ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان | کلینیک دندانپزشکی ژنیک

چگونه با لمینت دندان فاصله بین دندان ها را ترمیم کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان یکی از روش هایی است که می تواند فواصل بین دندان ها را به صورت مناسبی پر کند. بخصوص این که این فواصل بین دندان های جلو که بیشتر در ویترین و دید می باشند. لمینت دندان برای ار بین فواصل بین دندانی یکی از بهترین گزینه های پیش روی کسانی است که دارای این گونه فواصل می باشند.

گاهی اوقات افراد از فواصل بین دندانی که در دهان خود دارند گله مند هستند و آن را خوشایند نمی دانند. فواصل بین دندانی می تواند ژنتیکی و ارثی بوده و یا این که بر اثر افتادن دندان های کناری ایجاد شده باشد. ترمیم فاصله دندان با لمینت شاید گزینه مناسبی باشد، ولی روش های دیگری نیز وجود دارد که می توان از آن ها استفاده نمود.

از دیگر روش های دیگر، می توان به کامپوزیت دندان که یک نوع دیگری برای ترمیم دندانی است سود برد. از روش کامپوزیت معمولاً برای پر کردن دندان ها و ترمیم آن ها استفاده می شود ولی گاهی اوقات نیز برای پر نمودن بین فواصل دندان نیز مورد استفاده واقع می شود.

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان

فاصله بین دندانی با چه موادی پر می شود؟

برای پر کردن و ترمیم فواصل بین دندان با لمینت دندان یا کامپوزیت انجام می شود. استفاده از کامپوزیت مواقعی اتفاق می افتد که فواصل بین دندان ها کم باشد و یا یکی از این دندان ها پوسیده باشد و با استفاده از کامپوزیت می توان فواصل کم و آن را ترمیم نمود.

اما اگر فواصل بین دندانی زیاد باشد و ناترازی در بین خط وسط دندان فک بالا با خط پایین فک پایین باشد، با استفاده از روش های متفاوت مثل ارتودنسی و برای تکمیل نمودن آن از روش لمینت دندان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آیا ترمیم فواصل بین دندان با لیزر امکانپذیر است؟

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان تنها راه درمان این عرضه نیست. از لیزر برای ترمیم فواصل بین دندانی با لیزر به شکلی که می توان با آن قسمت های نرم و یا سخت دندان و دهان را مورد درمان قرار داد. قسمت های نرم مثل لثه و قسمت های سخت مثل دندان ها را با استفاده از لیزر می توان برش داد و یا تراشید.

از لیزر به عنوان ابزاری در ترمیم دندان های پوسیده و خراب و یا فاسد شده برای برداشتن این قسمت ها استفاده می گردد. لیزر می تواند قسمت های خراب دندان را به راحتی از بین برده و کار را برای ترمیم با لمینت و یا کامپوزیت آماده نماید.

 لیزر می توان به عنوان ابزاری که در سرعت بخشیدن به ترمیم دندان ها کمک موثر و خوبی انجام دهد، استفاده بهینه نمود. لیزر در حال حاضر به عنوان بخشی از ابزار تسهیل کننده می باشد که در خدمت دندانپزشکی درآمده است.

دستگاه لیزر به خودی خودی توان ترمیم فاصله بین دندانی را ندارد، ولی می توان با استفاده ار لیزر زمینه را برای ترمیم فاصله بین دندانی با لمینت را فراهم نماید. این ابزار به راحتی و در کمترین زمان ممکن دندان های پوسیده را تراش می دهد و می تواند فضا را آماده کند تا دندان مورد ترمیم قرار گیرد.

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان

اصلاح فاصله بین دندانی با استفاده از روش ارتودنسی

یکی از روش های اصلاح فاصله بین دندانی استفاده از روش ارتودنسی می باشد. ارتودنسی روشی است که می تواند در یک بازه زمانی میان مدت باعث بسته شدن بعضی از دندان هایی که دارای فواصل هستند، بشود.

ارتودنسی به مرور زمان و کم کم با استفاده از کش ارتودنسی فشاری یکنواخت به دندان ها ایجاد می کند و می تواند دندان ها را سر جای خودشان برگردانند و روش کمک کننده برای ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان می تواند باشد. استفاده از روش ارتودنسی از روش های جدیدی است که می تواند در خصوص اصلاح فواصل بین دندانی به جز روش ترمیم فواصل دندان با لمینت دندان با روش ارتودنسی نیز انجام داد.

از دیگر روش های مهم برای ترمیم فواصل بین دندانی چیست؟

از دیگر روش های اصلاح فواصل بین دندانی به غیر ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان می توان اگر فواصل خیلی زیاد باشد و جای یک دندان ووجود داشته باشد با استفاده از روش ایمپلنت دندان ازران قیمت نسبت به پر کردن بین فواصل بین دندانی اقدام کرد. انواع روش کاشت دندان تکی از جمله مواردی است که می توان برای پر کردن فواصل بین دندانی از آن استفاده نمود.

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان

دلایل ایجاد فواصل بین دندان چیست؟

از مهمترین دلایل ایجاد فواصل بین دندانی می تواند ژنیتیکی و وراثت باشد. وراثت نقش تعیین کننده در ایجاد فواصل بین دندانی می تواند داشته باشد که می توان بیش از 50 درصد از کسانی که دارای این عارضه می باشند، از وراثت باشد.

از دیگر موارد می توان به آسیب هایی که به فک و یا دندان ها در برخوردها و یا تصادفات ایجاد شده است نام برد. آسیب های فکی می تواند به صورت مادر زادی بودن و عدم خط تقارن بین دندان های بالا و پایین که یکی نبوده  ، باید با جراحی این نامنطبقی را درمان نمود.

 گاهی شکستگی فک نیز می تواند در عدم تقارن و یا فواصل بین دندانی را باعث شود که با روش های متفاوت از جمله ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان می توان آن را اصلاح نمود.

آیا برای ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان برای دندان های عقبی دهان نیز مناسب است؟

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان برای دندان های عقب نیز می تواند موثر باشد و تاثیر گذار است. لمینت به عنوان یک واسط و یک پوشش مناسب می تواند فواصل دندانی را در هر کجای دهان که باشد به خوبی درمان نماید و فواصل را از بین ببرد. فواصل ایجاد شده از هر نوعی که باشد لمینت دندان این امکان را دارد که آن ها را ترمیم کند.

دندان های عقبی دهان همانند دندان های جلویی می توانند از لمینت دندان استفاده کرده و به خوبی فواصل را  درمان نماید. این روش از ترمیم برای ترمیم فواصل دندان ها می تواند از بهترین روش ها باشد.

اگر چه با دیگر روش ها از قبیل کامپوزیت نیز می توان برای درمان این عارضه استفاده نمود ولی لمینت دندان زیبایی خاص و درخشندگی مهمی دارد که می تواند از نوع بهترین ها در این خصوص باشد.

ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان

کلام آخر

در انتهای این مقاله که موضوع ما ترمیم فاصله دندان با لمینت دندان بود، به این نتیجه رسیدیم که لمینت می تواند به عنوان بهترین روش برای پر کردن فواصل بین دندانی باشد. ترمیم این دندان ها اگر چه با ارتودنسی نیز امکان پذیر است ولی لمینت دندان می تواند به زیبایی و سفید بودن دندان ها به غیر از اصلاح فواصل، کمک خوبی نماید.

اطلاعات بیشتر
قیمت لمینت متحرک دندان در سال 1402 | لمینت متحرک دندان |ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button