تاثیر ارتودنسی بر روی بینی | تغییر وضعیت بینی با ارتودنسی؟ ژنیک

ارتودنسی دندان چه تاثیری بر بینی دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تاثیر ارتودنسی بر روی بینی چیست؟

تاثیر ارتودنسی بر روی بینی می تواند شکل و ظاهر و جایگاه بینی را  تغییر دهد. ارتودنسی دندان به علت اینکه شکل ظاهری لب ها را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند بینی را از حالت اولیه و آن تصوری که ما همیشه از بینی خود داشتیم، تغییر داده و ظاهری بهتر و مناسب تری به بینی بدهد.

همیشه کسانی که برای ارتودنسی دندان خود اقدام می کنند، می خواهند که تغییراتی نیز در بینی خود بدهند و نمی دانند که ابتدا ارتودنسی را انجام دهند و یا این که عمل بینی را انجام دهند. برای دریافت این پاسخ باید حتماً با پزشکان زیبایی بینی و در ادامه با متخصصین ارتودنسی صحبت و مشورت گرفته شود.

ارتودنسی دندان به علت این که مقداری لب را به بالا می برد و به تبع آن، بینی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و به سمت بالا هدایت می کند. این مورد برای کسانی که از افتادگی نوک بینی خود رنج می برند می تواند کمی بهبودی حاصل شود و بینی به سمت بالا هدایت گردد.

تاثیر ارتودنسی بر روی بینی

تغییر وضعیت بینی با ارتودنسی چگونه شکل می گیرد؟ 

وقتی که ارتودنسی انجام می شود، تمامی اجزاء و تک تک دندان هایی که به صورت نامرتب هستند و کجی مشخصی دارند به حالت نرمال و اولیه بازمی گردند و جایگاه خاص خود را پیدا می کنند.

وقتی دندان ها به جای خود برگشتند فک نیز این تغییرات را حس می کند و جابه جایی ها در فک نیز به میزان کم تاثیر دارد و وقتی فک تغییر کند بینی نیز حرکتی متناسب با لب بالایی و فک بالایی خواهد داشت و تغییر حالت و وضعیت می دهد و تاثیر ارتودنسی بر روی بینی قابل مشاهده است.

 ارتودنسی کنیم یا بینی خود را عمل کنیم، اولویت با کدام است؟

این سوال بی شمار خیلی از جوانان و پسران و بیشتر دختران جوان است که می پرسند، اول بینی خود را عمل کنیم و یا این که ارتودنسی کنیم و یا هر دو را با هم انجام دهیم؟ و یا این که اگر اول بینی را عمل کنیم بعداً تاثیر ارتودنسی بر روی بینی مشکل زا نخواهد بود؟

کارشناسان و متخصصان گوش و حلق و بینی معتقدند که در ابتدا باید نسبت به ارتودنسی اقدام نمود و دندان ها و جایگاه فک تغییر کند و به ثبات نسبی خود برسد و بعداً کسانی که نیاز است، اقدام به عمل بینی نمایند.

دلیل این کار هم این است که در ابتدا باید جایگاه و زیربنای هر چیزی ثابت و درست شود که در این جا بحث ما دهان و فک و دندان  است، و بعداً بینی که بر روی این اعضاء به نوعی سوار است باید فک در ناحیه صحیح و درست خود قرار بگیرد، و بعداً اقدام به عمل زیبایی بینی گردد.

ارنودنسی بر چهره افراد چقدر تاثیر دارد و آیا تغییری می توان شاهد بود؟

تاثیر ارتودنسی بر روی بینی و چهره افراد خیلی مشهود و قابل رویت می باشد. ارتودنسی دندان را نه تنها بر روی لب ها شاهد خواهیم بود، حتی تاثیر ارتودنسی بر روی بینی نیز تاثیر گذار است و می توان تغییرات را به عینه شاهد بود.

