مراحل عصب کشی دندان کدام است؟ کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک

مراحل عصب کشی دندان در بهترین مرکز دندانپزشکی

مراحل عصب کشی دندان در معروفترین مرکز تخصصی دندانپزشکی در تهران با استفاده از متخصصین این رشته انجام می شود. دندان های آسیب دیده و خراب و آن دسته از دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند باید در مراحلی اقدام به ترمیم آن ها نمود. این مراحل بعد از مراجعه به دندانپزشک مشخص خواهد شد.

در ابتدا باید برای درمان دندان های آسیب دیده نزد دندانپزشک متخصص در رشته عصب کشی مراجعه نماییم. دندانپزشک با بررسی اولیه و بعد از انداختن عکس از دندان تصمصم به عصب کشی و یا ترمیم از راه دیگر خواهد نمود.

معمولاٌ دندان هایی که درد زیاد دارند، عفونت قسمت پالپ دندان باعث این درد شده و نیاز است که مراحل عصب کشی در این دندان ها انجام شود. اصولاً شروع درمان این گونه دندان ها با تصویری از ریشه و پالپ آن آغاز می شود.

در ادامه و بعد از عکس، پزشک با استفاده از مواد بی حس کننده اقدام به تزریق این مواد به قسمت زیر ریشه و اطراف دندان می نماید.

در ادامه با مته دندانپزشک و یا دلر دندانپزشکی اقدام به سوراخ نمودن قسمتی از تاج دندان برای دسترسی به داخل دندان و قسمت های پالپ دندان خواهد کرد. این قسمت از دندان اگر دچار عفونت شده باشد، علت اصلی درد در دندان می باشد.

دندانپزشک با استفاده از ابزارهای دندانپزشکی اقدام به از بین بردن پالپ آسیب دیده و عفونی دندان می کند و عفونت موجود را تخلیه و پاکسازی و داخل دندان را به خوبی شستشو می دهد.

پر کردن دندانی که عفونت آن تخلیه شده از دیکر مراحلی است که پزشک با استفاده از مواد مخصوص اقدام به پر کردن جای پالپ تخلیه شده می نماید.

بعد از پر کردن جای پالپ اقدام به بستن روی تاج می باشد که پزشک بعد از مطمئن شدن از عدم درد در دندان عصب کشی شده اقدام به این کار می کند که این کار انتهای مراحل عصب کشی دندان می باشد.

مراحل عصب کشی دندان

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر می کنند؟

یکی از مراحل عصب کشی دندان پر کردن دندان است که معمولاً پزشکان بعد از عصب کشی این کار را نمی کنند و وقتی عصب کشی به اتمام رسید با و داخل پالپ پر کردید تاج دندان را با مواد موقتی بسته و بعد از دو روز اقدام به پر کردن و بستن تاحج دندان می نمایند.

البته بعضی از پزشکان کار عصب کشی و پر کردن و بستن تاج دندان را در یک روز و در یک مرحله انجام می دهند و هیچ منعی در این زمینه نیست.

ولی بعضی دیگر از دندانپزشکان برای اطمینان از عصب کشی دو تا سه روزی را برای ارزیابی و عدم وجود درد در دندان فاصله می اندازند که اگر بیمار درد ممتدی داشت بتوان دوباره دندان را مورد بازدید و معاینه قرار داد.

اگر بیمار بعد از دو تا سه روز دردی در دندان آسیب دیده خود نداشت دندانپزشک اقدام به تکمیل درمان خود خواهد گرفت و تاج دندان را به صورت دائمی پر و شکل دهی خواهد کرد.

مراحل عصب کشی دندان

هزینه عصب کشی دندان چرا افزایش است؟

بر اساس مراحل عصب کشی دندان هزینه های این مراحل نیز رو به افزایش نهاده است. منظور از افزایش مراحل عصب کشی دندان از ابتدای شروع و زمانی که برای گرفتن عکس از دندان و انتهایی ترین مرحله که پر کردن دندان و پایان مرحله عصب کشی دندان است.

تمامی این مراحل به یک متغیرهایی وابسته است که می تواند در قیمت تمام شده عصب کشی دندان تاثیر بگذارد.

در مرحله اول که عکس از دندان بیمار گرفته می شود این خود دارای هزینه ای است که بر اساس قیمت های نجومی دستگاه های دیجیتال دندانپزشکی و هزینه های تعمیر و نگهداری و یا هزینه های برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری است، که شامل این دستگاه های نصویر برداری می شود.

