علت بوی بد دهان چیست؟ | علت بوی بد دهان و راه درمان آن چیست؟ | ژنیک

علت بوی بد دهان

علت بوی بد دهان چیست؟

علت بوی بد دهان چیست؟ و چه چیزی باعث ایجاد بوی بد دهان می شود. این نوع بوها از متصاعد شدن گازهایی است که باکتری ها اثر تخریبی در دهان ما ایجاد کرده اند، می تواند باشد.

با خراب شدن و فساد دندان و تخریب آن بوی نامطبوعی از این دندان های خراب به مشام ما می رسد که حکایت از پوسیدگی و یا عفونت در دهان و دندان و یا لثه ما دارد.

شاید خیلی ها از خود می پرسند؟ بوی بد دهان از چیست؟ از عوامل دیگری که می توان به گیر کردن و باقی ماندن مواد غذایی مثل گوشت و یا هر مواد غذایی دیگر در لابه لای دندان ها که بعد از چند روز این خورده غذاها فاسد گردیده و بوی بد از خود منتشر می کند.

حتماً باید در پایان هر وعده غذایی از مسواک و نخ دندان برای رفع خورده غذاهای مانده در لابه لای دندان ها استفاده نمود.

عدم رعایت بهداشتی فردی یکی از دلایل بوی بد دهان و دندان

یکی دیگر از دلایل بوی بد دهان و وجود بوی نامطبوع در دهان که خودمان شاید آن را احساس نکنیم، اما برای دیگران آزار دهنده باشد عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد.

افرادی زیادی هستند که به علت تنبلی و یا عدم رقبت به زدن مسواک دچار معزل بوی بد دهان می گردند که باعث آزار دیگران و اطرافیان می شوند.

اگر بعد از هر وعده غذایی بتوانیم از مسواک و نخ دندان استفاده کنیم یکی از دلایل بوی بد دهان را از خود دور کرده ایم و باعث فراری شدن اطرافیان خود نمی شویم.

ایجاد آبسه و تورم و چرک در دهان و دندان و لثه ها می توان علت بوی بد دهان باشد

از دیگر موارد علت بوی بد دهان می توان به وجود لثه های متورم که به دلایل مختلف اعم از خرابی دندان ها و یا شکستگی و تخریب قسمتی از دندان ها یا ریشه دندان که باعث چرکی و عفونت در دهان و لثه می گردد نیز یکی دیگر از علائم بوی بد دهان می تواند باشد.

با مراجعه به دندانپزشک و ترمیم دندان های خراب و پوسیده به طور یقین می توان از بوی بد دهان جلوگیری کرد.

وجود گلویی چرکی و عفونت در سینوس ها یکی دیگر از دلایل و علت بوی بد دهان

از دیگر موارد علت بوی بد در دهان می توان از وجود چرک در گلو و یا سینوس های پیشانی و یا متورم و عفونی شدن لوزه ها و ترشحات پشت حلق و بینی که راه ارتباطی با دهان و گلو دارند می تواند از دیگر دلایل بوی بد دهان باشد.

با مراجعه به دکتر و پزشک عمومی و یا متخصص عفونی می توان با استفاده از آنتی بیوتیک های قوی این عفونت ها را کنترل و از بین برد و در رفع یکی دیگر از دلایل بوی بد دهان اقدام نمود.

از دیگر موارد ایجاد و علت بوی بد دهان چیست؟

از دیگر مواردی دیگر که باعث ایجاد و علت بوی بد در دهان می گردد، می توان به مصرف بعضی از مواد غذایی مانند مصرف ماهی و یا پودرها و ادویه جاتی که بوی تندی دارند مانند سیر و موسیر و پیاز و فلفل و امثالهم که به خودی خود از خود بوی تند و تیزی تولید می کنند.

در بعضی از غذاها نیز به عنوان چاشنی و سس استفاده می شود می توان نام برد.

