لمینت دندان چیست؟ |تشخیص لمینت دندان خوب از بد | کلینیک ژنیک

لمینت دندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

لمینت دندان خوب از بد را چگونه تشخیص دهیم؟

لمینت دندان چیست؟ و انتظاراتی که ما از یک لمینت دندان داریم، آیا پاسخ گوی نیاز ما می باشد؟ لمینت دندان چگونه می تواند به استحکام و زیبایی دندان های ما کمک کند؟ و زمان ماندگاری و قیمت لمینت دندان آیا به صرفه است؟ و آیا از این جنس مواد روکش خوب است که استفاده کنیم؟ این سوالاتی است که در ادامه قصد پاسخ گویی و بحث در مورد آن را داریم.

اصولاً لمینت دندان را به عنوان یک روکش دندان و پوششی برای زیبایی و استحکام دندان هایی که ظاهری خوبی ندارند و یا لب پر و یا ترک خورده و یا قسمتی از آن ها پوسیده و از بین رفته اند مورد استفاده کلی قرار می دهند.

جنس لمینت دندان از چیست و در چه مراکزی باید لمینت دندان بگذاریم؟

لمینت های دندانی از ونیر پرسلن که از یک نوع سرامیک و چینی خاص ساخته شده اند و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و دوام خوب و استحکام بالایی به دندان ها می دهند سخته می شوند.

این روکش ها اگر چه جنسی ظریف و نازک و شیشه ای شکل دارند، ولی وقتی بر روی دندان ها قرار می گیرند، دندان ها به عنوان پشتیبانی سخت زیر این مواد قرار می گیرند و مقاومت آن ها را به دو چندان افزایش می دهند.

لمینت های دندان پوشش مناسبی برای زیبایی دندان ها و یا پر کردن فواصل بین دندان ها می باشند.برای کسانی که آشنایی با این روکش ها ندارند همیشه سوال پیش می آید که لمینت دندان چیست؟ و به چه کاری می آید؟ و قیمت لمینت دندان چقدر است؟

برای اینکه این افراد هنوز تجربه کارایی و کاربرد این قبیل روکش ها را ندارند و از کارکردشان بی خبر هستند. لمینت دندان را باید در مراکز دندانپزشکی پیشرفته بر روی دندان ها نصب کرد تا از اصل بودن و کارکرد خوب این روکش ها اطمینان حاصل گردد.

لمینت دندان چیست؟

راه های تشخیص لمینت دندان خوب از بد چگونه است و چطور از قیمت لمینت دندان خوب باخبر شویم؟

برای اینکه از جنس لمینت دندان مرغوب برای روکش دندان هایمان استفاده نماییم کافیست به مرکز دندانپزشکی متخصص، که مراکزی بزرگ و دارای دندانپزشکان زیاد در تخصص های متفاوت هستند، استفاده نماییم.

برای اینکه بدانیم راه تشخیص لمینت دندان چیست؟ باید سراغ مراکز بزرگ دندانپزشکی برویم. این مراکز کیفیت کارشان به مراتب بیشتر از دیگر دندانپزشکی ها و یا مطب های کوچک می باشد.

در این مراکز به علت اینکه با بیماران متعدد سر و کار دارند و مشتریان زیادی دارند بی شک از کیفیت خوبی بهره مند هستند.مراکز تخصصی دندانپزشکی که در مجموعه های بزرگ کار می کنند به هیچ عنوان از مواد فیک و یا تقلبی استفاده نمی کنند و آبرو و اعتبار خود را زیر سوال نمی برند.

پس باید با تحقیق و جستجو از کسانی که از خدمات این گونه مراکز استفاده نموده اند بتوانیم بهترین مرکز خدمات دندانپزشکی را پیدا نموده و از این مراکز معتبر خدمات دریافت نماییم و قیمت لمینت دندان را از طریق تماس با ما در سایت بپرسیم.

راه تشخیص و انتخاب لمینت برای دندان چگونه است؟

راه های تشخیص و انتخاب لمینت دندان برای دندان های هر شخص با شخص دیگر فرق دارد.این انتخاب را دندانپزشک معالج می تواند تشخیص دهد و فقط انتخاب رنگ لمینت بر عهده مشتری می باشد.