تاثیر ارتودنسی بر روی بینی

با استفاده از ارتودنسی دندان که می تواند زیبایی و جلوه خاص و نظم و ترتیبی که به دندان ها داده است، چهره افراد را زیباتر از قبل و قسمت هایی از گونه ها که بر اثر کج شدن دندان ها فرو رفتگی در آن ها ایجاد شده بود، به حالت صاف و یکنواخت درآورد.

 

اطلاعات بیشتر
ارتودنسی چیست؟ | انواع روش ارتودنسی | بهترین سن برای ارتودنسی | کلینیک ژنیک

آیا ارتودنسی فرم لب ها را تغییر می دهد؟

این سوالی است که خیلی ها پرسیده اند و در جواب این عزیزان باید بگوییم که ارتودنسی به خودی خود چیزی را تغییر نمی دهد، بلکه با تغییرات و اصلاحاتی که با استفاده از ابزار ارتودنسی انجام می گیرد به  بازگشت ظاهری دندان ها به روال اولیه و قبل خود کمک کرده و باعث تغییرات خوب و منظم اولیه دندان ها و لب ها و گونه ها می شود.

آیا ارتودنسی بر فرم فک ها تاثیر گذار است و می تواند باعث تغییرات فک گردد؟

سوال دیگری که ذهن خیلی ها را درگیر خود کرده است این است که آیا با استفاده از ارتودنسی دندان می توان شاهد تغییرات و بهبود وضعیت فک ها باشیم؟ در جواب باید گفت که شاید یک مقداری شاهد تغییر به علت تغییر در دندان ها را شاهد باشیم ولی آنقدری نیست که ما شاهد تغییرات اساسی در فک باشیم.

اگر با استفاده از ارتودنسی دندان قرار بود فک نیز تغییر کند پس چه نیاز به جراح فک و دهان بود. پس نتیجه می گیریم که تاثیر ارتودنسی بر روی بینی را شاهد خواهیم بود آن هم در حد کم ولی برای تغییرات در فک حتماً نیاز به جراحی فک می باشد.

تاثیر ارتودنسی بر روی بینی

تکلیف دندان های افتاده و یا خراب که کشیده شده اند بعد از ارتودنسی چه می شود؟

تکلیف دندان هایی که افتاده است و یا کشیده شده است، بعد از این که دوره ارتودنسی به پایان رسید چه می شود و آیا باید به حال خود رها شوند و یا این که از طریق ایمپلنت دندان بعد از ارتودنسی این دندان ها کاشته شوند و ارتودنسی به تکامل کامل خود برسد.

کاشت دندان بعد از اتمام ارتودنسی دندان می توان تاثیر بر روی کل دهان و حتی تاثیر ارتودنسی بر روی بینی را نیز شاهد خواهیم بود. پس بعد از ارتودنسی دندان می توان نسبت به کاشت دندان های افتاده اقدام موثر نمود تا فرایند ارتودنسی کامل گردد.

چه مدت بعد از عمل ارتودنسی دندان می توان عمل بینی انجام داد؟

بعد ا اینکه ارتودنسی دندان ها انجام شد باید یک فاصله بازیابی و ریکاوری به بدن و دهان و دندان و به طور کلی به صورت داد و بعداً اقدام به عمل بینی نمود. این مدت زمان معمولاً در فاصله شش ماهه می تواند مدت زمان خوبی باشد و شش ماه بعد از ارتودنسی می توان اقدام به عمل زیبایی و یا ترمیمی بینی کرد.

تاثیر ارتودنسی بر روی بینی

جمع بندی

در ابتدای این مقاله گفتیم که تاثیر ارتودنسی بر روی بینی چقدر می تواند اثر گذار باشد و می تواند به میزان مناسبی در بهبودی وضعیت بینی کمک کننده باشد ولی برای از بین بردن کجی و یا پلیپ و شکستگی بینی حتماً باید اقدام به عمل جراحی بینی نمود.

 

اطلاعات بیشتر
بهترین متخصص ارتودنسی در تهران کیست؟ | کلینیک دندانپزشکی ژنیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button