جرم گیری دندان در منزل | 5 روش جرم گیری دندان در منزل | ژنیک

روش جرم گیری دندان در منزل چگونه است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روش جرم گیری دندان در منزل را چگونه انجام دهیم؟

روش جرم گیری دندان در منزل با استفاده از مواد طبیعی که در دسترس است و یا این که در منزل داریم و یا اینکه می توانیم از نزدیکترین مرکز خرید در محل خود تهیه نماییم، می تواند کمک خوبی در تمیز کردن دندان ها به ما بنماید.

از موادی که از آن ها برای جرم گیری در منزل استفاده نماییم می توان به جوش شیرین، آبلیمو، سرکه، پوست پرتقال، نمک دریا، روغن کنجد، زیتون، آفتابگردان و نارگیل را نام برد این مواد به خودی خود می توانند بر جرم دندان ها تاثیر بگذارند و آن ها را از بین ببرند.

راه پیشگیری و قبل از این که دندان های ما دچار جرم بشود مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی می باشد.

اگر ما مسواک زدن را رعایت کنیم حتی بعد از خوردن میان وعده و صرف چای و یا تنقلات و شیرینی ها ، هرگز دچار رسوب بر روی دندان های خود نخواهیم شد و کارمان به درمان های خانگی و روش جرم گیری دندان در منزل و یا به روش پیشرفته تر یعنی مراجعه به مراکز دندانپزشکی تخصصی و جرم گیری دندان نخواهیم کشید.

روش جرم گیری دندان در منزل | از بین بردن جرم دندان در منزل - ژنیک

چه کنیم تا دندان مان جرم نگیرد؟

ساده ترین کاری و تنهاترین راهی که ما باید انجام دهیم و نباید آن را پشت گوش انداخت و فراموش کنیم.

  روش جرم گیری دندان در منزل ، استفاده از مسواک و خمیر دندان بعد از صرف هر وعده غذایی و میان وعده ها مخصوصاً بعد از صرف خوردنی ها و نوشیدنی های شیرین است.

اگر ما همین جمله چند کلمه ای را آویزه گوشمان کنیم دیگر نیازی به روش جرم گیری دندان در منزل و یا به روش دیگر مثل مراجعه به دنداپزشکی نخواهیم داشت. از انجام هزینه های گزاف و زیاد جلوگیری خواهد شد و وقت مان نیز به هدر نمی رود.

مخلوط جوش شیرین با آب و یا سرکه

از دیگر روش جرم گیری دندان در منزل که می توانیم برای جرم زدایی از دندان ها استفاده کنیم و معمولاً در دسترس ما می باشد، می توان به مخلوط جوش شیرین با آب و یا با سرکه را نام برد.

این مایع که پاک کننده قوی محسوب می شود با استفاده از مسواک و آغشته کردن به این مایع و کشیدن آن بر روی دندان ها به مدت دو تا سه دقیقه می توانیم نتایج شگفت آوری در این زمینه را مشاهده کنیم این روش از مبتدی ترین روش جرم گیری در منزل می باشد.

استفاده از پوست پرتقال برای جرم زدایی از دندان

 دیگر روش جرم گیری دندان در منزل و رسوب زدایی از دندان ها استفاده از پوست پرتقال برای این کار است قسمت داخلی پوست پرتقال خاصیت تمیز کنندگی خوبی دارد و می تواند جرم روی دندان ها را بردارد.

اگر بتوانیم با قسمت داخلی پوست پرتقال و آب ماده خمیری شکلی درست کنیم و آن را بر روی دندان خود بمالیم این مخلوط به علت داشتن ویتامین C خواص پاک کنندگی دو چندانی خواهد داشت.

روش جرم گیری دندان در منزل | از بین بردن جرم دندان در منزل - ژنیک

استفاده از روغن کنجد، زیتون و آفتابگردان برای رسوب زدایی از دندان

با مالیدن روغن های  گیاهی به دندان از جمله روغن کنجد، زیتون، نارگیل یا آفتابگردان بر روی دندان ها می توان به طور قطع به یقین گفت که این روغن ها به علت داشتن اسید آمینه و ضد التهابی و ضد میکروبی که دارند می تواند جرم های دندانی را از بین ببرند.

