جراحی و پیوند استخوان فک | هزینه پیوند استخوان – کلینیک ژنیک

جراحی و پیوند استخوان فک چگونه انجام می شود؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی و پیوند استخوان فک

جراحی و پیوند استخوان فک چگونه انجام می شود؟ و علت جراحی فک و پیوند استخوان برای چیست؟ چرا بعضی ها نیاز به جراحی و پیوند استخوان فک هستند؟ و اگر این کار انجام نشود، چه عوارضی برای بیمار خواهد داشت؟ هزینه ها و نحوه انجام و عوارض احتمالی این جراحی چگونه است؟

این تمامی سوالاتی است که در ادامه این مطلب به آن جواب خواهیم داد. اصولاً وقتی به جراحی و پیوند استخوان فک نیاز پیدا می کنیم که این استخوان ها تحلیل رفته و به مرور زمان از بین رفته اند و نیاز است برای اینکه دندان جدیدی نصب شود استخوان فک ترمیم گردد تا فضا و جا برای کاشت دندان مهیا گردد.

مجموعه بزرگ دندانپزشکی تخصصی ژنیک این آمادگی را دارد که در خصوص جراحی دندان و یا جراحی و پیوند استخوان فک به صورت رایگان مشاوره ارائه دهد.

جراحی و پیوند استخوان فک | هزینه پیوند استخوان - کلینیک ژنیک

چه کسانی مستعد جراحی و پیوند استخوان فک می باشند؟

بر خلاف تصور برخی ها که فکر می کنند استخوان، قسمت غیر منعطف و غیر قابل تغییر در بدن است باید بگوییم این عضو یعنی استخوان ها دائماً در حال تغییر و شکل پذیری هستند و بر اساس موقعیت و طریقه استفاده و یا عدم استفاده از آن ها متغییر خواهند بود.

بعضی از دندان ها که به مرور خراب شده اند و ما آن ها را کشیده ایم جای خالی آن ها اگر با ایمپلنت دندان یا کاشتن دندان درون فک ها پر نشوند می تواند باعث تغییر شکل و یا کاهش حجم استخوان فک در آن ناحیه گردد و اگر زمانی بخواهیم جای آن ها را با ایمپلنت و کاشت دندان پر کنیم به مشکل اساسی خواهیم خورد.

پس باید این مسئله را به خاطر داشته باشیم که ممکن است هر دندانی که کشیده باشیم اگر به جای آن دندانی کاشته نشود این مشکل برای ما نیز بوجود بیاید البته این موضوع به صورت قطعی برای هر کسی پیش نمی آید و به عوامل و دلایل زیادی نیاز است که این گونه موارد اتفاق بیفتد.

اگر جراحی و پیوند استخوان فک انجام نشود چه مشکلاتی ممکن است برای ما بوجود بیاید؟

جراحی و پیوند استخوان فک جزء معدود معضلاتی است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و اگر این اتفاق برای شما افتاد جای هیچ نگرانی نیست و می توان با استخوان خود فرد و یا پودر استخوان هایی که از قبل برای این آماده شده با جراحی بر روی فک امکان پذیر خواهد بود.

اگر کار ترمیم استخوان فک، حال فرقی نمی کند که فک پایین باشد یا بالا به موقع انجام نشود ممکن است به مرور باعث تضعیف فک و قدرت جویدن غذا نیز بالطبع به کندی و با ضعف همراه شود ولی در هر صورت می توان با جراحی بر روی این نواحی مشکل را مرتفع کرد.

جراحی و پیوند استخوان فک | هزینه پیوند استخوان - کلینیک ژنیک

نحوه انجام جراحی و پیوند استخوان فک و هزینه های آن چقدر است؟

برای انجام جراحی و پیوند استخوان فک لازم است که طی یک جلسه توسط جراح صورت و فک مورد مشاوره و بررسی قرار گیرید و آزمایشات لازم و عکس های او پی جی که از دهان و فک و دندان های شما گرفته خواهد شد در مورد جراحی های بر روی فک شما تصمیم گیری می شود.

اگر مشکل خاصی نداشته باشد جراح مربوطه یک روزی را برای جراحی مشخص و داخل کلینیک مجهز، توسط جراح و متخصص بیهوشی شما را بیهوش کرده و کار عمل جراحی را آغاز می کنند.

