هزینه دست دندان مصنوعی کامل در سال 1402 چقدر است؟ | کلینیک ژنیک

دست دندان مصنوعی چقدر هزینه دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هزینه دست دندان مصنوعی کامل در سال 1402

هزینه دست دندان مصنوعی کامل در سال 1402 به چه میزان است؟ به طور کلی هزینه ها در هر سال و به صورت پلکانی رو به افزایش است.

این افزایش قیمت ها وابسته است به تورم پایه پولی و وابستگی اقتصاد هر کشور به قیمت ارز خارجی که می تواند بر اثر تورم و عدم پشتوانه مالی محکم و قوی باشد، به صورت هر ساله افزایش یابد.

هزینه دست دندان مصنوعی کامل نیز از این اصل مستثنی نیست و هر ساله شاهد افزایش قیمت این گونه پروتزها هستیم.

قیمت و هزینه دست دندان مصنوعی کامل متحرک به علت استفاده از مواد رزین اکریلیک که موادی وارداتی است و تاثیر مستقیمی در قیمت دندان ها و پروتزهای مصنوعی به علت وابستگی به ارز خارجی دارد، می تواند افزایشی باشد.

برای هر دانه دندان مصنوعی در سال 1402 چیزی حدود حداقل 600000 هزار تومان باید هزینه نمود.به عنوان مثال، هزینه دست دندان مصنوعی کامل چیزی حدود 16800000 تومان به صورت میانگین باید هزینه نمود.

این قیمت ها به صورت پیش فرض می باشد و با توجه مواد اولیه مختلف و چیدمان و قالب گیری قیمت ها متفاوت خواهد بود.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک قیمت دندان های مصنوعی متحرک و به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان را سعی کرده است به صورت سالانه با قیمتی ثابت ارائه نماید.

هزینه دست دندان مصنوعی کامل

هزینه نیم دست دندان مصنوعی چقدر است؟

هزینه نیم دست دندان مصنوعی بر اساس بررسی ها و معایناتی که از دهان و فک بیمار انجام می شود و یا جنس استفاده شده در نیم دست دندان مصنوعی متفاوت می باشد.

معمولاً در معایناتی که از دهان و دندان های بیمار انجام می شود مشخص خواهد شد که بیمار به نیم دست مصنوعی نیاز دارد و یا اینکه نیاز به دندان مصنوعی پرسیل است.

قیمت ها برای هر دانه دندان مصنوعی از حدود 600 هزار تومان برای هر عدد دندان شروع می شود. به عنوان مثال برای نیم دست دندان مصنوعی، برای چهارده دندان در یک فک حداقل 8400000 تومان باید هزینه نمود.

هزینه پروتز ژله ای در سال 1402 چقدر است؟

پروتز ژله ای به پروتزی گفته می شود که قابلیت ارتجاعی خوبی دارد و انعطاف پذیر است. این پرتزها را غالباً افراد با سنین کم و جوانتر استفاده زیاد و گسترده ای دارند. این نوع پروتز که به فلکسی نیز معروف است از بهترین نوع پروتزهای شناخته شده می باشد.

هزینه پروتز ژله ای یا فلکسی در سال 1402 متصور خواهد بود برای 5 دندان به مبلغ حداقل 4 میلیون تومان شروع خواهد شد.

هزینه دست دندان مصنوعی کامل

بالا بودن هزینه دست دندان مصنوعی کامل چه تاثیرات در روند استفاده از این پروتزها می تواند داشته باشد؟

متاسفانه هر ساله شاهد افزایش هزینه های پروتزهای مصنوعی هستیم و این افزایش قیمت ها می تواند کسانی که توانایی تامین مبلغ این قبیل هزینه ها را ندارند نمی توانند از این دندان های مصنوعی استفاده نمایند.

دندان مصنوعی کمک خوبی به کهنسالان و کسانی که دندان های دائمی خود را از دست داده اند می تواند بنماید. ولی با افزایش قیمت و هزینه دست دندان مصنوعی کامل ما شاهد عدم توانایی خیلی از افراد بی بضاعت و محروم جامعه برای استفاده از این دندان ها هستیم.

