تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ در چیست؟ | 2 فرق اساسی | ژنیک

برای زیباسازی دندان ها از لمینت دندان استفاده کنیم یا از بلیچینگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ از نظر زیبایی و تغییر در رنگ دندان کدامیک می تواند بهتر باشد. هر جند که فلسفه لمینت دندان با بلیچینگ زمین تا آسمان فرق دارد، ولی اگر از نظر زیبایی سنجی بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، باید چند معیار را در نظر بگیریم.

اصولاً از لمینت دندان برای دندان هایی که ترک خورده اند و یا لب پر شده اند استفاده می شود و در حقیقت یک روکش نازکی بر روی دندان ها برای از بین بردن بد حالتی دندان ها و سفید شدن به کار می رود.

اما در بلیچینگ ما دندان شکسته و یا لب پر شده نداریم و در حقیقت اصول کار بر سفید شدن دندان ها می باشد. شما عزیزان با مجموعه بزرگ دندانپزشکی تخصصی ژنیک در خصوص این موضوع می تواند تبادل اطلاعات نموده و از مشاوره های رایگان ما از طریق تماس با ما برخوردار شوید.

از لمینت دندان استفاده کنیم یا بلیچینیگ کدام روش برای زیباسازی و سفید کردن دندان ها بهتر است؟ خیلی از افراد برای اینکه چهره ای متفاوت و شاخصی داشته باشند از روش های لمینت دندان و یا بعضی دیگر از روش بلیچینگ استفاده می کنند.

2 روش زیباسازی دندان و تفاوت های آن با هم کدامند؟

خیلی ها می پرسند تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ جیست؟ در جواب باید بگوییم که لمینت دندان جدای از بحث زیباسازی و سفید شدن دندان ها نوعی ترمیم و بازسازی دندان های ترک خورده و یا نصف و نیمه می باشد. دندان های که به مرور بر اثر سایش قسمتی از آن کوتاه و یا بد شکل شده اند معمولاً از روش لمینت دندان برای باسازی استفاده می کنند.

لمینت دندان به نوعی هم زیبایی و سفیدی خاصی به دندان ها می دهد و هم می تواند در ترمیم و مقاوم سازی دندان ها کمک حال خوبی باشد.

از آن جایی که بلیچینگ دندان روش جدیدی است که با استفاده از مواد مخصوصی به نام پراکسید هیدروژن که بر سطح دندان مالیده می شود و با استفاده از نور لیزر، طی یک واکنش شیمیایی بر روی دندان ها باعث سفید شدن دندان ها می شود.

پس متوجه شدیم که با استفاده از روش بلیچینگ فقط می توان تغییرات رنگ از تیره به روشن را باعث شد ولی در لمینت دندان با استفاده از یک جسم خارجی و فیزیکی که به لمینت دندان معروف است که بر روی دندان قرار می گیرد، علاوه بر سفیدی ترمیم دندان نیز انجام می شود.

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ

لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

 لمینت دندان روشی برای ترمیم دندان همراه با سفید کردن آن با استفاده از یک لایه خارجی که مواد آن سرامیکی ونیر و یا کامپوزیت می تواند باشد شکل می گیرد.

از روش لمینت دندان می تواند استحکام و زیبایی خاصی به دندان های ترک خورده و یا کوتاه شده داد که هم مقاوت دندان آسیب دیده بالا می رود و هم سفیدی منحصر به فردی به دندان ها می دهد.

لمینت دندان وقتی انجام می شود که دندانپزشک پس از بررسی و معالنه تشخیص دهد که دندان ما نیاز به ترمیم با روش لمینت دارد. این روش از درمان می تواند سلامتی و مقاومت و زیبایی دندان ما را تضمین نماید.

شاید خیلی از افراد اطلاعات دقیقی از لیمنت دندان نداشته باشند اما این افراد می توانند با مراجعه به دندانپزشک خود و مشاوره ای که در زمینه لمینت دندان می گیرند این روش را انتخاب کنند.

بعضی از افراد تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها را نمی دانند و فکر می کنند هر دو روش فقط سفید کردن است در حالی که فقط بلیچینگ یک روش سفید کردن می باشد.

ولی لمینت دندان با استفاده از یک جنس خاص که هم مقاومت دندان را بالا می برد و هم سفیدی خاصی به آن می دهد.

