مراقبت از دندان های مصنوعی چگونه است؟ | دندانپزشکی تخصصی ژنیک

مراقبت از دندان های مصنوعی به صورت حرفه ای

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مراقبت از دندان های مصنوعی

مراقبت از دندان های مصنوعی با استفاده از چند روش اساسی و اصولی قابل انجام است. حال سوال پیش می آید که چه نوع مراقبت ها و چه روش هایی برای نگهداری و سالم ماندن دندان های مصنوعی باید انجام دهیم؟ و پافشاری مراقبت از دندان های مصنوعی برای چیست؟

اولین راهکار برای مراقبت از دندان های مصنوعی این است که باید روزانه آن ها را تمیز کنیم و خوب مسواک بزنیم. شما می توانید از طریق تماس با ما با مجموعه بزرگ دندانپزشکی تخصصی ژنیک در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان در خصوص مراقبت از دندان های مصنوعی استفاده نمایید.

معمولاً گفته شده است که برای دندان های مصنوعی از مسواک نرم و بدون خمیر دندان استفاده شود. دندان های مصنوعی به علت اینکه متحرک هستند و از دهان می توان آن ها را خارج نمود، تمیز کردن آن ها با سهولت انجام می شود.

این دندان ها را می توان به راحتی میتوانیم تمیز و یا این که غذایی اگر لا به لای آن گیر کرده است، به راحتی جرم زدایی و یا خورده غذاها را خارج نماییم.

بیشتر از آب نمک رقیق برای شستشو به همراه مسواک نرم استفاده می شود و هر روز و بعد از صرف غذا این کار را باید انجام داد.

مراقبت از دندان های مصنوعی

چرا باید دندان های مصنوعی را در آب نگهداری نماییم؟

مراقبت از دندان های مصنوعی معمولاً در شب و هنگام خوابیدن، دندان های مصنوعی به علت اینکه متحرک هستند و در دهان حرکت می کنند. شب ها لازم است که از دهان خارج گردند و بیرون از دهان  نگهداری شوند این کار می تواند به چند علت باشد.

در ابتدا این کار برای اینکه راه تنفس را نبند و بهتر بشود تنفس در هنگام خواب انجام شود شایسته است دندان ها از دهان خارج گردد.

دلیل دوم به علت حرکت دندان های مصنوعی احتمال شکسته شدن آن زیاد است و باید حتماً در هنگام خوابیدن از دهان خارج گردند.

دلیل سوم استراحت دادن به لثه و بازیابی و برداشته شدن بار از روی لثه ها برای آسیب ندیدن آن ها خارج کردن آن ها می تواند به مستحکم شدن و تنفس و استراحت لثه ها کمک شایانی بکند.

حال سوال اصلی ما این بود که دندان هایی که از دهان در هنگام شب و موقع خوابیدن خارج کردیم کجا بگذاریم؟بهترین مکان برای نگهداری دندان های مصنوعی در شب هنگام و موقع خواب گذاشتن آن ها درون یک ظرف آب که می توان در یک لیوان آب نمک رقیق شده نیز این کار را کرد.

دلیل اینکه از آب برای نگهداری از دندان مصنوعی استفاده می کنیم این است که آب از خشک شدن و حالت شکنندگی دندان ها جلوگیری می کند.

دوم اینکه دندان مصنوعی خشک موقع استفاده از آن به لثه ها آسیب می زند و حالت دردناکی ایجاد می کند.

در آخر اگر دندان ها را به حالت خود رها کنیم و درون آب نباشند احتمال آلودگی و نفوذ میکروب هایی که در محیط هستند زیاد است و یا اینکه ممکن است در زیر دست و پا شکسته شوند.

مراقبت از دندان های مصنوعی

 نحوه صحیح استفاده از دندان مصنوعی چگونه است؟

مراقبت از دندان های مصنوعی به علت اینکه دندان های مصنوعی از جنس اکرولیک یا از یک نوع پلاستیک خاص ساخته شده اند باید مراقبت های ویژه ای از آن بعمل آید.

