بهترین نوع ارتودنسی دندان کدام است؟ | کلینیک دندانپزشکی ژنیک

بهترین نوع ارتودنسی دندان چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بهترین نوع ارتودنسی دندان

بهترین نوع ارتودنسی دندان کدام است؟ این موضوع بیشترین سوال بعد از قیمت ارتودنسی می باشد و که کسانی که به دنبال ارتودنسی دندان خود هستند به دنبال جواب آن می گردند.

شاید برای شما هم این موضوع جای سوال باشد که بهترین نوع ارتودنسی دندان کدام نوع ارتودنسی می باشد. البته باید مواردی را از جمله هزینه ارتودنسی و سن و سال و یا این که امکان نصب در برخی از افراد وجود دارد یا نه از مباحث ویژه ما می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

البته این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که دندانپزشک متخصص ارتودنسی و بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در تهران، یکی از مهمترین و شاید باید بگوییم اولین مواردی است که با معاینه و تشخیص درستی که از دندان های ما انجام می دهد، پیشنهاد میدهد که ما از چه نوع ارتودنسی استفاده کنیم و بهترین نوع ارتودنسی دندان برای دندان ما کدام است.

بهترین نوع ارتودنسی دندان

گذر زمان بر تاریخچه ارتودنسی

معنی ارتودنسی که یک کلمه یونانی می باشد، به معنی صاف و مرتب کردن دندان ها است. از سالیان سال پیش از ارتودنسی به منظور از بین بردن کجی های دندان ها و مرتب کردن آن ها با استفاده از روش های متفاوت، استفاده خوبی می شده است.

در این مدت و پیشرفت هایی که در زمینه ارتودنسی انجام شد، روش های مختلفی بوجود آمد که گاهاً به کمک افرادی که قصد انجام ارتودنسی را داشتند، می آمد.

این کمک ها می توانست به بهتر شدن وضع دندان ها و همچنین سهولت در انجام ارتودنسی و یا ایجاد فضایی زیباتر و راحت تر در دندان ها را باعث شود.

با گذشت زمان و کشف روش های متعدد و بهتر شده وضع ارتودنسی در تنوع و امکانات و پیدا شدن بهترین نوع ارتودنسی دندان ، خیلی از افراد به فکر درست کردن دندان های خود افتادند و توانستند به بهترین وضع ممکن و به آسانی از این خدمات استفاده نمایند.

بهترین نوع ارتودنسی دندان

انواع ارتودنسی دندان کدامند؟

در ادامه به انواع مختلف ارتودنسی دندان ها و بهترین نوع ارتودنسی دندان اشاره می کنیم و شما می توانید با مطالعه این مقاله، نکات مثبت و منفی آن را ارزیابی کنید و با توجه به سن و سال و بودجه خود یکی از این موارد یا این که از نظر خودتان بهترین نوع ارتودنسی دندان را انتخاب نمایید.

1- ارتودنسی معمولی یا سنتی(ثابت)

2- ارتودنسی لینگوال( داخلی)

3- ارتودنسی متحرک

4- ارتودنسی نامرئی

5- ارتودنسی دیمون

6- ارتودنسی سرامیکی

بهترین نوع ارتودنسی دندان

 بهترین ارتودنسی دندان(ارتودنسی معمولی یا سنتی و ثابت)

خیلی از افراد ارتودنسی معمولی و یا سنتی و ثابت را بهترین ارتودنسی دندان می دانند و با این نوع از ارتودنسی راحت هستند. البته این مورد سلیقه ای می باشد و کسی در تایید و یا رد این موضوع در خصوص این نوع ارتودنسی نمی تواند اظهار نظر کند.

این موضوع یک نوع سلیقه است و به ذائقه فردی بر می گردد. همانطور که بعضی دیگر این نوع ارتودنسی را نمی پسندند. پس نوع ارتودنسی از نظر هر شخص با شخص دیگر فرق دارد و هر کسی یک نوع از ارتودنسی را می پسندد و تفاوتی هم در درمان ندارد و فقط روش ها فرق می کند.

البته شاید در دیر و زود انجام شدن در زمانبر بودن ارتودنسی، بعضی از روش ها کمک کننده و یا مانع باشند. یا تفاوت در قیمت و هزینه ها به علت استفاده از امکانات بهتر وجود داشته باشد، ولی در اصل موضوع که مرتب کردن دندان ها است، هر نوع از ارتودنسی که استفاده شود با دیگری فرقی ندارد.

فقط بحث راحتی و استفاده از امکانات بهتر روش های متعد ارتودنسی در ایجا مد نظر می باشد.

بهترین نوع ارتودنسی دندان

نکات مثبت و منفی ارتودنسی معمولی کدامند؟

نکات مثبتی که برای ارتودنسی سنتی و معمولی ارتودنسی می توان عنوان کرد، این است که از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه است و کسانی که قیمت مناسب مدنظرشان است، می توانند از این روش استفاده نمایند.

تنوع و رنگ بندی بریس ها نیز از دیگر موارد مثبت این نوع ارتودنسی می باشد، که برای کودکان می تواند جذاب باشد.

نکات منفی در این نوع ارتودنسی شاید بتوان گفت در دید بودن و کسانی که نخواهند ارتودنسی آن ها دیده شود، را بتوان از نکات منفی این نوع ارتودنسی دانست.

