اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی | کلینیک دندانپزشکی تخصصی ژنیک

آیا با ارتودنسی دندان می توان اصلاح طرح لبخند ایجاد کرد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی چگونه ممکن است؟

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی آیا شدنی است؟ خیلی از افراد شاید ندانند که برای این که طرح لبخند مناسبی داشته باشند، باید در ابتدا شکل ظاهری خود را با طرق مختلف اصلاح کنند و از روش های گوناگون، برای بازسازی دندان های خوداستفاده نمود.

یکی از مواردی که به می توان دندان ها را مرتب و به بهترین وجه ممکن اصلاح نمود، استفاده از اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی می باشد. در این روش دندان های به هم ریخته و کج و نامرتب به شکلی با استفاده از ابزارهای ارتودنسی و سیم های و براکت ها، به صورت مناسب و مرتب، اصلاح می گردد.

ارتودنسی روشی خیلی ایده آل برای داشتن ظاهری خوب و مناسب، برای این که بتوان شکل لبخند را اصلاح نمود و در صورت خود این احساس بهتر شدن و طراوت و جوانی را دید، از بهترین روش می تواند باشد.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

آیابا استفاده از روش ارتودنسی می تواند یک طرح لبخند زیبا را ساخت؟

برای این که یک طرح لبخند زیبا داشته باشیم چند روش و مراحل اصلاح دندان را باید انجام دهیم یکی از این روش ها اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی می باشد که می توانیم از این روش به عنوان روشی که دندان های به هم ریخته را اصلاح کنیم، استفاده مفیدی بنماییم.

ارتودنسی طی یک مرحله ی طولانی مدت یک ساله و شاید هم در بعضی موارد به دوساله هم به طول بیانجامد، در این زمان دندان ها به حالت اولیه رسیده و می تواند زیبایی از دست رفته را باز گرداند و یا اینکه فرد را از به هریختگی دندان های خود که به شکل مادرزادی به آن مبتلا بوده است، نجات دهد.

اصلاح دندان های نامرتب چند درصد می تواند لبخند ما را زیبا نماید؟

لبخند زیبا می تواند بیش از 60 درصد چهره یک فرد را زیباتر جلوه دهد. حال اگر دندان ها نامرتب باشند، لبخندی که ما می زنیم برای افرادی که دندان های ما را می بینند، می تواند ناخوشایند و در بعضی موارد نیز می تواند چندش آور و غیر قابل تحمل باشد. اگر دندان ها به شکل نامرتب و بر روی هم سوار باشند و یا این که فاصله ی زیادی بین آن ها باشد، می تواند در دید بیننده و فرد مقابل، تاثیر نامطلوبی بگذارد.

پزشکان در این جا راهکاری مناسب دیده اند و توانسته اند با روش اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی وضعیت دندان ها را به آرامی رو به بهبودی ببرند و شکل خوشایندی ایجاد نمایند.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

چرا خیلی از افراد وقتی می خواهتد ارتودنسی انجام دهند ترس در وجود خود دارند؟

خیلی از افراد به علت نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی از روش ارتودنسی دندان، همیشه یک ترس درونی در وجود خود احساس می کنند و از این روش وحشت کاذبی دارند. این افراد نمی دانند که پیشرفت علم و تکنولوژی با راه ها و روش های نوین مثل ارتودنسی، بدون آسیب و یا عوارض جانبی انجام می شود.

گاهی اوقات شاید مقدار کمی احساس درد و ایجاد مزاحمت در دهان و دندان خود احساس کنیم ولی با گذشت زمان و بعد از حدود یک ماه همه چیز عادی شده و هیچ گونه احساس ناخوشایندی از ارتودنسی نداریم.

ما وقتی اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی را انجام می دهیم به نظر می رسد که با یک فرایند ساده و قابل باور به سوی بهتر دیده شدن گام بر می داریم. در این روش که می تواند زمانبر باشد، ولی می تواند در اثرات خوب و قابل قبولی برای ما به همراه داشته باشد.

بیشترین تاثیر زیبایی بر روی دندان ها با استفاده از اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی چیست؟

از جمله بیشترین تاثیری که با استفاده از اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی می تواند برای ما داشته باشد، تراز کردن و قرینه سازی در دندان می باشد، که این دو مورد می تواند چهره ای متفاوت برای ما ایجاد نماید.

در ابتدا متخصص ارتودنسی یک نمای کلی از دندان های ما با استفاده از عکس هایی که از دندان و فک بیمار می گیرد، می تواند دندان های ناتراز را اصلاح و با استفاده از ابزار های بروز، دندان را اصلاح کند.

در گام دوم می پردازد به قرینه سازی و مرتب نمودن دندان ها با استفاده از عکس های دیجیتال برای شکل دادن به صورت قرینه کردن دندان در جلو و یا در طرفین که شکلی زیبا و تحسین برانگیز به دندان ها می دهد.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

بهترین روش برای اصلاح دندان هایی که بر روی هم سوار شدن اند کدام روش می باشد؟

برای این که دندان هایی مرتب و قابل تحسینی داشته باشیم، می توانیم از روش ارتودنسی که به بهترین روش ممکن می تواند دندان های نامرتب را سر جای خود بنشاند و نظم و ترتیب تحسین بر انگیزی به دندان ها بدهد، استفاده از این روش می باشد.

انتظاری که از اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی داریم، شاید غیر قابل باور باشد. ولی در این روش ثابت شده است که می توان بیشترین تاثیر را در بهبود وضع ظاهری افراد، به همراه داشته باشد. در این روش می توان گفت فضاهای خالی و ایجاد فاصله ای که در سالیان سال در بین دندان ها ایجاد شده است را با ارتودنسی می توان اصلاح نمود.

البته این موضوع را نباید فراموش کنیم که فواصل بین دندان ها نباید به اندازه یک دندان باشد. این فواصل را نمی توان با ارتودنسی از بین برد. برای این که این فواصل را به خوبی بتوانیم پر کنیم باید حتماً از روش ایمپلنت دندان با قیمت مناسب را انتخاب نماییم.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

اصلاح طرح لبخند به غیر از ارتودنسی با چه روش های دیگری ممکن است؟

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی را به صورت مشروح توضیح دادیم و گفتیم که با استفاده از این روش چه مزیت ها و چه محاسنی برای ما می تواند داشته باشد. در این جا به برخی از موارد دیگر برای ایجاد طرح لبخند اشاره می کنیم.

به غیر استفاده از روش طرح لبخند با ارتودنسی که برای دندان های به هم ریخته و نامرتب و با دندان های فاصله دار به شکل کم، کاربرد زیادی دارد، و می توانیم به انواع روش های دیگری همچون روش لمینت دندان سرامیکی و یا کامپوزیت دندان ارزان قیمت اشاره نمود.

از دیگر روش ها می توان به سفید کردن دندان با استفاده از روش بلیچینگ دندان اشاره نمود که می تواند در زیبا سازی و ایجاد طرح لبخند زیبا و مناسب به عنوان یک روش عالی استفاده نمود.

اطلاعات بیشتر
طرح لبخند چیست؟ 5 روش ایجاد طرح لبخند زیبا چیست؟ کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button