به تعویق انداختن عصب کشی دندان ، عوارص و خطرات | کلینیک ژنیک

تاخیر در عصب کشی دندان چه عوارضی دارد؟

به تعویق انداختن عصب کشی دندان ، عوارض و خطرات آن چیست؟

به تعویق انداختن عصب کشی دندان می تواند عواقب وخیم و خطرناکی داشته باشد. کسانی که به متورم شدن اطراف دندان پوسیده و عفونت دندان خود اهمیت نمی دهند، می تواند باعث تخریب ریشه و حتی آسیب دیدن استخوان های فک گردد.

این را باید همیشه به خاطر داشته باشیم که دندان عفونی شده و خراب به خودی خود سالم نمی شود و باید تمهیدات درمان حتماً دیده شود.

بعضی ها اطلاعات کافی از درد دندان و یا عفونت آن ندارند و هنور در عهد قجر به سر می برند و فکر می کنند که با گرم کردن حوله و قرار دادن آن بر روی صورت و محل درد دندان می توانند از شر درد دندان و عفونت آن فرار کنند.

این افراد یا اطلاعی که از درمان دندان ندارند و یا از دندانپزشکی و عصب کشی که در حال به تعویق انداختن عصب کشی دندان خود هستند بی اطلاع می باشند. در هر صورت از ترمیم و یا کشیدن دندانی که خراب شده گریزی نیست.

لاجرم باید به دندانپزشک با تجربه و خوب مراجعه نمود و علت درد دندان که آیا به عصب کشی نیاز دارد و یا آیا به ترمیم نیاز دارد و یا هر مشکلی که داشته باشد، پزشک با بررسی دقیق می تواند آن را رفع نماید.

به تعویق انداختن عصب کشی دندان

مهمترین عوارض به تعویق انداختن عصب کشی دندان چیست؟

اگر بخواهیم به مهمترین عوارض به تعویق انداختن عصب کشی دندان اشاره کنیم، می توان به عفونت بیشتر و درگیر کردن دیگر دندان ها می توان اشاره نمود. گسترش عفونت در خون نیز از دیگر عوارض آن می باشد که می تواند به دیگر اعضاء بدن آسیب جدی بزند.

عفونت که در بدن زیاد شود دستگاه ایمنی بدن شروع به مقابله کرده و بدن تب می کند. تب یکی از نشانه های وجود عفونت ریاد در بدن می باشد.

حجم عفونت به علت این که در بدن زیاد شده است بدن توانایی مقابله با آن را ندارد و حتماً باید با تزریق پنی سیلین به جنگ عفونت رفت.

اما این فقط درمان موقت است و باید به دنبال درمان اصلی یعنی عصب کشی دندان و درمان اصولی رفت. اگر درمان دندان به تعویق بیافتد بی شک دوباره بدن عفونت می کند و همان چرخه تزریق ضد عفونت باید تکرار شود و شاید وضع بدتر هم بشود و فرد بیمار در بیمارستان به علت عفونت زیاد بستری شود.

از مهمترین علائم  وجود نیاز به عصب کشی دندان چیست؟

از مهمترین علایم برای عصب کشی دندان و به تعویق انداختن عصب کشی دندان می توان در درجه اول به درد آن اشاره کرد. در مرحله بعد وجود آبسه و برآمدگی در لثه که حاصل عفونت و جمع شدن آن در زیر لثه می باشد. در مرحله بعد می توان به پیچیدن بوی بد در دهان که می تواند ناشی از عفونت و یا خرابی و پوسیدگی دندان باشد.

در ادامه می توان به حساسیت دندان به سرد و گرم شدن آن و درد در آن اشاره نمود و خوردن هر گونه آب سرد و یا چای گرم باعث تحریک و درد در آن دندان می شود.

در این مرحله می توان به درد در دندان به علت فشار به دندان خراب هنگام غذا خوردن که با فشار کمی که به دندان خراب می آید باعث درد می گردد.

