قیمت عصب کشی دندان با بیمه چقدر است؟ | هزینه عصب کشی | ژنیک

قیمت عصب کشی دندان با بیمه

قیمت عصب کشی دندان با بیمه را چگونه محاسبه می کنند؟

قیمت عصب کشی دندان با بیمه چقدر است؟ این خدمات را در کدام مرکز دندانپزشکی مطمئن انجام دهیم؟ این سوال خیلی از افرادی است که توان مالی خوبی ندارند و یا این که می خواهند از بیمه خود برای عصب کشی دندان و ترمیم آن استفاده نمایند مهم است.

معمولاً در بیمه های پایه از قبیل بیمه تامین اجتماعی و یا بیمه های خدمات درمانی اکثر مبلغ هزینه های عصب کشی دندان را پرداخت می کنند.

بیمه گذارانی که اغلب 90 درصد جامعه از این بیمه نامه پایه استفاده می کنند می توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد و یا با ارائه فاکتور معتبر هزینه های انجام شده برای عصب کشی دندان خود را دریافت نمایند.

معمولاً عصب کشی دندان و ترمیم آن جزء اصلی خدماتی است که اغلب بیمه های پایه این مدل هزینه ها را پوشش می دهند. این هزینه گاهاً تا 70 الی 80 درصد را پوشش می دهند.

کسانی که بیمه های تکمیلی دارند مابقی هزینه ها که 30 و یا 20 درصد را شامل می شود می توانند اگر طرف قرارداد با مرکزی که برای عصب کشی نباشد با ارائه فاکتور مبلغ باقیمانده را نیز دریافت نمایند.

به طور کلی اخیراً بیمه وارد پوشش هزینه های دندانپزشکی شده اند و خیال بیمه گذاران خود را بابت پرداخت بخشی از این هزینه ها که امروزه به قیمت های سرسام آوری رسیده است، راحت کرده اند.

قیمت عصب کشی دندان با بیمه

قیمت عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

قیمت عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی اگر از بیمارستان های این بیمه استفاده نمایید به صورت رایگان می باشد. اما برای این که بتوانید از این بیمارستان ها وقت بگیرید باید خیلی خوش شانس باشید.

بیمارستان های تامین اجتماعی به علت این که محدودیت زیادی دارند و مراجعه کننده در این بیمارستان ها زیاد است، و در کل بیمه گذاران زیادی نیز عضو این بیمه هستند نباید انتظار زیادی در خصوص گرفتن وقت و انجام عصب کشی دندان در این بیمارستان ها داشت.

بیمارستان های وابسته به سازمان تامین اجتماعی به علت این که محدود هستند، جوابگوی خیل عظیم مراجعه کنندگان در زمینه دندانپزشکی نیستند.

به همین علت انجام کارهای دندانپزشکی در این بیمارستان ها صبر و حوصله فراوانی را می طلبد و چون در این کشور تا کسی به درد دندان مبتلا نشود یا به علت گرانی و یا از سر مشغولی به کارهای روزمره سراغ درست کردن دندان های خود نمی رود.

به همین علت کسی که دندان درد دارد وقتی برای در صف و لیست انتظار سازمان هایی همچون تامین اجتماعی نمی رود و باید از جیب مبارک خود هزینه دندان های خراب شده خود را بپردازد.

در ادامه و با ارائه فاکتور شاید بتوان مقداری از این هزینه را زنده کرد. ولی در کل اکثراً در ایران وضعیت دندان های افراد تعریف خاصی ندارد و این می تواند به علت گرانی این گونه خدمات در دندانپزشکی باشد.

قیمت عصب کشی دندان با بیمه

هزینه عصب کشی دندان با بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح چقدر است؟

به نظر می رسد که هزینه عصب کشی دندان با بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح وضعیت بهتری داشته باشد. این بیمه به علت این که نفرات کمتری نسبت به بیمه تامین اجتماعی زیر پوشش دارد و بیمارستان های بیشتری نیز از این حیث دارد می توان امیدوار بود قیمت عصب کشی دندان با بیمه خدمات درمانی مناسب تر برای بیمه گذار درآید.

