پروب پریودنتال چیست؟ قیمت پروب پریودنتال و کاربرد آن | ژنیک

پروب پریودنتال

زمان مطالعه: 5 دقیقه

پروب پریودنتال چه کاربردی دارد؟

پروب پریودنتال ابزاری است در دندانپزشکی از جنس فلز استیل و مدرج و نوع دیجیتال آن از نوع پلاستیک که برای اندازه گیری میزان فاصله ایجاد شده بین لثه و دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

این فواصل ایجاد شده بین دندان و لثه را در اصلاح پاکت لثه می گویند که با پروب پریودنتال اندازه گیری و دنداتپزشک برای درمان آن اقدام می کند.

پروب پریودنتال انواع مختلف دارد و هر کدام از این ابزار کاربرد و کارکرد خاص خود را دارد. این ابزار خاص یکی از وسایل مورد نیاز و پرکاربرد برای تشخیص بیماری های لثه می باشند. قیمت این ابزار در بازار بستگی به مدل و سایز، جنس و کشور سازنده آن دارد.

قیمت های پروب پریودنتال به علت این که یک وسیله وارداتی است و مبلغ آن با تغییرات نرخ ارز بالا و پایین می شود، نرخ ثابتی ندارد و در هر روز قیمت متغییر می باشد.

برای این که از قیمت این محصول اطلاعات بیشتری کسب نمایید بهتر است که به سایت هایی که هر روز قیمت ها به روز رسانی می شوند مراجعه نمایید.

در مرکز دندانپزشکی تخصصی ژنیک از پروب پریودنتال برای تشخیص پاکت بین دندان و لثه استفاده های فراوان می شود.

پروب پریودنتال چیست؟

قیمت پروب پریودنتال چقدر است؟

قیمت ابزار پروب پریودنتال در مرکز فروش این دستگاه همه روزه در حال تغییر می باشد. این ابزار به علت اینکه از نرخ ارز خارجی قیمت می گیرد و با توجه به تغییرات گسترده در نرخ ارز خارجی در حال حاضر، نمی توان قیمت معلوم و مشخصی برای انواع پروب پریودنتال اعلام نمود.

قیمت ها هر روز تغییرات زیادی دارند و هر فروشگاهی بسته به موجودی انبار و یا این که خرید این ابزار برای چه تاریخی بوده است متغییر می باشد.

نوسانات ارزی اکثر کالاهای خارجی را تحت تاثیر خود قرار داده است و قیمت پروب پریودنتال نیز از این قیمت ها مستثنی نیست.

کاربرد پروب پریودنتال در دندانپزشکی چیست؟

پروب پریودنتال کاربرد زیادی در دندانپزشکی دارد. این ابزار کمک حال خوبی برای تشخیص بیماری لثه ای و فواصل بین لثه و دندان که ایجاد شده است می تواند کاربرد خوبی داشته باشد.

این ابزار به علت این که دارای درجه است می تواند میزان عمق و فاصله لثه با دندان را اندازه گیری کرده و به دندانپزشک کمک خوبی بنماید و در تشخیص میزان بیماری لثه ای کمک کار خوبی باشد.

پروب پریودنتال چیست؟

انواع پروب پریودنتال چیست؟

تقسیم بندی انواع پروب پریودنتال بر اساس میلیمتر طول تقسیم بندی و ساخته می شوند و در برای هر میزان عمق پاکت لثه یک نوع خاص از این وسیله مورد استفاده قرار می گیرد. نوع بیماری هر فرد در پاکت لثه استفاده از پروب پریودنتال را تعیین و مشخص می کند.

پروب پریودنتال معمولاً در چهار نوع و سایز ساخته می شد که سایز اول CP15 نام دارد.این سایز از یک تا پانزده میلیمتر درجه بندی شده و دارای یک سر فعال می باشد. سر دیگر این ابزار که مسطح و صاف است برای اندازه گیری و سنجش ویتالیتی پالپ لثه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در سایز دوم این ابزار که به پروب پریودنتال ویلیامز معروف است، درجه بندی یک تا ده میلیمتر دارد و برای عمق پاکت لثه مورد استفاده قرار می گیرد.

در سایز سوم که به P12 معروف است با فاصله هر سه میلیمتر تا دوازده میلیمتر درجه بندی شده است و این وسیله برای عمق بیشتر بین لثه و دندان ها کاربرد دارد.

در سایز چهارم که به پروب نابر معروف است به صورت خمیده طراحی شده و در قسمت عرض فاصله ایجاد شده بین دندان و لثه کاربرد دارد و اندازه گیری عرضی دارد.

پراب پریودنتال

تشخیص سلامت و بیماری در لثه با استفاده از پروب پریودنتال چگونه است؟

با استفاده از این ابزار می توان میزان سلامت و یا بیماری در لثه ها را مشخص نمود. اندازه های یک تا سه میلیمتر که با پراب پریودنتال اندازه گیری می شود، میزان سلامت لثه را نشان می دهد و عمق عدد 1 تا 3 میلیمتر نشان  و میزان سالم بودن لثه می باشد.

در حالت بعدی اگر فاصله پاکت لثه از چهار تا پنج میلیمتر باشد شخص در ابتدای بیماری پریودنتال می باشد و جرمگیری برای این فرد تجویز می شود. و در حالت آخر که فاصله و عمق پاکت لثه بالاتر از 5 میلیمتر باشد فرد به بیماری حاد پاکت لثه دچار شده و نیاز به درمان سریع دارد.

پروب پریودنتال چیست؟

پاکت پریودنتال چیست و چه زمانی رخ می دهد؟

پاکت پریودنتال یک نوع بیماری باکتریایی است که با استفاده از پروب پریودنتال میزان پیشرفت آن اندازه گیری می شود. هنگامی که عمق و فاصله دندان از عدد پنج میلیمتر فراتر رود می گویند فرد به بیماری پریودنتال حاد مبتلا شده است.

این بیماری بر اثر تجمع باکتری ها و میکروب ها در بین فواصل لثه و محل اتصال پایه دندان به لثه ایجاد می شود. عدم درمان این بیماری می تواند به بدتر شدن وضعیت لثه بیمار بیانجامد و به تحلیل لثه منجر شود.

این بیماری بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم زدن مسواک به صورت مرتب و بعد از هر وعده غذایی می تواند اتفاق بیفتد و تشدید شود.

وجود باکتری های مضر که باعث تحلیل لثه می شوند و می توانند باعث جرم زیادی بر روی دندان ها ایجاد کنند در دراز مدت اثرات نامطلوب بر روی لثه و دندان های افراد مبتلا به این بیماری بگذارند.

پروب پریودنتال چیست؟

راه های جلوگیری از مبتلا شدن به پاکت پریودنتال چیست؟

از جمله راه های مبتلا شدن به بیماری پاکت پریودنتال تمیز کردن محل اتصال لثه با دندان ها با مسواک نرم می باشد. قسمت های محل اتصال لثه با دندان محل تجمع باکتری ها و جرم دندانی می باشد و اگر این قسمت ها به خوبی تمیز نشوند ممکن است که به بیماری پریودنتال و تحلیل لثه دچار شویم.

تحلیل رفتن لثه ها نیز می تواند در از بین رفتن دندان ها و از دست رفتن دندان ها بیانجامد. هر چند دندان های از دست رفته را می توان با ایمپلنت دندان جایگزین کرد ولی مراقبت از دندان ها ارزش این را دارد که دندان سالم خود را نگذاریم خراب شود و از بین برود.

اطلاعات بیشتر
بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی کجاست؟ | دندانپزشکی ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button