مدت زمان نصب لمینت دندان چقدر طول می کشد؟ کلینیک تخصصی ژنیک

نصب لمینت دندان به چقدر زمان نیاز دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مدت زمان نصب لمینت دندان

مدت زمان نصب لمینت دندان چقدر است؟ این اولین سوالی است که تمامی کسانی که می خواهند از خدمات لمینت دندان استفاده کنند، از دندانپزشک خود می پرسند. انجام مدت زمان نصب لمینت دندان، برای استفاده کننده خیلی مهم است.

کسانی که برای لمینت دندان مراجعه می کنند، مدت زمان نصب لمینت دندان را یکی از مهمترین مراحل لمینت گذاری می دانند و می خواهند هر چه زودتر این کار انجام شود.

البته این را هم نباید فراموش کنیم که مدت زمان نصب لمینت دندان به متغیرهایی بستگی دارد که مدت زمان انجام لمینت دندان را تعیین می کند.

ولی به طور کلی اگر مشکل خاصی در چیدمان و مرتبی دندان ها وجود نداشته باشد، از زمان مراجعه به دندانپزشک و مرکز دندانپزشکی معتبر  و طی کردن مراحل معاینه و قالب گیری و ساخت، مدت زمان نصب لمینت دندان ده الی پانزده روز بیشتر زمان لازم ندارد.

مدت زمان نصب لمینت دندان

چه مواردی مدت زمان نصب لمینت دندان را به تاخیر می اندازد؟

از جمله مواردی که مدت زمان نصب لمینت دندان را به تاخیر می اندازد، می تواند نامرتبی دندان ها باشد. پزسک معالج برای برگرداندن دندان ها به مثل روز اول ناچار است که شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد و یا اینکه اگر خودش اگر در این خصوص تخصص داشته باشد، دندان های شما را در ابتدا ارتودنسی می نماید.

ارتودنسی دندان یکی از روش های مطمئن و خوبی است که می تواند به سرعت دندان ها را مرتب و سر جای خودش ثابت کند. این روش از بهترین روش ها است که زود به نتیجه می رسد. دندان هایی را که می خواهیم لمینت گذاری نماییم، در ابندا لازمه آن صاف و مرتب بودن آن است.

بعد از ارتودنسی دندان که ممکن است از شش ماه تا یک سال و نیم و یا حتی تا دو سال نیز به طول بیانجامد و بعد از رفع نامرتبی ها، می توان مراحل لمینت گذاری دندان ها را آغاز نمود.

قالب گیری دندان برای ساخت لمینت دندان چقدر طول می کشد و چقدر زمان نیاز دارد؟

برای اینکه لمینت گذاری به صورت اصولی و درست و به اندازه انجام شود، در ابتدا لازم است که از دندان های تراش داده شده بیمار، قالب گیری انجام شود تا سایز مورد نظر معلوم شود. این سایز و اندازه می تواند خیلی زیاد مهم و اساسی باشد.

زیرا لمینت دندان را بر اساس این سایزها ساخته می شوند و بر روی دندان ها نصب می گردند. مدت زمان نصب لمینت دندان بستگی به قالب گیری درست و صحیح می باشد.

دندان هایی که به درستی و بدون هیچ گونه خطایی قالب گیری شوند، مطمئناً اندازه لمینت ها نیز با سایز دندان های بیمار همخوانی خواهند داشت و با هیچ گونه مشکلی می توان این گونه لمینت ها را در دهان بیمار و بر روی دندان های وی نصب نمود.

مدت زمان نصب لمینت دندان

آیا نوع لمینت دندان در زمان نصب آن تاثیر دارد؟

یکی از سوالات رایج مشتریان این است که نوع لمینت دندان در زمان نصب تاثیر دارد؟ و آیا زمان را تغییر می دهد؟ به این عزیزان باید بگوییم که زمان ساخت هر کدام از انواع لمینت ها یکسان می باشد و فرقی در زمان تحویل و یا نصب بر روی دندان های مشتریان ندارد.