این هزینه های هر ساله رو به افزایش است و می تواند بر هزینه عصب کشی دندان تاثیر بگذارد و آن را افزایش دهد. در مرحله بعد از تصویر برداری مرحله دوماست که پشزک با استفاده از ابزارهای خاص دندانپزشکی مثل دلر دندانپزشکی اقدام به سوراخ بر روی دندان فرد بیمار می نماید.

این ابزار نیز یکی از وسایل گران در دندانپزشکی محسوب می شود و می تواند در هزینه ها سربار زیادی ایجاد نماید. در محله بعد مربوط می شود به مواد اولیه ی پر کننده دندان ها که تمامی این مواد وارداتی و هر روزه قیمت این مواد بر اساس نرخ روز قیمت ارز خارجی قابل تغییر است و میتواند بر قیمت عصب کشی دندان تاثیر مستقیم بگذارد.

در مرحله آخر دستمزد دندانپزشک است که از آخرین مراحل عصب کشی دندان می باشد نیز بر اساس تورم ساله رو به صعودی و افزایش می باشد و بیشترین تاثیر را در قیمت تمام شده هزینه های عصیب کشی می گذارد.

مراحل عصب کشی دندان

قیمت عصب کشی دندان در سال 1402 چقدر است؟

قیمت عصب کشی دندان در سال 1402 و طی کردن مراحل عصب کشی دندان دارای هزینه ای می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

هزینه و مراحل عصب کشی دندان در سال 1402 بر اساس مراحل عصب کشی دندان می تواند متغیر باشد. از جمله این متغیرها می توان به تعداد کانال های ریشه دندان آسیب دیده اشاره نمود. تعداد کانال آسیب دیه هر چه در یک دندان بیشتر باشد هزینه عصب کشی بیشتر خواهد شد.

میزان دسترسی به دندان هر چه سخت تر باشد هزینه عصب کشی را بالا خواهد برد و زمان عصب کشی هر چه طولانی تر باشد مشخصاً در میزان پرداختی برای عصب کشی تاثیر گذار است و می تواند آن هزینه را بالا ببرد.

با جمیع جهاتی که عنوان شده و با تورم سالیانه ای که همیشه صعودی بوده و بر عصب کشی دندان نیز تاثیر مسثقیم می گذارد می توان گفت که عصب کشی دندان برای یک کانال از دو میلیون تومان شروع و برای یک دندان سه کاناله تا مبلغ سه میلیون و هشتصد هزار تومان می تواند در سال 1402 هزینه در بر داشته باشد.

مراحل عصب کشی دندان

چه زمانی نیاز به نصب روکش بر روی دندان عصب کشی می باشد و این کار کدام یک از مراحل عصب کشی دندان است؟

زمانی که دندانی عصب کشی می شود و آن دندان اگر با تخریب زیادی روبرو باشد و قسمت ای زیادی از آن پوسیده شده باشد، در این جا نیاز است که آن  قسمت های خرابی تراشیده و بعد از مراحل عصب کشی دندان از روکش دندان استفاده می شود.

روکش های دندان که در انواع مختلف ساخته می شوند بر اساس نیاز و انتخاب بیمار و با تشخیص دندانپزشک بر روی دندان نصب می گردد و نصب روکش از آخرین مراحل عصب کشی دندان محسوب می شود.

اگر میزان تخریب دندان به حدی باشد که ریشه را نیز درگیر کرده باشد دیگر برای آن دندان کاری نمی توان کرد و نهایتاً باید آن دندان کشیده و از دهان خارج گردد.

دندانپزشکان فکر خوبی برای جای خالی دندان های کشیده شده کرده اند و با ایمپلنت دندان فوری می توان جالی این گونه دندان ها را پر کرد.

مرکز ایمپلنت دندان در شهرک غرب تهران از جمله مراکزی است که می توان کمترین قیمت ایمپلنت دندان در شهرک غرب تهران را از آنجا استعلام گرفت و اقدام به کاشت دندان ارزان قیمت در غرب تهران نمود.

کافیست با مراجعه به سایت ما و از طریق قسمت تماس با ما با شماره های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما آخرین قیمت ایمپلنت دندان و یا قیمت های دیگر خدمات ما را در اختیار شما بگذارند.

علت کج درآمدن دندان کودکان چیست؟ | کلینیک دندانپزشکی ژنیک