اصلاح طرح لبخند جیست؟ | عوارض اصلاح طرح لبخند | کلینیک ژنیک

اصلاح طرح لبخند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی

اصلاح طرح لبخند را چگونه انجام هیم؟ لبخند یکی از هدایای خداوند متعال است که به انسان ها عطا گردیده است که بتوانند با استفاده از این موهبت نسبت به برقراری ارتباط و ابراز علاقه و محبت نسبت به هم نوع خود راه کمال و زیبایی شناسی را طی نمایند.

طرح لبخند به چند مورد از اجزاء صورت بستگی دارد لبخند از لب ها شروع شده و به دندان ها و لثه و گونه ها و چشم ها و دیگر اجزاء صورت ختم می شود  و با یکدیگر مرتبط هستند.

ما برای داشتن یک لبخند زیبا نمی توانیم دندان ها حذف کنیم و اصلاً دندان ها دیده نشود و به همین علت وجود دندان های یک دست و مرتب و سفید و سالم در طرح لبخند زیبا خیلی موثر است.

تلفیق اجراء اصلی صورت از جمله دهان، لب، دندان و گونه ها که در مجموع یک شکل بیضی را تشکیل می دهند می تواند یک لبخند زیبا ایجاد کند.

اصلاح طرح لبخند چگونه انجام می شود؟ | عوارض اصلاح طرح لبخند

 اصلاح طرح لبخند چیست؟

به مجموع عوامل و اجزاء صورت که در ایجاد یک لبخند زیبا نقش دارند و نبود و یا بد شکلی و یا به هم ریختگی در هر کدام از این اجزاء می تواند به کلیت اصلاح طرح لبخند آسیب بزند و ما را از داشتن یک لبخند زیبا و دلنشین دور کند.

به عنوان مثال اگر ما دندان های به هم ریخته و کج و ماوج و سیاه و تیره و تخریب شده مخصوصاً در دندان های جلویی داشته باشیم باید قید لبخند زیبا را بزنیم.

چون دندان ها یکی از اجزاء مهم و اساسی در ایجاد یک لبخند زیبا و دلنشین دارند.از دیگر اجراء صورت می توان به چشم ها اشاره کرد که نقش پررنگ و اصلی در زیبایی صورت دارند.

از ارکان اصلی و شاید بتوان گفت اولین دلیل یک صورت زیبا و طرح لبخند خوب می تواند نقش داشته باشد بعد از چشم ها دندان ها و در رتبه ی بعدی لب ها و در انتها گونه ها نقش اصلی را بازی می کنند.

پس برای داشتن یک طرح لبخند زیبا باید تک تک اجزاء صورت به صورت زنجیروار اصلاح گردیده باشند و در حقیقت مکمل یکدیگر باشند تا رضایت حد اکثری از طرح لبخند زیبا حاصل گردد.

مزایای اصلاح طرح لبخند چیست؟

اگر از مزایای اصلاح طرح لبخند بخواهیم بگوییم می توان به ترمیم و تغییر و اصلاح و بهینه کردن تمامی اجزاء صورت اشاره کرد.

برای اینکه ما طرح لبخند زیبایی داشته باشیم ما مجبوریم و پزشک ما این الزام را برای ما ایجاد می کند که نسبت به اصلاح و ترمیم دندان های خود اقدام کنیم.

ما اگر طرح لبخند زیبا می خواهیم که داشته باشید لازمه ی آن در ابتدا داشتن دندانهای مرتب و سالم می باشد. پس این یک مزیت است که ناخودآگاه برای ترمیم و خوش فرم کردن دندان ها که اگر کج و بهم ریختگی در آنها است به دندانپزشک معتبر برای ارتودنسی دندان و مرتب کردن و یا ترمیم و پر کردن و یا سفید کردن اقدام نماییم که این خود به تنهایی می تواند یک مزیت باشد.

