دوام و ماندگاری روکش های دندان به چه عواملی بستگی دارد؟ ژنیک

ماندگاری روکش دندان چقدر است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دوام و ماندگاری روکش های دندان تحت تاثیر چه عواملی است؟

دوام و ماندگاری روکش های دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی دوام و ماندگاری هر چیز یا هر کالایی در درجه اول بستگی به جنس مواد اولیه و بیسی که از آن ساخته شده است دارد. هر چه جنس مواد ساخته شده، طبیعی تر باشد دوام و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

دوام و ماندگاری روکش های دندان می تواند بستگی به عوامل محیطی و طرز استفاده از این وسایل و یا کالاها، داشته و دوام و ماندگاری آن را تحت الشعاع قرار دهد، ولی در کل می توان گفت که جنس و مواد اولیه تاثیر خیلی زیادی در پایداری و ماندگاری هر کالایی دارد.

اصولاً هر آن چیزی که در طبیعت وجود دارد، و ذاتی طبیعی و بکر و دست نخورده داشته باشد، در نتیجه می توان گفت که اصالت و ماندگاری بشتری خواهد داشت. دوام و ماندگاری روکش های دندان نیز بستگی به استفاده از جنس و مواد اولیه آن دارد.

از مهترین عواملی که در دوام و ماندگاری روکش های دندان تاثیر فراوانی دارد، عدم اصطکاک بین این روکش ها می تواند باشد. هر چه در بین سطح این روکش ها درگیری و فشار بیش از حد باشد از عمر مفید آن ها می کاهد.

از عوامل دیگر مثل دندان قروچه در هنگام خواب و یا جویدن ناخن و خلال با اجسام تیز می تواند از عمر و دوام و ماتدگاری روکش های دندان بکاهد.

البته از جنس این روکش ها نیز نمی توان غافل شد. جنس روکش دندان هایی که مرغوبیت خوبی ندارند و اصولاً از قیمت پایینی نیز برخوردارند، می تواند از دیگر عوامل کاهش عمر این گونه دندان ها باشد.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی ژنیک با استفاده از بهترین برندها و جنس اولیه مرغوب توانسته است اکثریت رضایت مندی مشتریان خود را به صورت تخصصی در روکش دندان و ایمپلنت دندان بدست آورد.

دوام و ماندگاری روکش های دندان

مهمترین روش و ترفند برای دوام و ماندگاری روکش دندان ها چیست؟

از مهمترین روش های برای دوام و ماندگاری روکش دندان ها، می توان به نظافت و تمیزی و رعایت بهداشت فردی دندان اشاره نمود.

اگر روکش های دندان را تمیز نگه داریم و نگذاریم جرم و مواد اسیدی که از ماندن خورده غذاها بر روی آن ها پدیدار می شود، جلوگیری نماییم، می توان به دوام و ماندگاری روکش های دندان بیشتر امیدوار بود.

البته ترک خوردن و شکستگی این روکش ها را می توان در درجه اول علت اصلی از بین رفتن آن ها دانست. وقتی روکشی ترک می خورد و یا قسمتی از آن می شکند، فضا برای نفوذ میکروب ها و باکتری ها فراهم می گردد و می تواند جایی برای انباشت و تجمع باکتری ها فراهم گردد.

با تجمع باکتری های دندان در لابه لای ترک های روکش ها، انواع و اقسام بیماری ها از جمله آبسه و عفونت ریشه دندان و یا لثه را می تواند مبتلا گرداند. وجود تورم و پوسیدگی پایه دندان یکی دیگر از مواردی است که به علت ترک و شکستگی روکش دندان می تواند اتفاق بیافتد.

ترمیم به موقع و یا تعویض روکش ترک خورده و یا شکسته از مواردی است که می توان جلوی آسیب دیدگی بیشتر پایه و یا ریشه دندان را گرفت. روکشی که کارایی خود را از دست داده و ترک خورده و یا لق می باشد، دیگر نمی توان از آن  استفاده نمود و باید فوراً آن را تعویض نمود.

