جراحی دندان و بیماران قلبی ، چه رابطه ای بین این دو وجود دارد؟ ژنیک

جراحی دندان و بیماران قلبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی دندان و بیماران قلبی

جراحی دندان و بیماران قلبی ، چه رابطه ای بین این دو هست؟ وقتی بیماران قلبی برای درمان دندان های خود به مراکز دندانپزشکی مراجعه می کنند چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

در مورد سوالات اولیه ای که پزشک از بیمار خود می پرسد؟ و نکاتی که در خصوص سابقه بیماری هایی که داریم، مخصوصا بیماری قلبی باید به خوبی و باصداقت کامل بازگو کنیم.

در ابتدای مراجعه به مراکز درمانی و کلینیک دندانپزشکی که برای درمان دندان خود و یا عمل جراحی که نیاز است بر روی دندان ما انجام شود، در ابتدا پزشک در طی یک مصاحبه ای از ما سوالاتی در زمینه بیماری هایی که داریم و یا داروهایی که مصرف می کنیم می پرسد.

در این مصاحبه و یا چیزی شبیه به این که ممکن است فرمی در خصوص تاریخچه بیماری و یا در مورد داروهایی که مصرف می کنیم، به ما ارائه می شود، باید به صورت صادقانه پاسخ گو باشیم. عدم دادن اطلاعات درست به دندانپزشک معالج، می تواند برای ما گران تمام شود و ما به دردسر بیافتیم.

جراحی دندان و بیماران قلبی در یک جاده دوطرفه و دو سوی مخالف و در جهات مختلف در حرکتند. عفونت دندان و جراحی آن اگر کنترل شده نباشد، می تواند در تشدید بیماری قلبی کمک کننده باشد.

جراحی دندان و بیماران قلبی

آیا بیماری پریودنتال در تشدید بیماری قلبی تاثیرگذار است؟

در طی تحقیقاتی که از کسانی که مبتلا به بیماری پریودنتال و بیماری لثه ای بودند و همزمان بیماری قلبی نیز داشتند، نتایج حیرت انگیزی بدست آمد.

این افراد وقتی بیماری لثه ای که داشتند که دارای عفونت نیز بود، وقتی به بهبودی رسیدند، بیماری قلبی آن ها نیز رو به بهبودی نهاد و در نهایت بیماری قلبی آن ها نیز خوب شد.

رابطه بین جراحی دندان و بیماران قلبی نیز نمی تواند از این نتایج مستثنی باشد و اگر در رفع بیماری های دتدان و ریشه دندان اقدام موثر صورت پذیرد، می تواند در رفع بیماریهای قلبی نیز موثر واقع شود.

طی تحقیقاتی که انجام شده است ، بیماری های پریودنتال در بیماری های قلبی 20 درصد نقش دارند و با بهبودی بیماری لثه ای و جراحی دندان و لثه می تواند به بهبودی بیماری قلبی نیز کمک کند.

جراحی دندان و بیماران قلبی را شاید بتوان به عنوان یک رابطه ی مکمل از آن ها نام برد که تاثیر بر یکدیگر دارند.

جراحی دندان و بیماران قلبی

تاثیر مصرف داروهای قلبی بر درمان دندان و جراحی آن چیست؟

در ابتدای این مقاله اشاره ای در خصوص مشاوره دندانپزشک با بیمار و صداقت در کلام و گفتار و این که از مصرف داروهایی که می تواند در درمان و یا جراحی دندان ها تاثیر داشته باشد صحبت کردیم.

پزشک قبل از انچام درمان دندان ها و یا جراحی دندان در خصوص هایی که داریم خصوصاً بیماری قلبی ما سوالاتی خواهد پرسید و ما باید در کمال صداقت به آن ها پاسخ صحیح بدهیم.

جواب این سوالات می تواند برای ما و یا پزشک بسیار حیاتی و مهم و حائز اهمیت باشد.

بیماران قلبی که بیشتر از داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون استفاده می کنند، اگر پزشک خود را در جریان این موضوع نگذارند، ممکن است در عمل جراحی دندان به مشکل بخورند و خونریزی شدیدی به علت مصرف داروی ضد انعقادی که برای بیماری قلبی خود استفاده می کنند دچار شوند.

