جراحی سینوس لیفت چگونه انجام می شود؟ و زمان انجام آن | ژنیک

جراحی سینوس لیفت چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت و زمان انجام آن چه موقع است؟ در توضیح جراحی سینوس لیفت باید بگوییم که موقع ای که در فک بالا به حد تراکم کم استخوانی برسیم که کار را برای انجام کاشت دندان در درون این حفره را غیر ممکن و به جداقل برساند، زمان انجام جراحی سینوس لیفت فرا رسیده است.

زمان انجام این جراحی موقع ای رخ می دهد که زمینه برای نگهداشت پایه دندان ها فراهم نباشد و آن قسمت خالی از تراکم استخوانی باشد.

در این زمان ما باید به فکر جراحی سینوس لیفت باشیم. پزشک معالج با انجام عکس هایی که از فک بالایی بیمار می گیرد، نحوه و زمان عمل جراحی را مشخص می کند و این فرایند کمک مناسبی می تواند به بیمار بنماید.

گاهی وقت ها پزشک مجبور می شود که جراحی سینوس لیفت را به صورت بسته انجام دهد و این زمانی است که امکان و اجازه باز نمودن محل سینوس و محل جراحی عملاً از دسترس پزشک خارج می شود و پزشک مجبور می شود که این جراحی را به صورت بسته انجام دهد.

جراحی سینوس لیفت

چه مواقعی نیاز به جراحی سینوس لیفت می باشد؟

مواقعی که استخوان کافی در محل زیر سینوس وجود نداشته باشد و نتوان برای ایمپلنت دندان به علت نبود استخوان کافی میله فلزی را در این استخوان پیچ کرد زمان جراحی سینوس لیفت فرا رسیده است.

پزشک معالج با استفاده از تزریق بافت استخوانی مخصوص نسبت به ترمیم و جوش خوردن این استخوان های تزریقی نسبت به ایجاد فضایی مناسب و قابل انجام برای کاشت دندان اقدام خواهد کرد. اکثر موارد در زمانی نسبتاً کوتاه دو تا سه ماه استخوان ها جوش خورده و می توان برای ادامه درمان دندان ها اقدام نمود.

جراحی سینوس لیفت باز را چه زمانی باید انجام داد؟

جراحی سینوس باز را هنگامی انجام می دهند که پزشک معالج با استفاده از عکس های سه بعدی در تشخیص این نوع جراحی به یقین برسد و تشخیص دهد که برای ترمیم استخوان این بیمار باید به صورت باز جراحی انجام پذیرد.

حداقل میزان تراکم استخوان در این سینوس ها باید 5 میلی متر باشد و پزشک باید از وجود چنین میزان استخوان در این ناحیه از بدن بیمار اطمینان حاصل نماید و در ادامه با بی حس نمودن کل فک و صورت بیمار اقدام به جراحی باز نموده و با بالا کشیدن غشای سینوسی نسبت به تزریق پودر استخوان اقدام نموده و عمل جراحی به پایان می رسد.

بعد ار حدود یک الی یک ماه و نیم بدن نسبت به ترمیم و بازسازی استخوان های فک و زیر سینوس اقدام نموده و با آماده شدن این قسمت برای انجام ایمپلنت دندان یا ایمپلنت دندان دیجیتال که نوع جدیدی از ایمپلنت می باشد اقدام می نماید.

جراحی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت بسته را چگونه انجام می دهند؟

جراحی سینوس لیفت بسته بدین شکل است که پزشک وقتی از این قسمت از صورت  عکس می اندازد، می تواند در تشخیص عمل بسته یا باز جراحی تصمیم بگیرد و اگر استخوان به حدی کم باشد و کمتر از 2 میلی متر رسیده و تحلیل زیادی رفته باشد، اقدام به جراحی و عمل بسته گرفته می شود.

در این زمان پزشک با استفاده از ابزارهای خاص و مخصوص این کار در دندانپزشکی برای درمان و تزریق پودر استخوان به محل زیر سینوس ها اقدام لازم صورت می پزیرد و این جراحی از طریق بسته و با استفاده از دو یا سه سوراخ اقدام به جراحی گرفته می شود.

مراقبت های جراحی سینوس لیفت چیست و تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

مراقبت های جراحی سینوس لیفت از زمان اتمام و پایان جراحی، شروع شده و تا حداقل دو هفته باید ادامه داشته باشد. بعد از عمل جراحی و از بین برطرف شدن اثرات داروی بی حسی، درد در دهان و فک بیمار شروع می شود و با استفاده از داروی مسکنی که پزشک برای بعد از عمل برای کم کردن درد ناشی از عمل تجویز نموده است، باید مصرف نمود.

مراقبت های ضروری و مهمی که بعد از عمل جراحی سینوس لیفت باید انجام شود این است که از کشیدن سیگار و یا هر ماده مخدر برای جلوگیری از عفونت محل عمل باید جداً خودداری نمود. از فشار و ضربه زدن و یا ضربه خوردن محل عمل باید بپرهیزید و مواظبت لازم برای این کار باید انجام شود.

اگر در روزهای اولیه بعد از عمل، احساس درد شدید و یا قرمزی و تورم و خون مردگی در زیر چشم ها دیده شد، باید با یخ درمانی و کمپرس یخ در آن ناحیه از صورت از تورم و درد آن ناحیه به خوبی بتوان کاست.

از عطسه ها و سرفه های شدید در زمان بعد از جراحی باید خودداری گردد. از دمیدن فشار بیش از حد از بینی به خارج باید بپرهیزید.

جراحی سینوس لیفت

مراحل انجام عمل جراحی سینوس لیفت صورت به چه شکل است؟

پزشک معالج در ابتدا قسمتی از لثه که سینوس را پوشانده است را برش داده و اگر نیاز بود سینوس را مقداری به بالا می کشد در ادامه با ایجاد خراش بر روی قسمتی از استخوان فک و تزریق پودر استخوان در قسمت بالا کشیده شده سینوس و تزریق پودر استخوان این کار انجام می شود.

پس از ترزیق پودر استخوان در محل جراحی، پزشک اقدام به بستن و بخیه قسمت محل جراحی می نماید.

پس از بخیه و اتمام جراحی پزشک اقدام به تجویز مسکن برای تسکین درد بیمار می نماید و حداقل تا پنج روز باید این داروها مصرف شود.

مراقبت هایی که پزشک انجام می دهد باید مو به مو توسط بیمار انجام شود و از هر گونه اقدام خودسرانه و یا انجام فعالیت های شدید ورزشی و یا تحریک و ضربه و فشار به محل مورد جراحی حداقل تا دو هفته ممنوع می باشد.

بعد از جراحی و با گذشت 4 الی 6 هفته و با تشخیص پزشک معالج می توان با مراجعه به مراکز ایمپلنت و از طریق بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان در تهران برای نصب ایمپلنت دندان خود اقدام نمود.

جراحی سینوس لیفت

مزایای استفاده از جراحی سینوس لیفت چیست؟

از جمله مزایایی که جراحی لیفت سینوس می تواند داشته باشد می توان به محکم شده جای و محل ایمپلنت در فک ها اشاره نمود. این خیلی مهم است که در جایی از دهان و فک که می خواهیم ایمپلنت انجام دهیم از محکمی و استحکام زیادی برخوردار باشد و بتوان محلی مورد اطمینان برای کاشت دندان ایجاد نمود.

اطلاعات بیشتر
جراحی و درمان ریشه دندان با سلول های بنیادی | کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button