تابوره دندانپزشکی چیست؟ قیمت آن چقدر است؟ دندانپزشکی ژنیک

تابوره دندانپزشکی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تابوره دندانپزشکی

تابوره دندانپزشکی یکی از ابزارهای خاص کلینیک دندانپزشکی است که برای نشستن دندانپزشک بر روی آن و مسلط شدن بر روی دهان و دندان بیمار از آن استفاده می شود.

این وسیله که از سه چرخ دارای حرکت استفاده می کند و معمولاً  در بعضی از این صندلی ها تکیه گاه ندارند ولی در بعضی از برندهای مختلف از تکیه گاه کوتاهی استفاده می شود.

تابوره دندانپزشکی را اغلب از جنس استیل می سازند. استیل به دلیل این که ماده ای است ضد زنگ و سبک و مقاوم به همین جهت صندلی های دندانپزشکان که مدام در حال استفاده می باشد، از این جنس می سازند.

تابوره دندانپزشکی

انواع تابوره دندانپزشکی

تابوره های دندانپزشکی انواع و اقسام متفاوتی دارند و بر اساس نیاز دندانپزشکان و یا کسانی که در آزمایشگاه های پزشکی کار می کنند، ساخته می شوند. در ادامه به انواع مدل های مختلف تابوره دندانپزشکی می پردازیم.

1-تابوره دندانپزشکی گرد با پشتی

2- تابوره دندانپزشکی زین اسبی

3- تابوره آزمایشگاهی

4- تابوره گردان پزشکی

5- تابوره پزشکی پایه سینی

تابوره دندانپزشکی گرد با پشتی

تابوره دندانپزشکی با پشتی که از جنس استیل با روکش صندلی از جنس ابر و فوم می باشد و قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد، می توان با این صندلی به شکل های متفاوت و پزیشن های گوناگون بر روی دندان بیمار کار انجام داد.

تابوره دندانپزشکی زین اسبی

تابوره دندانپزشکی زین اسبی که تکیه گاه ندارد و تشکیل شده است از یک پایه قابل تنظیم ارتفاع و نشیمن گاهی که به شکل زین اسب می باشد و محل نشستن دندانپزشک می باشد. استفاده از این مدل صندلی و تابوره بیشتر برای مواقعی است که نیاز است به شکل زیاد به سمت جلو و یا عقب خم شد و کار انجام داد.

تابوره آزمایشگاهی

تابوره آزمایشگاهی که یک صندلی در حد و اندازه بزرگ تر از تابوره دندانپزشکی است و تکیه گاه نیز دارد و در آزمایشگاه ها اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله به علت این که از چرخ های قوی استفاده می کند، می توان مسافت های طولی را با کمترین فشار و حرکت طی نماید.

تابوره گردان پزشکی

تابوره گردان پزشکی که یکی از صندلی های مورد استفاده در صنف پزشکی بیشترین کاربرد را دارد و از این صندلی بیشتر در مواقعی که بیمار را معاینه می کنند و یا برای عمل جراحی از این صندلی استفاده خوبی می شود.

تابوره پزشکی پایه سینی

تابوره های پزشکی پایه سینی صندلی های پزشکی هستند که در انتها و نزدیک پایه آن و نزدیک به زمین و دور تا دور پایه چیزی شبیه به سینی نصب است که می توان با قرار دادن پاها بر روی این قسمت از فشار بر روی کمر کاست و تسلط خوبی برای چرخش و  انجام کار پیدا نمود.

تابوره دندانپزشکی

تابوره دندانپزشکی چه ویژگی هایی دارند؟

تابوره دندانپزشکی دارای ویژگی های خاصی هستند از جمله دارای 1- چرخش 360 درجه ای

2- تنظیم ارتفاع با توجه به نیاز پزشک

3- طراحی ارگانومیک و زیبا

4- طراحی ساده و در عین حال متمایز و کاربردی

5- دارای چرخ های فوق العاده قوی و روان و مقاوم که در حرکت دادن دندانپزشک به طرفین و یا جلو و عقب کمک خوبی می توان انجام دهد.