پس در این جا رابطه بین جراحی دندان بیماران قلبی را فهمیدیم و کسانی که از داروهای بیماری قلبی استفاده می کنند، باید حتماً دندانپزشک معالج خود را مطلع سازند.

بیماری های لثه ای و عفونتی که در لثه ایجاد می شود می تواند در خون جریان پیدا کند و به قلب برسد و قلب و دریچه های آن را درگیر و دچار بیماری قلبی گردیم.

از این جهت نیز می توان به موضوع نگاه کرد و دلیل و رابطه ای که بین جراحی دندان و بیماران قلبی وجود دارد را نگریست.

جراحی دندان و بیماران قلبی

برای از بین بردن بیماری پریودنتال چه داروهایی باید مصرف شود؟

بیماری های لثه ای که برخی ها دچار آن می شوند، دنداپزشک مربوطه با تجویز آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت لثه و یا ریشه دندان ها اقدام خواهد کرد. این اقدام در بیشتر مواقع به خوبی می تواند در از بین بردن این بیماری کمک کننده باشد.

جراحی دندان و بیماران قلبی را می توان تاثیر هر کدام بر دیگری را شاهد بود. بیمارانی که نیاز به جراحی دندان دارند، اگر به بیماری قلبی دچار هستند باید تا آن جا که امکان پذیر است از جراحی برای این افراد خودداری گردد و توسط دارو درمان گردند.

اگر دارو جوابگوی درمان بیماران عفونت لثه ای و یا کسانی که به جراحی دندان نیاز پیدا می کنند، از این روش راه به جایی نبردند باید با رعایت دستورالعمل های موجود، اقدام به جراحی دندان بیمار نمود.

چه موارد برای بیمارن قلبی در خصوص استفاده از خدمات دندانپزشکی وجود دارد؟

کسانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند و یا اینکه دچار سکته قلبی در شش ماه گذشته شده اند و یا فشار خون بالایی غیر کنترل شده دارند، نباید از خدمات دندانپزشکی و جراحی دندان استفاده نمایند. این بیماران باید تا آن جا که مقدور است از انجام جراحی دندان خودداری کنند.

مگر این که به جایی برسند که دیگر راهی برای درمان ریشه دندان خراب و یا پوسیده و یا دندانی که دارای درد زیاد است نباشد، دندانپزشک مربوطه با رعایت تمام جوانب کار اقدام به کشیدن و یا ترمیم آن دندان خواهد نمود.

جراحی دندان و بیماران قلبی برای بیمارانی که دارای بیماری های زمینه ای از قبیل بیماری قلبی هستند باید این موضوع را بدانند که قبل از انجام جراحی دندان از مصرف داروهای ضد انعقاد خون، حداقل برای مدت سه روز با مشورت پزشک خود باید خودداری نمایند. این مورد را نیز می توان رابطه بین جراحی دندان و بیماری قلبی دانست.

برای بیماران قلبی که نیاز به ایمپلنت دندان فوری و بدون درد دارند می توانند در خصوص بیماری خود با پزشک معالج خود مشورت نمایند و در ادامه برای کاشت دندان بدون درد اقدام نمایند.

جراحی دندان و بیماران قلبی

جمع بندی و سخن پایانی

در پایان این مقاله این را یادآور شویم که رابطه ی بین جراحی دندان و بیماران قلبی را باید بسیار جدی بگیریم.

بیماری های پریودنتال و جراحی هایی که برای درمان ریشه دندان عفونی اجام می شود، باید با رعایت تمام اصول ایمنی و در جریان قرار دادن پزشک معالج از بیماری که داریم، مخصوصاً بیماران قلبی و داروهایی که در این خصوص مصرف می شود، اقدام نماییم.

تمامی این موارد می تواند در بهبودی زود هنگام همراه با درمان ایمن و جلوگیری از هر گونه خطر برای بیمار به خوبی اتفاق بیافتد.

اطلاعات بیشتر
علت تاخیر در رویش دندان کودکان چیست؟ | کلینیک تخصصی ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button