هر غذا و یا هر تنقلاتی را نمی توان با این دندان ها خورد این دندان ها به علت این که از ظریفی خاصی برخوردارند و احتمال شکسته شدن و تغییر شکل دادن آن ها زیاد است.

پس نمی توانیم غذاها و یا میوه هایی که سفت و سخت هستند را با آن ها بخوریم و حتماً باید این مسائل واقف باشیم و رعایت کنیم.

مثلاً با دندان مصنوعی هیچ وقت نباید سیب را گاز بزنیم و بخوریم این دندان ها برای این کار ساخته نشده اند و باید حتماً با رنده کردن و یا تیکه تیکه کردن سیب آن ها را تناول کرد.

مراقبت از دندان های مصنوعی

چه کنیم تا دندان مصنوعی ما آسیب نبیند؟ و چگونگی مراقبت از دندان های مصنوعی

مراقبت از دندان های مصنوعی از طریق خلال کردن دندان های مصنوعی جداً خودداری کنید و از ابزارهای نوک تیز نباید برای بیرون آوردن خورده غذاها استفاده کنید.

این کار باعث سوراخ شدن و از بین رفتن دندان های مصنوعی خواهد شد.کسانی هستند که عادت غلط دارند و مدام کلید و یا خودکار خود را به دندان ها می کشند که این ابزارهای تیز را باید دشمن اصلی دندان های مصنوعی دانست.

زیرا با خراشیده شدن و یا سوراخ شدن دندان های مصنوعی راه نفوذ جرم و میکروب و باکتری ها به این جور مکان ها فراهم می شود و به مرور دندان ها آسیب می بینند و ار بین می روند.

از قراردادن این گونه دندان ها درون آب داغ و جوش خودداری نمایید و یا اینکه از قرار دادن دندان ها مصنوعی در نزدیکی بخاری و وسایل گرمایشی مثل شوفاژ جداً بپرهیزید زیرا جنس این دندان ها از پلاستیک است و احتمال تغییر شکل دادن آن ها زیاد است.

مراقبت از دندان های مصنوعی

راه های جایگزین کردن مراقبت از دندان های مصنوعی

مراقبت از دندان های مصنوعی چگونه است؟ اگر از دندان های مصنوعی خود خسته شده اید و دیگر تحمل استفاده و یا مراقبت و نگهداری از این گونه دندان ها برای شما غیر ممکن شده است و نمی توانید به خوبی از این دندان ها استفاده کنید.

عوارضی از قبیل مشکلات معده و یا گوارشی برای شما پیش آمده است که این مشکلات می تواند از خوب جویده نشدن غذا با دندان های مصنوعی می تواند باشد.

ما به شما پیشنهاد کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان را می دهیم.اگر چه شاید در ابتدا برای شما مقداری از لحاظ مالی هزینه داشته باشد.

ولی در عوض دیگر مثل دورانی که دندان های ثابت خود را داشتید می توانید به راحتی و هر آن چه که دوست داشته باشید با خیال راحت غذا بخورید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

کلینیک های تخصصی دندانپزشکی خوبی وجود دارند که امکان کاشت دندان به صورت قسطی را نیز فراهم کرده اند تا شما عزیزان دیگر دغدغه مالی برای این کار را نداشته باشید.

اگر در تهران زندگی می کنید از فرصت فراهم شده در جشنواره ایمپلنت دندان و قیمت ایمپلنت دندان در غرب تهران که توسط کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک این امکان میسر است برخوردار شوید.

از دیگر شهرها و یا مناطق دیگر تهران نیز می توانند از این امکانات بهره خوبی ببرند شما عزیزان می توانید در جشنواره هایی این کلینیک که در فصول مختلف برگزار می شود به خوبی استفاده نمایید.

اطلاعات بیشتر
دندان مصنوعی ژله ای چیست؟ و چه تفاوتی با پروتز معمولی دارد؟ ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button