لمینت دندان را می توان در دو جلسه بر روی دندان ها نصب کرد. در جلسه اول دندانپزشک مربوطه با تراشیدن قسمت های پوسیده دندان و باسازی و کوتاه یا بلند کردن بعضی از دندان ها که نیاز به تناسب سازی دارند اقدام می کند و در ادامه با قالب گیری و ساخت لمینت دندان در جلسه دوم نسبت به نصب آن اقدام می کند.

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ

بلیچینگ دندان چگونه انجام می شود؟

بلیچینگ دندان راه و روشی ساده و کاربردی با استفاده از مواد پراکسید هیدروژن که صورت خمیر بر روی دندان ها مالیده می شود و با استفاده از نور آبی نسبت به مقاوم سازی و ایجاد واکنش شیمیایی برای نفوذ این مواد به لایه داخلی دندان ها برای سفید شدن اقدام می شود.

در ابتدا پس از مراجعه کسی که می خواهد دندان های خود را با استفاده از روش بلیچینگ سفید کند پس از مراجعه به دندانپزشک خود و معاینه اولیه نسبت به امکان سنجی برای سفید کردن دندان وی اقدام می شود.

پس از معاینات اولیه در ابتدا اگر جرمی بر روی دندان فرد مراجعه کننده وجود داشته باشد دندان وی جرم گیری شده و در مرحله بعد اقدام به مراحل بلیچینگ دندان می گردد.

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ در این است که بلیچینگ نیاز به درمان اولیه ندارد و می توان پس از مراجعه به مطب و مرکز دندانپزشکی در همان لحظه ورود اقدام به بلیچینگ و سفید کردن دندان ها نمود. بلیچینگ دندان نه نیاز به بی حسی دارد و نه درد دارد. این روش از سفید کردن تنها در کمتر از یک ساعت و در یک جلسه مراجعه امکان پذیر می باشد.

تفاوت قیمت لمینت دندان با بلیچینگ دندان چقدر است؟

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ در قیمت تمام شده برای مشتری فرق دارد و هر کدام هزینه خاص خود را دارند. به طور میانگین هزینه ای که برای ترمیم و نصب لمینت دندان باید بپردازیم خیلی بیشتر از بلیچینگ می باشد.

لمینت دندان به علت این که از جنس خاصی استفاده می شود و یک جسم خارجی که در لابراتور ساخته شده و قیمت بالایی نیز دارد می تواند قیمت تمام شده آن بعلاوه دستمزد دندانپزشک، هزینه ای خیلی بیشتری برای مشتری نسبت به بلیچینگ تمام شود.

هزینه بلیچینگ فقط دستمزد دندانپزشک را شامل می شود. مقدار کمی هم هزینه موادی که با آن دندان ها سفید می شوند به آن اضافه می شود که قابل مقایسه با لمینت دندان نیست و لمینت دندان هزینه ای بیشتر از دوبرابر نسبت به بلیچینگ می توان پیش بینی کرد.

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ

تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ از نظر آسیب زا بودن چگونه است؟

خیلی از افراد این سوال مشترک برایشان پیش می آید که تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ از نظر آسیب زا بدن چیست؟ در جواب این عزیزان باید بگوییم که لمینت دندان اصولاً باید یک مقدار تراشیدن مینای دندان در حد صدم میلیمتر باید انجام شود تا روکش لمینت بتوان بر روی دندان سوار شود و این مورد می تواند مقداری تهاجمی تلقی شود.

اما در بلیچینگ هیچ گونه تراش و یا اقدام تهاجمی روی نمی دهد و فقط مواد پراکسید هیدروژن که بر روی دندان مالیده می شود، اکسیژن آزاد شده این مواد در لابه های مینای دندان ترکیب شده و باعث سفید شدن دندان ها می شود. این روش یعنی بلیچینگ قطعاٌ هیچ گونه آسیبی به دندان ها نمی زند.

برای لمینت دندان ها چه فکری باید برای دندان های از دست رفته کنیم؟ 

برای لمینت کردن دندان ها در ابتدا باید دندان های از دست رفته را باسازی کرد سپس اقدام به لمینت گذاری دندان ها اقدام نمود. یکی از بهترین روش های باسازی دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان می باشد. با این روش و پساز کاشت دندان می توان اقدام به لمینت گذاری کل دندان اقدام نمود.

اطلاعات بیشتر
عوارض لمینت دندان چیست؟ | موارد منع استفاده از لمینت دندان | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button