مخلوط جوش شیرین و نمک دریا و آب

از دیگر موادی که تاثیر زیادی در از بین بردن جرم دندان ها دارند مخلوط یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و دو قاشق غذا خوری نمک دریا در یک لیتر آب می باشد.

با قرقره کردن این مایع در دهان و استفاده همزمان از مسواک و کشیدن بر روی دندان ها می توانیم مقدار زیادی از جرم های دندان را از بین ببریم و می توان گفت یکی از بهترین و موفق ترین روش جرم گیری دندان در منزل محسوب می شود.

ترکیب آلوئه ورا  با گلیسیرین گیاهی

یکی دیگر از موادی که تاثیر در جرم زدائی و روش جرم گیری دندان در منزل دارد، می توان این کار را انجام داد، استفاده از ترکیب یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با دو قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین گیاهی و استفاده از نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین که اضافه کردن جوش شیرین تاثیر رسوب زدائی را بیشتر می کند.

اگر جوش شیرین در دسترس نبود ترکیب آلوئه ورا و گلسیرین گیاهی نیز می تواند تاثیر خوب و روشی مناسب برای جرم زادئی در منزل محسوب شود.

روش جرم گیری دندان در منزل | از بین بردن جرم دندان در منزل - ژنیک

استفاده از پوست موز و سیب

از دیگر مواد قابل ضد عفونی کننده و پاک کننده دندان ها و روش جرم گیری دندان در منزل می توان به پوست موز که با مالیدن بر روی دندان ها به مدت چهار تا پنج دقیقه می توان اثر آن را به وضوح مشاهده کرد.

پوست موز خاصیت ضد عفونی کننده و رسوب زدایی خوبی بر روی دندان ها دارد و می توان در منزل از خمیر پوست موز و ماساژ دادن آن بر روی دندان و ماسک کردن این مواد بر روی دندان از خاصیت جرم زدایی آن بهره برد.

از میوه سیب به صورت گاز زدن می توان به پاک کردن دندان ها کمک نمود. وقتی دندان ها با فشار حداکثری که برای کندن سیب به کار می برد، جرم ها نیز با موادی که در ترکیب سیب وجود دارد، در ابتدا حل شده و با فشاری که برای کندن و له کردن سیب به کار برده می شود باعث از بین رفتن جرم ها می گردد.

هیدروژن پراکسید همراه با آب

مخلوط هیدروژن پراکسید با آب به نسبت پنج قاشق غذا خوری در یک لیتر آب می توان مایعی غلیظ درست کرد و با چرخاندن در دهان و استفاده از مسواک برای مالیدن این مواد به تمام نقاط دندان ها به مدت پنج دقیقه که کی تواند روش جرم گیری دندان در منزل باشد و به جرم گیری دندان ها کمک کند.

در پایان لازم است در زمینه جرم گیری دندان ها یادآور شویم که تا می توانیم مسواک زدن را از یاد نبریم و بعد از هر وعده غذایی و یا بهتر بگوییم بعد از مصرف هر نوع خوراکی و یا آشامیدنی خصوصاً اگر شیرین باشد حتماً مسواک بزنیم تا دندان ها دچار جرم نشوند.

اگر به هر دلیلی نتوانستیم مسواک بزنیم حال به خاطر فراموشی و یا هر دلیل دیگر توصیه ما مراجعه به کلینیک های تخصصی دندانپزشکی معتبر برای جرم زادیی است.

اگر تمایل داشتید جرم گیری دندان در منزل را انجام دهید می توانید به مواردی که در این مقاله به آن پرداختیم عمل نمایید امیدواریم این مقاله کمکی هر چند کوچک برای استفاده به شما عزیزان کرده باشد.

اطلاعات بیشتر
مزایای جرم گیری دندان | تاثیر جرم گیری بر دندان ها | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button