آموزش جرمگیری دندان | راه جرمگیری پشت دندان چگونه است ؟ ژنیک

آموزش جرمگیری دندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش جرمگیری دندان

دندان های انسان ها به علت اینکه ماندگاری بیشتری داشته باشند، هر روز بعد از صرف غذا و یا خوردن نوشیدنی های گازدار و صنعتی باید حتماً مسواک زده شوند. 

عدم مسواک زدن می تواند لایه های سفید و یا زرد رنگی بر روی دندان های ما نقش ببندد و باعث از بین رفتن و خرابی دندان های ما گردد.

لایه ها و جرم هایی که در طولانی مدت بر روی دندان ها مانده است، می تواند اسیب جدی به دندان ها بزند و به علت این که جرم ها از مواد اسیدیته برخوردارند، می تواند باعث خوردگی و سوراخ شدن دندان ها گردد.

برای این که ما در سنین جوانی و یا میانسالی و یا حتی در کهنسالی دندان هایمان را از دست ندهیم، باید در حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشیم.

آموزش جرمگیری دندان و طریقه از بین بردن جرم های پشت دندانی چگونه است؟ آیا جرمگیری را در منزل انجام دهیم بهتر است یا این که این کار را در مطب و نزد دندانپزشک، کدام روش ماندگارتر و بهتر است؟

آموزش جرمگیری دندان به صورت گام به گام برای از بین بردن جرم هایی که روی هم انباشته شده است را می توان در منزل یاد گرفت و یا این که این کار را در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در غرب تهران انجام داد.

آموزش جرمگیری دندان

آموزش جرمگیری دندان در منزل

با استفاده از مواد طبیعی و یا با خمیر دندان هایی که از مواد سایشی ساخته شده اند که می تواند جرم دندان ها را بگیرند از این دو راه می توان به رفع جرم دندان ها اقدام نمود.

استفاده از نمک، بعد از مسواک با خمیر دندان می تواند محیط اسیدیته دهان را خنثی نموده و به علت خواص ساییدگی که دارد، می تواند به خودی خود در رفع جرم دندان ها کمک بسیار زیادی نماید.

توصیه می شود بعد از هر بار مسواک زدن مقداری نمک روی مسواک ریخته و بر روی سطح دندان و قسمت های داخلی دندان به خوبی و به مدت حداقل سه دقیقه روی آن ها بکشیم.

این عمل باعث می شود که تمامی جرم ها و یا مواد غذایی که بر سطح دندان و یا در لابه لای آن چسبیده اند، جدا شده و باعث براقی دندان ها شود.

همیشه این سوال برای افرادی که می خواهند دندان خود را در منزل جرمگیری کنند، وجود داشته است که آیا جرمگیری را در منزل انجام دهیم، بهتر است یا اینکه زیر نظر دندانپزشک و در مطب توسط پزشک مربوطه، کدام یک ماندگاری بیشتری دارد و کدام روش بهتر است.

جرمگیری در منزل را نمی توان به عنوان راه و روش اصولی دانست و شاید مقداری تفاوت در دندان ها ایجاد شود ولی لایه های مقاوم جرم گرفتگی به راحتی از سطح دندان ها حذف نمی شوند.

به هر حال ما لازم می دانیم موادی که به صورت طبیعی در منزل خود دارید و یا اینکه می خواهید از فروشگاه ها آن را تهیه کنید و نیاز است که این مواد را برای جرم گیری در منزل داشته باشد، خواهیم گفت.

آموزش جرمگیری دندان

از چه موادی در منزل می توانیم از آن برای آموزش جرمگیری دندان در منزل استفاده کنیم؟

ما در ادامه، موادی که برای آموزش جرمگیری دندان در منزل نیاز است را به صورت خلاصه وار خدمتتان ارائه خواهیم داد.

ترکیب جوش شیرین و آب به حدی که مخلوطی خمیری شکل شود و همانند شکل ظاهری خمیر دندان شود را می توان یکی از موادی دانست که با آغشته کردن مسواک به این مواد و مالیدن آن حداقل به مدت 2 تا 4 دقیقه به تمامی قسمت های دندان ها تاثیر گذار باشد.

اضافه کردن سرکه به میزان پنج قطره به این مخلوط نیز می تواند کمک کننده باشد و تاثیر جرمگیری را دو چندان نماید.

از دیگر موارد، می توان به استفاده از روغن های طبیعی نارگیل و یا روغن کنجد و یا روغن بادام که به مدت 5 الی 10 دقیقه این روغن را در دهان خود بجرخانید و قرقره کنید و بعد از این مدت آن را بیرون بریزید.

 با استفاده از خمیر دندان فلورایددار و سفید کننده جرم هایی که با چرخاندن روغن هایی که ذکر شد نرم شده اند به راحتی از سطح دنداها جدا می شوند و حدود هفتاد درصد از این جرم ها از بین خواهند رفت.

آموزش جرمگیری دندان

بهترین آموزش جرمگیری دندان

از بهترین روش هایی که ما برای عدم جرمگیری دندان هایمان می توانیم استفاده کنیم و در حقیقت نوعی آموزش جرمگیری دندان نیز می تواند باشد، در سه جمله خواهیم گفت.

اگر به این سه جمله حیاتی و کلیدی  و یا دستورالعمل ها عمل کاربردی نمایید، بی شک دچار جرمگرفتگی دندان و مشکلات پس از آن نخواهید شد.

1- پس از غذاخوردن خوب مسواک بزنید. منظور از مسواک خوب تمامی سطح دندان از جمله سطح بیرونی و سطح درونی دندان می باشد.

اگر بعد از 48 ساعت غذای باقی مانده بر روی دندان ها و یا موادی که در لابه لای دندان ها مانده است برطرف نشود، مطمئناً شما دچار جرمگرفتگی دندان خواهید شد.

2- بعد از هر بار مسواک که بعد ار هر وعده غذایی انجام می شود، دهان را با نمک نیز شستشو داده و دهان را از حالت اسیدیته به حالت باز در بیاورید.

3- از نخ دندان و برس بین دندانی و دهان شویه و روغن چرخاندن روغن ترجیحاً نارگیل و یا اگر در دسترس نبود روغن زیتون و وروغن کنجد در هر روز استفاده شود.

بی شک بعد از انجام این مواردی که گفته شد مطمن باشید هیچ وقت دندان شما دچار جرمگرفتگی نخواهد شد. اگر با آموزش جرمگیری دندان که حضورتان اعلام شد را رعایت کنید دندان هایی سالم خواهید داشت.

آموزش جرمگیری دندان

توصیه متخصص دندانپزشکی در خصوص جرمگیری دندان چیست؟

توصیه متخصص دندانپزشک به تمامی افرادی که دوست دارند آموزش جرمگیری دندان را ببینند و یا این که دوست دارند در منزل خود با استفاده از آموزش جرمگیری دندان، دندان های خود را رسوب زدائی کنند، این است که هرگز از وسایل جرمگیری تخصصی در منزل استفاده نکنید.

وسایل تخصصی جرمگیری در منزل فقط باید در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی و توسط متخصص دندانپزشکی انجام شود.

استفاده از این وسایل تخصص برای جرمگیری در منزل می تواند آسب جدی به لثه ها و یا تاج دندان و یا به پروتز های ثابت و ایمپلنت دندان  دائمی بزند و باعث ایجاد مشکلات جدی تر برای شما گردد.

اطلاعات بیشتر
اسید اچ دندانپزشکی چیست؟ اسید اچ در دندانپزشکی چه نقشی دارد؟ | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button