دندانپزشکی زیبایی چیست؟ انواع خدمات دندانپزشکی | کلینیک ژنیک

دندانپزشکی زیبایی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دندانپزشکی زیبایی و انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی کدامند؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ و چه کارایی و کاربردی در دندانپزشکی دارد؟ آیا به کلینیک دندانپزشکی زیبایی نیاز مبرم است؟ و چه کسانی به دندانپزشکی زیبایی مراجعه می کنند؟ و آیا این رشته از دندانپزشکی جنبه درمانی دارد؟ و یا اینکه فقط زیبایی و لبخند زیبا را به ارمغان می آورد و جنبه فانتزی دارد. ما قصد داریم در این مقاله به تمامی این سوالات به صورت مشروح در ذیل پاسخ دهیم.

اصولاً با گذشت زمان و پیدایش علوم جدید و پیشرفت انسان در تمامی زمینه ها از جمله پیشرفت و نوآوری در زمینه دندانپزشکی، علمی در این زمینه بوجود آمد که به علم دندانپزشکی زیبایی معروف شد.

در این رشته بیشتر اشخاصی که می خواهند صورت و ظاهری پسندیده و زیبا داشته باشند با مراجعه به داندانپزشکان زیبایی و درخواست اصلاح و سفید کردن و مرتب کردن دندان های خود را دارند و ظاهر و به اصطلاح طرح لبخندی زیبا داشته باشند.

در این میان اشخاصی هستند که جدا از بحث زیبایی دندان خود نسبت به اصلاح و ترمیم و ترتیب دندان های خود نه از منظر زیبایی بلکه برای این که دندان های خود به علت توی هم رفتن و یا به ریختگی که دارند، باعث درد و ایجاد مزاحمت برای درست غذا خوردن فرد می کند و فرد برای مداوا و اینکه از درد رهایی یابد به دندانپزشک زیبایی مراجعه می کند.

این افراد اغلب در دندانهای جلویی دچار مشکل هستند و یا بر اثر تصادف و عوامل محیطی و بیرونی دچار شکستگی و یا کجی دندان خود هستند و یا به صورت مادر زادی دچار این مشکل می باشند به هرجهت در تقسیم بندی این گونه مراجعه کنندگان به دو صورت می تواند باشد.

همانطور که گفته شد، اولین و بیشترین مراجعه کنندگان مربوط می شود به کسانی که می خواهند چهره ریباتر و یا طرح لبخند خوبی داشته باشند.

به این گونه داندانپزشکی ها مراجعه می کنند و در درجه دوم کسانی که باعث آسیب یا به صورت عوامل محیطی و یا مادرزادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال اصلاح و ترمیم دندان خود هستند.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ و به چه زیر شاخه هایی تقسیم بندی می باشد؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ دندانپزشکی زیبایی اگر برای ترمیم و یا درمان افرادی که آسیب دیدگی در دندان خود هستند و یا از به هم ریختگی این دندان ها رنج می برند اکثراً درمان های متفاوتی را دنبال می کنند.

مثلاً کسانی که از به هم ریختگی و یا سوار شدن دندان ها بر روی هم رنج می برند باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند تا دندان های آنها سیم کشی شود تا به مرور که حدوداً دوسال به طول می انجامد تا دندان ها بر سر جای اصلی خود بازگردند و مرتب شوند.

کسانی که دندان هایشان مخصوصاً دندان های جلویی شکسته و لب پر شده است با مراجعه به دندانپزشکی زیبایی نسبت به ترمیم و یا روکش اقدام خواهند کرد و یا برای درمان های دیگری که وجود دارد از جمله کامپوزیت و یا لمینت مراجعه می نمایند.

 در مواردی که نیاز به درمان نیست و فقط جهت زیبایی دندان خود مراجعه می کند از بلچینگ یا سفید کردن و یا لمینت و یا کامپوزیت برای ظاهری بهتر استفاده می کنند.