دندانی که دارای عفونت باشد با اندک فشاری بر روی آن باعث درد می شود و این یکی از نشانه های دندانی است که باید عصب کشی شود.

در هر صورت با به تعویق انداختن عصب کشی دندان می توان به دردسر جدید و اضافه شدن مشکلی دیگر بر مشکلات بوجود آمده کنونی افزوده خواهد شد.

به تعویق انداختن عصب کشی دندان

هزینه دندان هایی که نیاز به عصب کشی دارند چقدر است؟

هزینه هایی که باید برای عصب کشی دندان های خود بپردازید با توجه به عکس دندان و پیشرفت آن و چند کاناله بودن عصب کشی و یا دندان جلو و یا عقب دهان متفاوت خواهد بود.

با بررسی که دندانپزشک شما از وضعیت دندان یا دندان هایی که نیاز به عصب کشی خواهد داشت، قیمت آن مشخص می شود و حتماً باید یک جلسه حضوری در کلینیک تخصصی دندانپزشکی عصب کشی حاضر شوید تا در زمینه هزینه های که برای درمان دندان خود باید بپردازید، پس از معاینه مشخص خواهد شد.

راه های درمان دندان آبسه کرده چیست؟ چگونه دندان عفونی را عصب کشی کنیم؟

یکی از موارد به تعویق انداختن عصب کشی دندان، ایجاد آبسه و عفونت در دندان ها می باشد. حال که به این درد مبتلا شدیم و دندان هایمان چرک کرده چکار باید کرد و دندان عفونی را چگونه باید عصب کشی نمود. این سوالاتی خیلی از کسانی است که به علت اهمیت ندادن به درد اولیه دندان خود دچار عفونت دندان شده اند.

در گام اول باید هر چه سریع تر به دندانپزشک معالج خود مراجعه کرد و در آن جا با عکسی که پزشک از دندان های شما خواهد انداخت، متوجه عمق فاجعه خواهد شد و برای درمان، شما را ویزیت خواهد نمود.

در ابتدا و پس از دیدن عکس دندان شما ، داروی ضد عفونت برای شما تجویز خواهد شد و پس از مصرف این دارو و پس از پنج روز، دوباره باید برای معاینه و بررسی، عکس دیگری از دندان شما انداخته شود.

در مراجعه دوم به احتمال 99 درصد دردی در دندان خود نخواهید داشت و این به این معنی نیست که شما درمان شده اید. عدم وجود درد، درمان نیست و فقط عفونت از بین رفته و ریشه خراب شده اگر قابل ترمیم است پزشک رفته و اقدام به عصب کشی و پر کردن آن می کند و شما دیگر از درد دندان خلاص شده اید و راهی منزل خود خواهید شد.

این مورد که ریشه خراب عصب کشی شد و ترمیم انجام شد سناریوی اول بود. ولی در سناریوی دوم قضیه فرق می کند و شما به احتمال زیاد دارای ریشه کاملاً پوسیده هستید و دیگر جایی برای نگهداشت ریشه و یا عصب کشی نمی ماند و حتماً باید دندان خراب را بکشید.

اگر می خواهید جای دندان کشیده شده خالی نباشد می توانید از روش ایمپلنت دندان یک روزه برای پر کردن جای خالی دندان خود استفاده نمایید. این روش یکی از بهترین و موثرترین روش های کاشت دندان فوری و از دست رفته می باشد.

کلام آخر

کلام آخر این که به تعویق انداختن عصب کشی دندان می تواند برای ما دردسر ساز و غیر قابل جبران باشد و جدای از بین رفتن دندانی که نیاز به عصب کشی دارد ، باعث آسیب به دیگر دندان های کناری و  لثه و استخوان های فک می گردد.

علت درد بعد از عصب کشی دندان چیست؟ | کلینیک دندانپزشکی ژنیک