استفاده بی حد و پی در پی از این مواد می تواند ایجاد بوی ناخوشایندی در دهان و ماندگاری زیادی نیز داشته باشد از موارد دیگر می توان به مصرف دخانیات و سیگار و مواد و نوشیدنی های الکلی نیز می تواند علت بوی بد دهان باشد.

دلیل مهم دیگر می تواند گفت که از مصرف موارد ذکر شده در ایجاد و علت بوی بد در دهان ایجاد شود.

برخی از بیماری ها موثر در ایجاد و علت بوی بد در دهان می باشند

بیماری های کلیوی و یا تنفسی و مرض قند و اختلال در رفلاکس معده نیز دلیل خوبی می تواند برای علت بوی بد دهان باشد.

کسانی که به این مشکلات اینچنینی مبتلا هستند باید در اسرع وقت نسبت به درمان خود اقدام کنند تا از بوی بد دهان رهایی یابند و کسانی که از بیماری خود خبر ندارند بوی بد دهان یکی از دلایل وجود این گونه از بیماری ها می تواند باشد و با آزمایشات گوناگون می توان پی به بیماری و رفع آن اقدام کرد.علت بوی بد دهان چیست؟ | علت بوی بد دهان و راه درمان آن چیست؟

هزینه درمان ریشه دندان عفونی چقدر است؟ | دندانپزشکی ژنیک
خشکی دهان یکی دیگر از دلایل و علت بوی بد در دهان می باشد

یکی دیگر از موارد ایجاد بوی ناخوشایند و زننده در دهان می تواند خشکی دهان باشد کسانی که به انحراف بینی مبتلا هستند و یا پلیپ بینی دارند و یا بینی آن ها شکسته و راه تنفس بسته است و نفس به سختی عبور می کند.

در هنگام خواب این افراد نمی توانند از بینی خود نفس بکشند و مجبورند از دهان خود تنفس کنند که این کار سبب ایجاد خشکی در دهان می گردد و می تواند از دلایل بوی بد دهان همین خشکی آن باشد.

راه های جلوگیری از بوی بد در دهان و درمان آن

از راه های جلوگیری از بوی بد در دهان می توان به رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده منظم از مسواک و نخ دندان و دیگر اینکه اگر دچار بیماری خاصی هستیم نسبت به درمان آن اقدام نماییم که یکی دیگر از موارد از بین بردن بوی بد دهان می باشد.

دیگر موارد مراجعه به دندانپزشک و رفع خرابی تمامی دندان های فاسد و شکسته شده و ترمیم آن ها که دلیل اصلی بوی بد دهان می تواند باشد و خوردن مقدار نعنا و یا جعفری به مقدار کم بعد از صرف هر وعده غذایی نیز می تواند به خوشبو شدن دهان کمک خوبی بکند.

استفاده نکردن از غذاهای خیلی تند و سس های صنعتی و غذاهای فسفودی که ارزش غذایی کم و ایجاد اسید معده و در نهایت رفلاکس و بوی بد در دهان می گردند نیز می تواند از این موارد بوی بد جلوگیری نماید.

علت بوی بد دهان چیست؟ | علت بوی بد دهان و راه درمان آن چیست؟

آیا داروی خاصی و یا قرص در درمان بوی بد دهان وجود دارد؟

داروهای فراوانی هستند که می تواند به طور غیر مستقیم باعث از بین بردن بوی بد دهان شوند مثل داروی مترونیزادول که برای عفونت معده و روده تجویز می گردد که با مصرف این دارو و رفع عفونت می تواند بوی بد دهان را نیز از بین ببرد.

شایان ذکر است که استفاده از داروها مخصوصاً این دارو به صورت خودسرانه مشکلاتی شاید برای شما ایجاد کند و فقط با تجویز پزشک می توان از این دارو استفاده نمود و داروهای دیگری نیز که پزشک ممکن است برای رفع رفلاکس معده و یا رفع عفونت گلو و سینوس ها تجویز کند نیز تاثیر زیادی در از بین بردن بوی بد دهان می تواند داشته باشد.