در کدام مرحله از لمینت دندان زمانی بیشتر صرف می شود؟

برای لمینت گذاری، مراحل مختلفی را باید پشت سر گذاشت که هر کدام از این مراحل زمانی را به خود اختصاص می دهد. به مجموع این زمان ها که صرف می شود مدت زمان نصب لمینت دندان می گویند.

این فرآیند از زمانی آغاز می شود که بیمار نزد دندانپزشک متخصص رفته و در مرحله اول با بررسی اولیه که انجام می شود اگر نامرتبی در دندان ها نباشد، پزشک شروع به تراش مینای دندان وی می نماید.

شاد بتوان گفت که مرحله تراش یکی از مراحلی باشد که زمان بیشتری را در مدت زمان نصب لمینت دندان به خود اختصاص می دهد.

در این مرحله تک تک دندان ها باید تراش داده شوند و مینای دندان لایه برداری شود تا روکش لمینت بتواند بر روی دندان جاسازی گردد.

در مرحله دوم که زمان ساخت روکش لمینت می باشد، دومین مرحله از نظر زمانی می باشد که بعد از قالب گیری، کار ساخت لمینت در لابراتوار انجام می شود.

مدت زمان نصب لمینت دندان در این مرحله در حدود یک هفته ای وقت لازم است که بر اساس قالب گیری که از دندان های بیمار انجام شده است، نسبت به ساخت و آماده سازی وقت صرف شود.

بعد از زمانی که برای ساخت لمینت دندان در لابراتوار صرف می شود، نوبت به مرحله قالب گیری می رسد که از نظر زمانی در رده سوم قرار دارد.

در این مرحله با استفاده از مواد سیلیکونی آماده شده اقدام به قالب گیری از دندان های تراش خورده می گردد. در این مرحله که در رده سوم از نظر زمانی وقت لازم است، می توان به درستی و با دقت بالا از دندان ها قالب گیری نمود.

در ادامه و در مرحله چهارم و آخر نوبت می رسد به نصب لمینت دندان بر روی دندان ها که از نظر زمان نصب لمینت دندان در آخر و در مرحله چهارم قرار دارد و زمانی اندک نیاز است تا روکش های لمینتی بر روی دندان ها نصب گردند.

مدت زمان نصب لمینت دندان

آیا انتخاب رنگ لمینت دندان در مدت زمان نصب لمینت دندان تاثیر دارد؟

یکی از مراحل حساس و قابل توجه در لمینت گذاری انتخاب رنگ لمینت دندان است که می تواند تاثیر در مدت زمان نصب لمینت دندان داشته باشد. انتخاب رنگ باید بر اساس پوست ظاهری چهره و یا رنگ چشم آن فرد همخوانی داشته باشد.

دقت در انتخاب رنگ لمینت می تواند در زیبایی لمینت و چهره فرد تاثیر زیادی داشته باشد و در این مرحله می توان با کمک دندانپزشک و همفکری با ایشان از بهترین رنگ برای لمینت دندان استفاده نمود.

این موضوع خود می تواند صرف وقت و زمان انتخاب را مقداری افزایش دهد. این زمان آنقدری نیست که بتوان در فرآیند مراحل لمینت گذاری قرار داد و به عنوان یک مرحله حساب نمود.

مدت زمان نصب لمینت دندان

آیا رنگ لمینت دندان را باید همرنگ با دندان هایی که کاشته شده اند انتخاب نمود؟

خیلی از افراد به علت استفاده از ایمپلنت دندان دائمی در دهان خود به علت این که قبلاً تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند، استفاده می کنند.

باید رنگ دندان هایی که به عنوان ایمپلنت دندان ثابت در دهان داریم و حتماً دندانپزشک نیز این مورد را به یاد خواهد داشت، همخوانی از نظر رنگ باید بین رنگ ایمپلنت دندان با لمینت در نظر گرفته شود.

اطلاعات بیشتر
مسکن قوی دندان درد در منزل | درمان 3 سوته دندان درد | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button