قیمت تابوره دندانپزشکی چقدر است؟

قیمت تابوره دندانپزشکی در برندهای مختلف و مدل های متفاوت دارای قیمتی گوناگون هستند. این صندلی به علت ساخت در مواد اولیه متنوع و همچنین استفاده از نشیمن گاه در مدل های فوم و چرم قیمتی متفاوت دارند. این قیمت ها بسته به نوع برند و مواد و اسکلتی که از آن ساخته شده اند توسط برندهای گوناگون قیمتی یکسان ندارند.

قیمت بستگی به نوع جنس و امکاناتی از قبیل دو جکه بودن از مبلغ حدود 5 میلیون تومان شروع و تا 14 میلیون تومان در حال حاضر با توجه به برند خود متغیر است.

از چه زمانی استفاده از تابوره باب شد و مورد استفاده قرار می گیرد؟

از این وسیله در حدود پنجاه سال پیش نقشه کشان و مهندسین ساختمانی برای اولین بار مورد استفاده گسترده قرار دادند و در ادامه در آزمایشگاه ها و مراکز زیبایی  و کم کم پای این وسیله به دندانپزشکی ها باز شد و مورد استفاده خوبی قرار گرفت.

این وسیله ابزار خوبی برای دندانپزشکانی که قسمت نشستن به مدت زیاد طولانی بالای سر بیماران و یا کسانی که می خواهند ایمپلنت دندان با کیفیت انجام دهند مناسب است.

اگر چه امروزه قیمت ایمپلنت دندان در تهران رو به افزایش است ولی هستند کسانی که از کاشت دندان قیمت مناسب استفاده می کنند.

تابوره دندانپزشکی

تابوره دندانپزشکی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

تابوره دندانپزشکی تشکیل شده است از:

1- نشیمنگاه که از جنس فوم و ابر و چرم می باشد

2- پایه که اغلب از جنس استیل است و قابلیت تنظیم اتفاع دارد

3- پشتی که در بعضی از این صندلی ها نصب می شود و راحتی خاصی به نشستن دندانپزشک هنگام کار کردن می دهد. 4- پایه سینی شکل که جای پای خوبی برای چرخاندن صندلی به دور خود به میزان 360 درجه مورد استفاده قرار م گیرد.

تابوره دندانپزشکی را از کجا بخریم؟

تابوره دندانپزشکی ابزاری است خاص که مشتریان خاص خود که اغلب دندانپزشکان و یا مطب داران و مراکز آزمایشگاهی هستند مورد استفاده زیادی قرار می گیرند.

این ابزار خاص دندانپزشکی که استفاده عموم ندارد بیشتر در مراکز و محل هایی که بورس خرید و فروش لوازم و تجهیزات پزشکی هست باید مراجعه نمود و خریداری کرد.

این صندلی که از جنس خاصی که مصرف کننده خاصی نیز دارد در هر جایی از شهر وجود ندارد و اندک مغازه هایی هستند که اقدام به فروش این محصول می نمایند.

این وسیله که اغلب وارداتی هستند و با ارز آزاد وارد کشور شده است قیمتی بسی گزاف و زیاد دارند و می تواند برای پزشکان گران تمام شود.

بیشترین و یا بهتر است بگوییم اغلب و تمامی مشتریان این وسیله پزشکان هستند و اندک مشتریانی نیز برای آزمایشگاه ها از این ابزار پزشکی استفاده می کنند.

خرید این وسیله پزشکی از نمایندگی های شرکت های وارد کننده خیلی به صرفه است. این شرکت ها عموما خدمات پس از فروش و یا ضمانت این وسیله را به مدت دو سال تقبل می کنند و می توان در صورت داشتن ایراد و یا خراب شدن در قبل از مدت دو سال از گارانتی این محصول استفاده نمود.

این وسیله از خدمات پس از فروش ده سله نیز برخوردار است و می توان در صورت نیاز به قطعات یدکی از شرکت هایی که واردکننده این وسیله هستند کمک گرفت.

اطلاعات بیشتر
اسید اچ دندانپزشکی چیست؟ اسید اچ در دندانپزشکی چه نقشی دارد؟ | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button