عدم استفاده از این دندان های مصنوعی مساوی است با سوء تغذیه و مشکلات هاضمه و گوارشی که به علت نداشتن دندان برای این افراد پیش خواهد آمد.

چه زمانی و در چه سنی افراد به دست دندان کامل مصنوعی نیاز پیدا می کنند؟

با بالا رفتن سن انسان ها و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و نزدن مسواک کم کم دندان ها یکی پس از دیگری شروع به خراب شدن و افتادن می کنند.

معمولاً کسانی که به بهداشت دندان های خود اهمیتی نمی دهند، بعد از دهه پنجم زندگی، دندان های خود را از دست می دهند و نیازمند استفاده از دندان مصنوعی می شوند.

معمولاً بعضی از این افراد نیازمند نصب تعدادی از دندان های از دست رفته خود می شوند که با پروتزهای متحرک و یا ثابت پرسیل این کار انجام می شود و یا اینکه بعضی دیگر، تمامی دندان های خود را از دست داده و نیازمند نصب برای دست دندان مصنوعی کامل می شوند.

هزینه دست دندان مصنوعی کامل

 

اطلاعات بیشتر
بایدها و نبایدهای دندان مصنوعی | محدودیت ها در پروتز | ژنیک

استفاده از کدام روش دندان مصنوعی مناسب و بهتر است؟

همان طور که می دانید دندان های مصنوعی جدای از هزینه دست دندان مصنوعی کامل که دارد به انواع مختلف و متفاوتی تقسیم بندی می شوند. این تقسیم بندی بر قیمت تمام شده آن ها تاثیر مستقیم می گذارد.

به عنوان مثال هزینه دست دندان کامل مصنوعی که اوردنچر شده باشد یعنی این مدل دندان مصنوعی که بر اساس اصل ایمپلنت استوار است و با پیچ های فلزی در دهان محکم می شوند، قیمتی بسی گران تر نسبت به بقیه انواع دندان های مصنوعی دیگر دارند.

مزیت دندان های مصنوعی اوردنچر شده نسبت به دندان های مصنوعی متحرک و معمولی بدین شکل است که از حرکت کردن و بیرون زدگی در حال غذا خوردن و یا حرف زدن جلوگیری می شود و می تواند برای استفاده کننده مزیت خوبی محسوب شود.

در درجه دوم و بعد از دندان های مصنوعی اوردنچر شده دندان های مصنوعی پارسیل از مزیت بهتری نسبت به دندان های مصنوعی متحرک برخوردارند و می توان این گونه دندان های مصنوعی را در رتبه دوم از لحاظ کیفیت استفاده  و راحتی در دهان برشمرد.

هزینه دست دندان مصنوعی کامل

هزینه دست دندان مصنوعی کامل بیشتر است یا هزینه جایگزین کردن دندان در فک کدام مناسب تر و بهتر است؟

خیلی ها این سوال برایشان پیش می آید که دست دندان مصنوعی کامل بگذارند و یا اینکه در لثه خود از نوع کاشت دندان در فک یا به قول معروف از ایمپلنت دندان برای دندان های از دست رفته خود استفاده نماییم.

اگر از ما می پرسید ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر توان مالی مناسبی دارید حتماً از کاشت دندان و یا ایمپلنت دندان ارزان استفاده کنید و خیال خود را برای همیشه راحت نمایید.

کسانی که از ایمپلنت دندان استفاده کرده اند یک بار برای همیشه یک هزینه ای می کنند و در عوض تا آخر عمر دیگر نگران حرکت کردن دندان های مصنوعی و یا عدم توانایی در صحبت کردن به صورت درست و کامل به علت استفاده از دندان مصنوعی متحرک که می تواند محدودیت در صحبت کردن ایجاد کند را ندارند.

از دیگر مزایای ایمپلنت دندان عدم محدودیت در خوردن غذا می باشد. بدین شکل که غذاها و میوه های سفت و سخت که قبلاً در خوردن آن ها با محدودیت مواجه می شدید بعد از نصب ایمپلنت دیگر این محدودیت ها کنار خواهد رفت و می توانید هر آنچه که هوس خوردن آن را دارید به راحتی و بدون دغدغه بخورید.

مطالب مرتبط: / کامپوزیت دندان / لمینت دندان /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button