در خیلی از مواقع رنگ لمینت دندان را نیز مشتری بر عهده دندانپزشک معالج می گذارد و در تمامی مراحل لمینت گذاری دندان، این دکتر معالج است که تصمیم نهایی را می گیرد.

لمینت های دندانی به طور کلی انواع مشخصی ندارند بلکه تقسیم بندی ها را به صورت اندازه آن مشخص می نمایند.به عنوان مثال اندازه های 0.5 دهم و 0.7 دهم از نمونه اندازه های مرسومی است که بر روی اغلب دندان های بیماران نصب می گردد.

بعضی افراد می گویند انواع لمینت دندان چیست؟ که همانطور که گفته شد لمینت ها را بر اساس سایز تقسیم بندی می کنند و اصولاً انواع در لمینت معنایی ندارد و فقط سایز است که پزشک معالج با برش و یا تراش تشخیص و نصب را انجام می دهد.

لمینت دندان چیست؟

چرا لمینت دندان به عنوان روکشی زیبا و مناسب در بین افراد جا افتاده است؟

لیمنت های دندانی به علت اینکه زیبایی خاصی به چهره افراد می دهد و یک لبخند زیبا را ایجاد می کند، خیلی از افراد به دنبال استفاده از این روکش ها هستند.

این روکش ها مقاومت بالایی دارند و سفیدی خاصی که در این روکش ها وجود دارد هر فرد طالب زیبایی را به سوی خود می کشاند.

افراد زیادی به علت اینکه دندان های مناسب و خوبی ندارند به دنبال نصب لمینت مناسب دندان خود می روند و با هزینه ای که انجام می دهند، حداکثر رضایت برایشان فراهم می گردد.

این افراد به علت اینکه کسانی که دور و اطراف خود را با لمینت دندانی دیده اند، مجاب می شوند که خود نیز از این ابزار زیبایی و مناسب استفاده کنند.

مهمترین محاسن و مزایای لمینت دندان چیست؟

از جمله چیزهایی که همگان می پرسند این است که می گویند مزایای لمینت دندان چیست؟ در پاسخ باید بگوییم، هر کاری که ما در زندگی خود انجام می دهیم یک مزایا و یا محاسنی دارد و به الطبع یک معایب هر چند کوچک نیز می تواند داشته باشد.

از جمله مزایا و محاسنی که لمینت می تواند برای دندان های ما داشته باشد این روکش می تواند پوشش مناسبی برای دندان های پوسیده، که ظاهری نامناسب در دهان ما ایجاد کرده و یا ترک هایی که در دندان ما اتفاق افتاده و یا فواصلی که در بین دندان های ما وجود دارد و به یک حالت به همریختگی نامناسبی درآمده و باعث شده است، می تواند رفع نماید.

روکش کردن با لمینت، اثرات خوب و زیبایی خاصی به دندان ها و چهره ما می دهد و می تواند باعث اعتماد به نفس بالایی برای ما بوجود آورد.

لمینت دندان چیست؟

 

اطلاعات بیشتر
مدت زمان نصب لمینت دندان چقدر طول می کشد؟ کلینیک تخصصی ژنیک

معایب لمینت دندان چیست؟ 

از مهمترین و عمده معایب لمینت دندان را اگر بخواهیم نام ببریم، می توان به قیمت لمینت دندان اشاره کرد که می تواند یکی از ضعف های آن باشد.

البته این را هم نباید فراموش کنیم که قیمت بالای لمینت شاید برای قشر متوسط رو به پایین جامعه، شاید گران باشد ولی باید اذعان کنیم که با توجه به زیبایی و استحکام که با استفاده از این روش به دندان های ما می دهد نسبت به قیمت آن می ارزد.

شاید بعضی از افراد قیمت این روش را از معایب آن بدانند ولی در کنار کیفیت و طول عمری که به دندان ها می دهد و همچنین درخشندگی و زیبایی و سفیدی که به دندان ها می دهد این عیب را به خوبی می پوشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button