 

اطلاعات بیشتر
هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند در سال 1402 | دندانپزشکی ژنیک

از دیگر مزیت ها می توان به اصلاح بینی های شکسته و یا پلیپ دار اشاره کرد که لازمه زیبایی در صورت است و طرح لبخند خوب ترمیم و اصلاح این جزء از صورت می باشد و در مرحله بعد اگر چشم ما دچار آسیب و یا نیاز به جراحی زیبایی دارد.

این مورد را نیز باید اصلاح کرد و در آخر لب هایی که به صورت مادر زادی به اصطلاح لب شکری و یا نقص در لب خود دارند باید به جراحی و اصلاح این مورد بپردازند که نقش زیادی در ایجاد طرح لبخند و زیبایی آن خواهد داشت.

پس به این نتیجه رسیدیم که کسانی که برای اصلاح طرح لبخند خود به پزشک مراجعه می کنند ناخودآگاه و به الاجبار تمامی اجزاء صورت از دندان ها گرفته تا بینی و چشم و گونه و لب را باید مورد بررسی و اگر نیاز به اصلاح و درمان داشت اقدام نمایند.

اصلاح طرح لبخند چگونه انجام می شود؟ | عوارض اصلاح طرح لبخند

فواید اصلاح طرح لبخند

در جوامع امروزی که به عصر ارتباطات نیز مشهور است بعضی ها برای این که بر اثر نیاز شغلی با تعداد زیادی از مشتریان و افراد در ارتباط هستند.

داشتن ظاهری مرتب و لبخندی زیبا لازمه شغل آن ها می باشد و در جذب مشتری و رضایت مندی مشتریان در برخورد و لبخند زیبای آن تاثیر زیادی دارد.

به عنوان مثال کارکنان هواپیمایی و یا منشی های هتل ها و مراکز درمانی و زیبایی و دندانپزشکی ها می تواند با ایجاد لبخند زیبا و برخورد مناسب و در کنار آن خوش اخلاقی در جذب مشتری بیشتر تاثیر گذار باشند.

 

اطلاعات بیشتر
9 روش درمان طرح لبخند لثه ای با جراحی و بدون جراحی | ژنیک

اصلاح طرح لبخند زیبا چگونه انجام می شود

برای اصلاح طرح لبخند زیبا با مراجعه به دندانپزشک زیبایی لثه ها و دندان های فرد مورد بررسی قرار می گیرد و اگر نیاز به اصلاح داشته باشد با تعیین وقت این کار انجام می شود اگر شخصی خواهان داشتن لبخند زیبا باشد.

دستگاه های دیجیتال مخصوص این کار اختراع گردیده و از صورت شخص کاندید تصویر سه بعدی گرفته می شود و بر اساس این تصویر محل هایی که نیاز به اصلاح و تغییر باشد علامت گذاری می شود.

در مراحل بعد نسبت به ترمیم و اصلاح آن باید اقدام شود که به زیبایی دیجیتالی نیز معروف است با استفاده از این فناوری می توان حداکثر زیبایی را برای صورت یک فرد به صورت مجازی تصویر سازی کرد و آن را در صورت فرد مورد نظر پیاده سازی نمود.

اصلاح طرح لبخند چگونه انجام می شود؟ | عوارض اصلاح طرح لبخند

چه عوامل و انجام چه کارهایی باعث اصلاح طرح لبخند زیبا می شود

برای این که لنخند زیبایی داشته باشیم عوامل متعددی در آن دخیل است. ولی یکی از این عوامل که نسبت به بقیه عوامل ارجعیت دارد و باعث اصلاخ طرح لبخند می شود و می توان گفت به تنهایی چیزی حدو پنجاه درصد زیبایی را به دوش می کشد مربوط به دندان ها می باشد که با استفاده از بلچینگ و سفید کردن آن ها و یا دندان هایی که نیاز به ترمیم و پرساژ و جرم گیری دارند.

آن هایی که نیاز به مرتب سازی دارند ارتودنسی گردند و دیگر مواردی که در رفع عیوب دندان ها مورد نیاز است به صورت علمی و تخصصی در دندانپزشکی های معتبر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و نسبت به اصلاح آن اقدام گردد که اگر این موارد رعایت گردد می توانیم نیمی از راه طرح لبخند زیبا را طی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button