در ابتدا با برش بر روی لثه و محل مورد دقیق را با تزریق خورده استخوان هایی که یا از بدن خود بیمار گرفته شده که آن هم یک پروسه جدا و جراحی که معمولاً از استخوان ران و یا انتهای فک برداشته می شود بر روی جای مورد نظر جایگذاری و تزریق می شود و یا از استخوان ها و پودرهای استخوانی که از طرق مختلف دیگر تهیه شده است استفاده خواهد شد.

قیمت این جراحی را نمی توان به صورت دقیق بیان کرد زیرا اگر از بدن فرد این استخوان ها گرفته شده باشد جراحی به دو مرحله می رسد.

یعنی یک بار بیمار باید جراحی شود تا از بدن او مقداری استخوان جدا شده و در مرحله بعد دوباره جراحی دیگر بر روی لثه انجام شود و این استخوان ها به فک بیمار تزریق شود و این عمل ها می تواند هزینه ها را افزایش دهد و قیمت ها را دو چندان کند.

آیا عوارض خاصی برای جراحی و پیوند استخوان فک وجود دارد؟

معمولاً برای جراحی و پیوند استخوان فک مشکل خاصی وجود ندارد شاید در چند روز اول مقداری تورم و یا درد کمی وجود داشته باشد که با مسکن هایی که پزشک تجویز می کند و یا با کمپرس یخ می توان این موارد را به حداقل رساند و کم کم این عوارض از بین خواهند رفت و مشکل خاص دیگری نخواهیم داشت.

بعد از گذشت سه تا چهار ماه استخوان های تزریقی فک به مرور زمان خود را با بدن انسان وقف داده و جذب استخوان های بدن و فک شده و می تواند با سخت شدن فضایی ایده آل برای کاشت دندان بوجود بیاورد.

خیلی کم و به ندرت اتفاق افتاده است که استخوان های تزریقی پس زده شده باشند و یا این که خونریزی محل جراحی و یا لخته شدن خون و این گونه موارد برای بیمار رخ داده باشد این موارد به یک درصد هم نمی رسد و این عمل را می توان غیر تهاجمی و ایمن دانست.

جراحی و پیوند استخوان فک | هزینه پیوند استخوان - کلینیک ژنیک

انواع مواد پیوند استخوان فک کدامند؟

انواع مواد پیوند استخوان فک به چند بخش تقسیم بندی می شوند که در ادامه به صورت مختصر به آن می پردازیم.از انواع مواد می توان به 1-اتوگرافت 2-آلو گرافت 3-زنو گرافت 4- آلو پلاست را نام برد.

اتو گرافت

اتوگرافت مواد استخوانی را گویند که از خود بدن شخصی که مورد عمل فک و تزریق استخوان قرار است گرفته می شود.به عنوان مثال: قسمت هایی از بدن هستند که می توان از آن جا مقداری استخوان برداشت کرد و به محل فک تزریق نمود.

این قسمت هایی که استخوان را برداشت می کنند دارای استخوان اضافه می باشد و هیچ مشکل خاصی برای بدن ایجاد نخواهد شد و استفاده از استخوان بدن فرد برای ترمیم به علت یکسان بودن با بدن و پس نزدن می تواند موفقیت عمل را به صورت صددرصد بالا ببرد.

آلو گرافت

آلو گرافت به مواد و پودر استخوانی گفته می شود که از غیر بدن خود شخص تامین شده باشد و یا به عبارتی فرد اهدا کننده کسی دیگر باشد که با تطبیق دادن این مواد با بدن فرد دریافت کننده می توان برای پیوند در استخوان فک بیمار مورد استفاده قرار گیرد.

زنو گرافت

زنو گرافت را به مواد و پودر استخوانی که از استخوان های بدن یک حیوان که معمولاً از استخوان های گاو گرفته می شود که قابلیت جذب و همخوانی دارد که می تواند جایگزین خوبی برای پیوند استخوانی برای انسان باشد.

آلو پلاست

آلو پلاست به روشی گفته می شود که بدن در برابر مواد سنتزی قرار می گیرد و شروع می کند به ساخت مواد استخوانی که از بهترین نوع و بی خطر ترین و غیر تهاجمی ترین روش برای ایجاد استخوان برای قسمت های فک است که استخوان آن تحلیل رفته است.

اطلاعات بیشتر
بهترین دکتر فوق تخصص جراح دندانپزشکی در تهران | کلینیک ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button