زمان برای بیمار به همراه داشته باشد.تنها در کمتر از یک ساعت می توان به سفید کردن دندان های یک فرد با استفاده از روش لیزر پرداخت.

همین یک ساعت نیز بیشترین زمان آن صرف آماده سازی بیمار و تنظیمات و تزریق ژل مخصوص و یا همان پراکسید هیدروژن و کارهای اولیه ای که مورد نیاز صرف می شود و فقط زمان تابش لیزر به دندان ها کمتر از نود ثانیه وقت نیاز دارد.پس می توان گفت یکی از برتری ها و مزایای سفید کردن دندان ها با لیزر صرف زمان کم و اندک آن است.

روش سفید کردن دندان با لیزر

ملاحظات و حفظ سفید کردن دندان ها پس از لیزر چیست؟

پس از اینکه سفید کردن دندان با لیزر انجام شد به علت اینکه ممکن است دندان ها حساسیت پیدا کنند می بایست از خوردن مایعات بسیار داغ و یا بسیار سرد در مدت معینی و در حدود یک هفته باید خودداری گردد.

از خوردن مایعات رنگدانه دار و صنعتی مثل آبمیوه های گازدار و حساسیت زا باید محدودیت ایجاد گردد.از استعمال دخانیات و مواد دخانی که می توان گفت از عوامل اصلی زردی و لک شدن دندان ها می تواند باشد باید جداً پرهیز شود.رعایت بهداشت و مسواک زدن نیز به عنوان یک اصل و عادت باید بعد از صرف هر وعده غذایی رعایت و انجام شود.

روش سفید کردن دندان با لیزر

چکیده مطالب

روش استفاده سفید کردن دندان با لیزر که امروزه به عنوان یک روش جدید و کاربردی و مطلوب مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به عنوان بهترین و کاربردی ترین روش در بین افراد باشد این روش که از بین روش های دیگر به بدون درد و بدون عوارض و آسیب شناخته شده است رو به استفاده گسترده و فراگیر در جوامع مختلف می باشد.

این روش را می تواند در اندک زمانی کوتاه که با استفاده از ژل مخصوصی به نام پراکسید هیدروژن که بر روی دندان بیمار تزریق می شود و با نور لیزر و تاباندن آن بر روی این ژل اثرات بیشتر و عمق پذیری بهتری برای سفید شدن دندان ها به آن ها می دهد و کیفیت و نتایج بهتری حاصل می شود.

اطلاعات بیشتر
قیمت سفید کردن دندان چقدر است؟ | هزینه سفید کردن دندان ها | کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button