هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند در سال 1402 | دندانپزشکی ژنیک

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند در سال 1402 چقدر است؟

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند در سال 1402 را با توجه به نرخ مواد اولیه و دستمزد و تورم سالیانه در سال 1402 محاسبه می شود. اگر بخواهیم مقایسه ای در خصوص هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند در سال 1402 نسبت به سال قبل داشته باشیم، باید بگوییم که در این زمینه حداقل 50 درصد افزایش هزینه داشته ایم.

این هزینه ها بر اثر تورم و افزایش نرخ ارز خارجی می باشد که تاثیر زیادی در مواد اولیه برای ساخت روکش هایی که برای اصلاح طرح لبخند مورد نیاز دارد.

در ابتدا یک گریزی بزنیم به زیبایی لبخند و این حسی که از دندان ها شروع می شود و در نهایت کل چهره یک فرد از قبیل بینی و گونه ها و در نهایت چشم ها را در بر می گیرد.

مقدمه ای که می خواهیم در این خصوص شروع کنیم یک جمع بندی است در خصوص زیبایی که در چهره هر فرد با استفاده از چند عضو در صورت که نیاز به ترمیم و یا اصلاح دارد، می توان به آن اشاره نمود.

خیلی از افراد، برداشت درستی از اصلاح طرح لبخند ندارند و فقط فکر می کنند که داشتن چهره ای زیبا و لبخند زدن به تنهایی می تواند زیبایی دوچندان به آن ها بدهد. غافل از این که با نمایان شدن دندان های پوسیده و یا خراب و یک در میان و یا کج، تمام زیبایی های چهره ی یک فرد را فرو می ریزد.

شخصی که از زیبایی چهره برخوردار است، ولی دندان هایی زیبا ندارد، نمی تواند به راحتی بخندد و یا اگر این کار را انجام دهد، مجبور است دستش را جلوی دهانش بگیرد.

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند بر چه معیاری استوار است؟

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند را می توان بر اساس چند عوامل و یا روش تقسیم بندی کرد و از آن ها استفاده نمود.

یکی از معیارهای هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند، میزان مرتبی دندان های یک شخص می باشد. کسی که بیش از نیمی از دندان هایش کج است و نیاز به ارتودنسی دندان دارد، در ابتدا باید برای بدست آوردن لبخندی زیبا با مراجعه به متخصص ارتودنسی و اصلاح دندان های نامرتب خود، در اصلاح دندان خود گامی موثر بردارد.

از دیگر معیارهای هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند، می توان به خالی بودن دندان هایی که بر اثر پوسیدگی و یا خرابی، کشیده شده اند و جای آن ها خالی می باشد.

به خصوص اگر این دندان ها در قسمت جلوی دهان باشد که تاثیر زیادی در زیبایی چهره و اصلاح طرح لبخند یک فرد دارد. امروزه با روش های عالی و مطمئن می توان با استفاده از روش ایمپلنت دندان فوری اقدام به کاشت دندان طبیعی نمود.

با این روش می توان زیبایی های طرح لبخند از دست رفته را باز یافت و بتوان امیدوار بود به حداقل ها در خصوص اصلاح طرح لبخند رسید.

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند

هزینه ها و قیمت اصلاح طرح لبخند شامل چه مواردی می باشد؟

اگر از هزینه ها و قیمت اصلاح طرح لبخند بخواهیم بگوییم، باید اشاره ای کنیم به دستمزد متخصص زیبایی دندان از یک طرف و از طرف دیگر مواد اولیه ای که برای ساخت روکش هایی که برای این منظور باید ساخته شود، می تواند در هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند تاثیرگذار باشد.

اگر دندان ها به خدماتی چون ارتودنسی دندان و خدماتی دیگر از قبیل کوتاه و یا بلند کردن فک نیاز باشد، می تواند این موارد نیز در قیمت های اصلاحی در طرح لبخند موثر باشد.

یکی دیگر از مواردی که در اصلاح طرح لبخند تاثیرگذاری زیادی دارد، استفاده از لمینت های دندان از قبیل لمینت سرامیکی و یا استفاده از رزین کامپوزیت دندان می باشد.

در بعضی مواقع استفاده از روش هایی همچون بلیچینگ دندان و روش های دیگر سفیدکردن دندان ها می تواند در قیمت تمام شده در اصلاح طرح لبخند موثر واقع شود. 

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند

بهترین روش برای بهبود اصلاح طرح لبخند چیست؟

بهترین روش بهبود اصلاح طرح لبخند برای هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و نمی توان میزانی برای هر شخص قائل شد. به عنوان مثال برای اصلاح طرح لبخند شخصی که نیاز به ارتودنسی دارد نسبت به کسی که نیاز به لمینت دندان دارد، هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند آن ها متفاوت خواهد بود.

یا برای کسی که در دندان های جلوی خود، قیمت کاشت دندان جلو فک پایین و یا فک بالا بپردازد، با کسی که نیاز به جراحی فک کوتاه یا فک بلند دارد خیلی تفاوت قیمتی وجود دارد.

پس برای بهبود اصلاح طرح لبخند باید در وضعیتی که بیمار به آن دچار است، از قبیل ترمیم و یا بازسازی دندان و یا به همریختگی دندان ها را اصلاح نمود.

کمترین هزینه برای اصلاح طرح لبخند چیست؟

کمترین هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند مربوط می شود به بلیچینگ دندان یا سفید کردن آن که در بین دیگر روش ها از ارزان ترین روش ها محسوب می شود.

البته این روش وقتی کارساز است که از لحاظ ظاهری، دندان ها نیاز به ارتودنسی و یا لمینت و یا تقارن فک و تقارن در دندان ها نباشد و بحث مربوط باشد به تیرگی دندان ها که با روش بلیچینگ دندان رفع خواهد شد.

بلیچینگ دندان می تواند وضع ظاهری دندان ها را از تیرگی و زرد بودن نجات دهد و دندان ها را سفید و شفاف نماید و در ایجاد و اصلاح طرح لبخند موثر واقع شود.

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند

جمع بندی و نکات پایانی

ما در این مقاله که مربوط می شد به هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند ، گفتیم که قیمت ها در سال 1402 نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته و این به خاطر بالا رفتن تورم و همچنین گران شدن هزینه مواد اولیه به همراه دستمزد پزشکان ترمیم زیبایی دندان می باشد.

البته این را هم نباید فراموش کنیم که هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند به عوامل چون نامرتبی دندان ها و یا نیاز به ایمپلنت دندان باشد یا نه و در پاره ای اوقات نیاز به جراحی فک و صورت و یا جراحی اختلالات دهان و دندان و فک داشته باشد، قیمت ها متغیر و متفاوت خواهد بود.

بلیچینگ دندان در ایجاد طرح لبخند زیبا نیز یکی از روش هایی است که می توان از لحاظ قیمتی به آن اشاره نمود و به نظر می رسد با بقیه روش های طرح لبخند از قیمت مناسب تری برخوردار است.

اطلاعات بیشتر
بلیچینگ دندان در دوران بارداری | مضرات بلیچینگ دندان در دوران بارداری | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button