معمولاً قیمت عصب کشی دندان با بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح برای بیمه گذاران با سهولت بیشتری انجام شود. این بیمه به علت پرداخت های به روزی که دارد خیلی از طرف های قراداد با دندانپزشکی های خصوصی نیز مایل به همکاری با این بیمه هستند.

به همین علت فضای بیشتری برای بیمه گذاران در بیمه نیروهای مسلح فراهم است و بیمه گذاران به سهولت بیشتری می توانند دندان های خود را درمان نمایند.

اگر بیمه تکملی نیز داشته باشید که دیگر خیلی از مشکلات شما حل می شود و در کمترین زمان ممکن اندک هزینه های که از جیب خود پرداخت کرده اید را نیز می توانید دریافت نمایید.

قیمت عصب کشی دندان با بیمه

چه عواملی قیمت عصب کشی دندان با بیمه در سال 1402 را افزایش کرده است؟

از عمده دلایلی که قیمت عصب کشی دندان با بیمه در سال 1402 را افزایش کرده است، افزایش افسار گسیخته قیمت ارز است که هر روز با نوساناتی که دارد و هر روز رو به افزایش نهاده، در قیمت های اولیه که همگی وارداتی هستند، تاثیر مستقیمی می گذارد.

در سال 1402 این رویه بیشتر شده و به علت جهش ناگهانی قیمت ارز قیمت ها حتی تا سه الی چهار برابر رشد داشته است. این قیمت ها می تواند در عدم مراجعه بیماران دندانی خیلی تاثیر منفی بگذارد و کسانی که دارای دندان های پوسیده هستند اصلاً به دندانپزشک مراجعه نکنند.

عموماً قیمت عصب کشی دندان با بیمه کمک کننده خوبی برای بیماران می تواند باشد به شرطی که فضای کافی برای پوشش همگانی در بیمارستان های طرف قرار داد وچود داشته باشد.

قیمت عصب کشی دندان با بیمه

چرا خیلی از افراد با دارا بودن بیمه و به صرفه بودن قیمت عصب کشی دندان با بیمه اقدام به کشیدن دندان خود می کنند؟

در ابتدای این مقاله اشاره کوتاه به عدم وجود فضای کافی در بیمارستان های بیمه پایه خصوصاً بیمه تامین اجتماعی که انبوهی از بیمه گذاران همه روز در صف عصب کشی دندان با بیمه یا ترمیم ریشه دندان و یا خدمات دیگر از جمله روکش دندان و یا ترمیم و رفع پوسیدگی دندان قرار دارند، قرار دارند.

با توجه به به صرفه بودن قیمت عصب کشی دندان با بیمه، جایی برای دیگران باقی نمی ماند و لاجرم به علت کمبود فضا و صف های طولانی، و نداشتن توان مالی، خیلی از اشخاص به علت گرانی عصب کشی دندان قید ترمیم دندان سالم خود که فقط ماتهب شده را زده و کلاً دندان خود را می کشند تا از درد آن راحت شوند.

تنها راهی که برای این افراد مانده کشیدن دندای است که ریشه سالمی دارد و تنها ملتهب شده و در دارد. به علت نبود فضا در بیمارستان های طرف قرار داد و بالا بودن هزینه عصب کشی در مطب های خصوصی دندان پزشکی از جمله علت های کشیدن دندان ها به علت درد در آ« ها می باشد.

قیمت عصب کشی دندان با بیمه

آیا بیمه ها خدمات زیبایی دندانپزشکی را پرداخت می کنند؟

بیمه های پایه خدمات زیبایی دندان از قبیل ارتودنسی دندان و یا ایمپلنت دندان با کیفیت و یا لمینت دندان ها را پرداخت نمی کنند. این بیمه ها این قبیل درمان را زیبایی می دانند و این گونه خدمات را قبول ندارند و بیمار باید صفر تا صد این گونه خدمات را باید از جیب پرداخت نماید.

مراقبت از دندان | 8 مورد از راه های مراقبت از دندان | ژنیک