ارتودنسی لینگوال یا داخل دندانی

تعدادی دیگر از افراد ارتودنسی لینگوال یا داخل دندانی را بهترین نوع ارتودنسی دندان می دانند. ارتودنسی لینگوال همان ارتودنسی معمولی یا سنتی است با این تفاوت که از طرف داخل و زبان نصب می شود.

با استفاده از روش لینگوال که سیم ها و براکت های ارتودنسی از فضای داخلی دندان ها استفاده می کند، از بیرون دندان ها هیچ چیزی به عنوان سیم ها و یا براکت مشخص و معلوم نیست.

بعضی ها این نوع ارتودنسی را به علت مخفی بودن، با این نوع ارتودنسی راحت هستندو این مدل ارتودنسی را انتخاب می کنند.

تنها نکته مثبت این نوع ارتودنسی که بعضی ها به عنوان بهترین نوع ارتودنسی دندان می دانند، مخفی بودن آن است.

نکته منفی ارتودنسی لینگوال، گرانقیمت تر بودن آن نسبت به نوع سنتی می باشد و دیگر این که سفت کردن و کش اندازی این نوع ارتودنسی سخت تر است و زمان بیشتری را در مطب برای انجام معاینات و سفت کردن براکت ها و سیم ها به علت دسترسی سخت تر، نیاز دارد.

بهترین نوع ارتودنسی دندان

ارتودنسی متحرک

در این نوع از ارتودنسی که همانطور که از نامش پیداست، متحرک و قابل جدایی از دندان ها می باشد. البته متحرک به این معنی که در دهات تکان می خورد و جا به جا می شود، این طور نیست.

فقط می توان در زمان هایی که شخص برای استراحت و یا زمانی خاص، این نوع از ارتودنسی را از دهان خود خارج کند. بعضی از افراد ارتودنسی متحرک را بهترین نوع ارتودنسی دندان می دانند و از این روش استفاده می کنند.

از این نوع روش ارتودنسی معمولاً برای دندان های غیر حاد که کمتر نیاز به ارتودنسی حرفه ای دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

تنها نکته مثبت آن متحرک بودن آن است و هر وقت که بخواهیم می توانیم آن را از دهان خارج نماییم و دوم اینکه هزینه و قیمت آن از ارتودنسی نامرئی که به نوعی متحرک محسوب می شود، ارزان تر است.

نکته منفی آن عدم زیبایی و نامناسب برای کسانی که زیبا بودن ارتودنسی برایشان مهم است، می توان نام برد.

البته بعضی از فراد از این نوع ارتودنسی به بهترین نوع ارتودنسی دندان نام می برند.

ارتودنسی نامرئی

در این نوع از ارتودنسی که به ارتودنسی نامرئی معروف است، فقط بحث دیده نشدن مطرح است و این مورد برای بعضی از افراد به عنوان بهترین نوع ارتودنسی دندان تلقی می شود.

نکات مثبت این روش همان طور که گفتیم، دیده نشدن این نوع ارتودنسی، البته از راه دور می باشد و دیگر این که محدودیتی برای غذا خوردن و نوشیدن انواع نوشابه ها و مایعات با این نوع از ارتودنسی در این روش مطرح نیست.

از نکات منفی این روش از ارتودنسی، احتمال گم شدن آن زیاد است. برای کودکان نمی شود استفاده کرد. به علت تعویض های متعدد در طول درمان، هزینه زیادی دارد. 

از دیگر موارد منفی می توان به دیر به نتیجه رسیدن درمان در این روش، اشاره نمود.

بهترین نوع ارتودنسی دندان

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یا بهتر بگوییم ارتودنسی با تنظیمات خودکار که فقط برای نصب آن نیاز است به پزشک مراجعه شود و برای انجام سفت کردن اصلاً نیازی به مراجعه به پزشک نیست و خود به خود و اتوماتیک سفت می شود. در این روش با استفاده از مکانیزه کشویی برای سفت شدن به صورت خودکار این کار صورت می گیرد.

از جمله موارد مثبت در این روش، زود به نتیجه رسیدن می باشد. همچنین درد کمتر در این روش و زود تمیز شدن به علت جمع و جور بودن، از دیگر مزایا می باشد. خیلی از افراد این روش را می پسندند و روش دیمون را بهترین نوع ارتودنسی دندان می دانند.

مورد منفی آن تنها به گران بودن و صرفه هزینه بیشتر نسبت به بقیه روش ها دارد.

ارتودنسی سرامیکی

در مدل سرامیکی که خیلی ها این روش را می پسندند و آن را به عنوان بهترین نوع ارتودنسی دندان می دانند، استفاده از روش سنتی، منتهی با براکت ها و بریس های از جنس سرامیک و همرنگ دندان بودن، که دید خیلی کم و مناسبی نسبت به بقیه روش ها دارد و براکت ها بر روی دندان ها دیده نمی شود.

نکات مثبت آن دید بر روی دندان ها ندارد و زود به نتیجه رسیدن نیز از دیگر موارد مثبت آن می تواند باشد و از نکات منفی آن هزینه زیاد آن است.

ولی در کل همگان این نوع از ارتودنسی را بهترین نوع از ارتودنسی می دانند. در پایان اگر سوال و یا نظر و پیشنهاد و انتقادی وجود دارد می توانید با تماس با ما از نکات مثبت و مشاوره رایگان کارشناسان ما برخوردار شوید.

اطلاعات بیشتر
8 نکات آموزشی مهم در خصوص مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button