دوام و ماندگاری روکش های دندان

مقاوم ترین روکش دندان چیست؟ و راز دوام و ماندگاری روکش های دندان از جنس طلا چیست؟

از مقاوم ترین و با دوام ترین روکش های دندان می توان به روکش دندان از جنس طلا اشاره نمود. این روکش ها که از مواد عالی در طبیعت که چندین هزار سال طول کشیده است تا تشکیل شوند و به مقاومت و دوام زیادی برسند از بهترین روکش ها می باشند. روکش طلا را جزء اولین روکش های با داوم و ماندگاری روکش های دندان می دانند.

جنس طلا به علت این که نه زنگ می زند و نه می پوسد، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و پوسیدگی و حتی مقاوم در برابر ضربه و فشار را دارد و می توان از این روکش های که دارای عمر مفید و بالایی هستند، تا آخر عمر مورد استفاده قرار داد.

از معایبی که می توان برای روکش طلا عنوان کرد قیمت بالا و گرانی این روکش است، که شاید خیلی ها نتوانند از این روکش عالی و خوب استفاده نمایند.

این روکش که در بین روکش ها، دوام و ماندگاری روکش های دندان را به خود اختصاص داده است، بعد از چندین سال هنوز رتبه یکم را از دست نداده و رقیبی در این بین ندارد.

در رتبه دوم می توان به روکش دندان از جنس چینی یا سرامیک نام برد که می تواند در برابر فشارها و ضربات مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

این روکش ها که به رنگ سفید می باشند، می تواند بعد از روکش طلا در مقاوم دوم از نظر کیفیت و دوام و هم از نظر زیبایی و قیمت مورد توجه مصرف کتنندگان قرار گیرد.

دوام و ماندگاری روکش های دندان

دندان هایی که افتاده اند را چگونه می توانیم جایگزین نماییم و از چه روکشی برای آن ها استفاده نماییم؟

دندان های افتاده و یا آن دسته از دندان هایی که کاملاً پوسیده اند و امیدی به نگه داشت آن ها نیست، باید هر چه زودتر کشیده و از دهان خارج نمود.

این گونه دندان ها برای این که از دوام و ماندگاری روکش های دندان برخوردار نیستند، زود از بین می روند.

برای این دندان های از دست رفته نیز فکری شده و از روش کاشت دندان فوری و یک روزه و یا ایمپلنت دندان قسطی در مرکز کاشت دندان دائمی در شهرک غرب تهران می توان استفاده نمود.

قیمت ایمپلنت دندان در بهترین دندانپزشکی غرب تهران یکی از راه های پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته می باشد. روکش و تاج ایمپلنت دندان از جنس چینی یا پرسلن و سرامیک و از بهترین ها در نوع خود می باشد.

وجود تاج دندان چینی و سرامیک یا پرسلن بر روی ایمپلنت دندان جلو آن را مقاوم و ضد ضربه کرده است و توانسته است عمر مفید و زیادی را به همراه داشته باشد.

دوام و ماندگاری روکش های دندان

چرا دوام و ماندگاری روکش های دندان برای ما مهم است؟

دوام و ماندگاری روکش های دندان از آن جهت برای ما مهم و کارآمد است که می تواند از نظر حفظ پایه دندان ها، نقش به سزایی را ایفا نماید. اگر روکش دندان به زودی بشکند و یا ترک بخورد می تواند به پایه دندان ما نیز آسیب جدی وارد نماید.

این آسیب تا حدی می تواند جدی باشد که باعث پوسیدگی و از بین رفتن ریشه آن دندان گردد. از دیگر موارد می توان از جنبه مالی به این مسئله نگریست.

اگر دوام و ماندگاری روکش های دندان خوب نباشد، می تواند بار مالی زیادی را به ما تحمیل نماید و ما مجبور به استفاده زود هنگام این روکش ها، خواهیم بود و این توجیه اقتصادی برای ما ندارد.

اطلاعات بیشتر
اهمیت مراقبت از دندان کودکان | کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button