این افراد باید مراقب باشند به علت اینکه بیمار نیستند و به اصطلاح کار دندانپزشکی آنها فقط جنبه زیبایی دارد نباید در تراشیدن دندان خود و یا کوتاه کردن و یا دستکاری اینچنینی اقدام نمایند و به دندان خود آسیب بزنند.

آیا دندانپزشکی زیبایی با ترمیمی فرق دارند یا مکمل یکدیگرند؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ برای اینکه یک دندان زیبا و خوشایندی داشته باشیم در ابتدا باید بپرسیم دندانپزشکی زیبایی چیست؟ما باید حتماً در اولویت نیاز است که دندان های خود را اصلاح و نظم و ترتیبی به آن داده باشیم و آنها را حتی در مواردی کوچک و کم، ترمیم کنیم.

شما یک دندان با فاصله نسبت به هم را در نظر بگیرید که با یک نگاه در ابتدا اصلاً زیبا نیست ولی با مراجعه به دندانپزشک زیبایی با یک ترمیم جزئی زییایی را به دندان های شما بازمی گرداند و با تغییرات دیگری مثل بلیچینگ یا سفید کردن و یا استفاده از لمینت به زیبا سازی آن کمک می کند.

پس در نتیجه ترمیم دندان ها حتی به مقدار جزئی که باشد می توان در راستا و مکمل زیبایی دندان ها باشد.

در بعضی مواقع که دندان ها نیاز به ترمیم اساسی و تغییرات زیاد دارند این پروسه دیگر وارد فاز درمانی می گردد و از جنبه زیبایی خارج شده و درمان اولویت اول می باشد ولی در موارد جزئی لازمه زیبایی ترمیم نیز می تواند جزئی از آن باشد.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی چیست؟

چرا بعضی از افراد دندانپزشکی زیبایی را نیاز خود می دانند؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ درجوامع امروزی به علت این که روابط اجتماعی زیاد و برخوردهای رو در رو لازمه داشتن یک فیس خوب و زیبا می باشد و شخصی که در این روابط دارای زیبایی ظاهری می باشد از لحاظ رفتاری و روانی یک اعتماد به نفس زیادی پیدا می کند.

پس لازمه داشتن اعتماد به نفس زیاد رفتن افراد به دنبال زیبایی و ظاهری مورد پسند است که یکی از موارد مراجعه به دندانپزشکی زیبایی می باشد.

طی بررسی های صورت گرفته هفتاد درصد زیبایی یک صورت را، لب و دهان و دندان هر شخصی تشکیل می دهد و دندان های زیبا می تواند یک طرح لبخند زیبا به چهره فرد بدهد و خواه نا خواه افراد به سوی این گونه مراکز کشیده می شوند.

شغل هایی که نیاز به داشتن ظاهری متین و زیبا دارد از جمله گویندگی و یا مهمانداران هواپیما و یا منشی های دفاتر خدماتی و درمانی از جمله مشاغلی هستند که به علت داشتن روابط فیس تو فیس می طلبد که به ظاهر خود اهمیت داده و از مشتریان پرو پا قرص دندانپزشکی زیبایی باشند.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی چیست؟

 

اطلاعات بیشتر
9 روش درمان طرح لبخند لثه ای با جراحی و بدون جراحی | ژنیک
دندانپزشکی زیبایی چیست؟ و آیا می توان به هر دندانپزشکی برای زیبا سازی دندان های خود اعتماد و مراجعه کرد

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ بی شک هیچ کسی دوست ندارد برای اینکه دندان های زیبایی داشته باشد به هر دندانپزشکی مراجعه کند که بعداً باعث آسیب به دندان های او وارد شود، هستند.

سودجویانی که بدون داشتن علم و یا تجربه و یا تخصص در زمینه زیبایی دندان به این حوزه وارد شده اند و چه خسارت هایی به دندان افراد نامطلع وارد کرده اند پس باید برای اینکه آسیبی به دندان هایمان نرسد به مراکز و کلینیک های معتبر دندانپزشکی که از متخصص دندانپزشکی زیبایی معتبر استفاده می کند مراجعه نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button